Vozy Tesla dostanou vyšší výkon a dojezd jen díky aktualizaci softwaru
Během konferenčního hovoru k finančním výsledkům za třetí čtvrtletí roku 2019 prozradil Drew Baglin, technologický viceprezident Tesly, že všechny vozy dostanou softwarový update, jež umožní zvýšení výkonu pohonné jednotky Tesly Model 3 o 5 % a pohonných jednotek Modelů S a X o 3 %. Teď Elon Musk uvedl, že Tesla zvýší výkon liftbacku Model S o 50 koní, tedy o přibližně 37 kW. Pro porovnání, současný Model S ve variantě Performance poskytuje maximální výkon 592 kW. Musk též prohlásil, že po updatu by měl liftback Tesly být schopen porazit Porsche Taycan ve zrychlení i v závodě na čtvrt míle. Právě s tímto novým elektromobilem německé automobilky bývá Model S často srovnáván, přičemž Tesla se v poslední době snaží o překonání rekordu na Severní smyčce okruhu Nürburgring.
Model S ale pravděpodobně dostane v budoucnu ještě nějaký update, jež by měl navýšit maximální dojezd. K mírnému navýšení již došlo před pár dny u Modelů S a X, a to konkrétně o tři míle. Důvodem navýšení byla skutečnost, že Tesla nesprávně certifikovala varianty svých prvních dvou vozů na mírně nižší dojezd, než je ve skutečnosti možný. Další navýšení by pak měly přinést již zmíněné softwarové updaty. Dlouhodobě Tesla cílí na dosažení dojezdu 640 km dle cyklu EPA, přičemž současný dojezd Modelu S ve variantě Long Range je 597 km.
Zvětšení dojezdu se dočkala též Tesla Model 3, konkrétně její varianta Long Range, a to jak nově vyrobené kusy, tak i ty již koupené. Zde došlo k přidání v přepočtu necelých 20 km k celkovému dojezdu, což byla dlouho očekávaná změna, již Tesla slibovala od uvedení levné varianty Modelu 3 na trh. Se zvýšením maximálního dojezdu vzrostla též cena, a to přibližně o v přepočtu 10 tisíc korun. V českém konfigurátoru ale zatím k žádné změně dojezdu či ceny nedošlo.
Zároveň se pomalu blíží uvedení crossoveru Modelu Y na trh, což by dle posledních zpráv od Muska mělo nastat někdy během léta příštího roku. Tesla tak pilně pracuje na testování předprodukční verze, přičemž jeden tento vůz byl nedávno spatřen na dálnici v San Franciscu při předjíždění Modelu 3. Z přiloženého videa natočeného jiným majitelem Tesly je tak krásně vidět rozdíl ve velikosti obou vozů.
Na tento měsíc je též plánováno představení chystaného pick-upu. Kromě avizovaného futuristického cyberpunkového vzhledu toho o designu zatím moc nevíme, ale webu Electrek se podařilo najít návrhy designéra Sahma Jafariho. Ten dle svého LinkedIn profilu pracuje v Tesle na pozici designéra od ledna roku 2016, přičemž se kromě interiéru Modelu Y podílel též na konceptu a designu něčeho, co sám nazývá „Cyberpunk Truck“. Níže uvedené fotky jsou návrh konceptu vozu The Model Zero, který Jafari velikostně směřoval pod Model 3. Nejedná se ale o žádný oficiální koncept, nýbrž o Jafariho práci pro Teslu během studií v kalifornské Art Center College of Design. Tento návrh by ale mohl dát určitou nápovědu o tom, jakým způsobem Jafari smýšlí a některé prvky by se mohly objevit i v pick-upu Tesly.
- Tesla za první čtvrtletí vykázala dosud nejvyšší zisk, přestože nevyrobila ani jeden Model S nebo Model X - 27. 4. 2021
- Tesla neinvestuje do placené reklamy, ale vydala alespoň krátké spoty pro seznámení s jejími vozy - 12. 3. 2021
- Bližší seznámení s modernizovanými variantami Modelů S a X od Tesly - 29. 1. 2021
Ten nadpis lze chápat asi tak:
Za vaše peníze jste si koupili náš vůz ajezdili s omezovačem výkonu a dojezdu. Tak teď vám ho s velkou slávou odblokujeme a nám to přidá na PR
Pokud je člověk cynik, tak asi ano.
Ale nic cynického bych v tom nehledal. To je přeci technický fakt. Výkon elektromotoru je dán součinem napětí a proudu. Napětí je dáno baterií, a proud nějakým omezovačem . Dosud byl nastaven na nějakou hodnotu a teď ji pustili výše. Tím se zvýšil výkon. Takže doteď mě firma omezovala . K výsledku se firma dopracovala nikoliv nějakým vylepšením, ale jen odblokováním něčeho, co sama udělala
Dopředu říkám, že do toho nevidím a k záležitostem Tesly se většinou nevyjadřuji. Ale třebas bych přemýšlel nad tím, jestli to neměli prostě takhle nastavené z bezpečnostních důvodů, aby se něco neporobilo, najezdila se řada kilometrů, vyhodnotilo se to a zjistilo se, že se můžou povolit šrouby.
Tohle je běžná praxe, kterou máš všude kolem. Málokdy je věc nastavena na “úplný technický limit” – naopak v rámci zajištění životnosti (záruky atd.) nebo jiných parametrů (třeba spotřeba, emise, teplotní management) jsou věci dost často nastaveny docela kus pod technický limit.
Vem si třeba motory v autech – běžně máš více různých pohonných jednotek mechanicky zcela stejných, liší se jen nastavením řídící jednotky… různý výkon, různa spotřeba, různé průběhy křivek momentu/výkonu… Čipy totéž – fyzicky jsou stejné, při výrobě se otestují, na jakém limitu jsou schopny jet, a pak se nastaví zámek – na nižší frekvenci a podle toho se prodávají… (případně se vyřadí vadná jádra, někdy i funkční jádra… ).
A takových omezení ve jménu životnosti, cenové diferenciace … budeš mít všude, kde se podíváš (máš třeba LED žárovku?).
Ale zákazníkovi se žádné zlo neděje – zákazník si kupuje věc s parametry XY za cenu Z … To, že teoreticky by to bylo schopno lepších parametrů než XY…. to není žádná křivda na zákazníkovi. Křivda by to byla, kdyby ti řekli 100 a bylo to 90. Ale pokud ti řeknou 90, ty si to kupuješ s vědomím 90 a teoreticky je to 100?
Spatne. Koupili jste si vuz za takove a takove penize s takovymi a takovymi paramtery. (to vse je jasne dano cerne na bilem, nez si clovek auto koupi)
Neco jsme jeste doladili a vylepsili na dalku Vam muzeme udelat upgrade ktere vam nektere parametry a funkce zlepsi. Zdarma.
Nevim jak vy, ja si kupuji veci na zaklade deklarovanych parametru, nikoli co si nakolene spocitam jako teoreticke maximum a pak ze bych nadaval ze to toho teoretickeho maxima nedosahuje. Kdyz mam v notebooku processor ktery muze bezet na 3.5GHz ale koupim si ho s tim ze je deklarovan jako 3GHz tak se take nebudu rozcilovat ze muze bezet na vic.
Popravdě, ten koncept “the model zero” je pěkně hnusný shit
Jestli je to nadčasové uvidíme, ale snad do nynějšího vývoje nebudou zapojovat až moc podobných prvků
Je hezké, že prodlužují dojezd, ale kvalita sesazení dílů karoserie je stále příšerná. Viděl jsem předevčírem fungl novou Teslu X, ještě na provizorní značce, a ty spáry pořád stejná hrůza.
Tak tady něco nesedí. To o čem mluvíte se týkalo starších Tesel. Za posledních několik let došlo k razantnímu zlepšení – https://www.teslarati.com/tesla-model-3-survey-improved-quality-panel-gaps/ pokud k tomu došlo u modelu 3 tak nevidim duvod proč tomu tak neni i u ostatních modelu.
Takže mám věřit článku a nemám věřit vlastním očím?
a nebo možná, možná.. nemusíme věřit vám, že jo.. můžete být klidně od VW a jen budovat protiteslové ovzduší.. máte nějaký důkaz?
Doporučuji čepici z alobalu pane konspiratore
Ano mám, udělal jsem si fotky a dneska jsem si ještě pro jistotu ověřil jak je to s těmi dočasnými značkami.
BMW? Jak jste na to přišel? Přiznám se, že BMW mě moc nebere a ten jejich vámi zmiňovaný výtvor vážně není moc hezký. Dneska jsem viděl trojku a docela mazec, ale netuším jak byla stará. Neměl jsem čas ofotit i značku.
BMW jsem zmínil snad jen jednou. Jinak možná Tesla do Evropy posílá jen lepší kousky, kdo ví.
Pěkný autíčko.
Nevím, které myslíš, ale jestli to Zero … tak to bych bral. Jen cca 4,85-5m na délku, 7 sedadel 🙂