V posledních měsících často kolovaly různé spekulace, že se Model S a Model X dočká velkých úprav, které by klidně mohly být nazývány další generací. A to i přesto, že tyto vozy byly naposled modernizovány v dubnu tohoto roku, kdy se změnila pohonná jednotka, odpružení a přibylo rychlejší nabíjení. Stanice CNBC například uvedla, že by Modely S a X měly dostat novou baterii s dojezdem přesahujícím 640 km.
Elon Musk každopádně popřel, že by Tesla plánovala u Modelů S a X využít momentálně nejlepší typ 2170 (21 mm průměr a 70 mm délka), který by umožnil větší dojezd a rychlejší nabíjení. Problém u těchto baterií je totiž ten, že je Panasonic nestíhá pro Teslu vyrábět v dostatečně velkém množství. Web Electrek také přišel loni s uniklými ilustracemi interiérů, dle kterých by Modely S a X měly dostat minimalistický interiér po vzoru Modelu 3.
Případné spekulace o další modernizaci prvních dvou masově vyráběných vozů Tesly teď ale popřel sám Musk. Ten uvedl, že Tesla pouze chystá „sérii menších průběžných změn“, přičemž ta největší proběhla právě v dubnu, kdy Tesla vyměnila pohonnou jednotku. Na druhou stranu ale není přesně jasné, co Musk vidí jako menší změny, klidně tak například může dojít ke zlepšení dojezdu či zrychlení nabíjení.
Tesla se v současnosti i přesto, že za druhý kvartál tohoto roku vykázala nejlepší výsledky, trápí s poměrně nízkou poptávkou po Modelech S a X. Zatímco během minulého roku americká automobilka prodávala každý kvartál zhruba 25 000 kusů těchto dvou aut, první dva kvartály tohoto roku dosáhly pouze polovičních výsledků. Snížená poptávka tak vedla ve výrobě k úplnému zrušení nočních a víkendových směn. Jedním z důvodů nižšího zájmu může být právě to, že zákazníci nechtějí vůz koupit před potencionální modernizací a čekají tak na ni. Svůj vliv ale bude mít též levnější a v některých ohledech modernější Model 3, což samozřejmě Tesle velké starosti dělat nemusí.
Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
Zobrazit komentáře
Tak už je to oficiální, diesel je stejně čistý jako elektromobil:
http://www.autoforum.cz/predstaveni/bruselska-organizace-dala-facku-bruselu-diesel-vysel-z-testu-cisty-jako-elektromobil/
A pozor, měřící cyklus je zaměřen pouze na samotný provoz auta, nikoliv na jeho výrobu! Nyní tedy stačí zrušit spotřební daně na paliva a revoluce může začít.
Tipuju, že zrada bude v tom, že celá ta škála byla nastavena pro spalováky, takže bezín dostane 9 a nějaký čistší diesel 10, ale jelikož 10 je maximum, tak elektromobil taky dostane 10, což ale neznamená, že je s tím dieselem srovnatelný. Objektivně by totiž ten elektromobil měl mít hodnocení třeba 15 nebo 20, ale ta škála pro to není uzpůsobena.
Ale třeba se pletu, zas tak moc jsem to nezkoumal.
Je to jen o tom co z toho jde ven a jak jistě víte, tak CO2 není nijak škodlivé. Ostatní látky jsou v zanedbatelném množství a pokud jde o prachové částice, tak bych očekával menší množství na výstupu než na vstupu, což jde dneska vcelku běžné u aut s filtry.
Myslím, že naprostá většina enviromentalistů by se s vámi o neškodlivosti CO2 přela ...
Mě by spíš zajímalo, jestli, pokud byla započítána výroba elektrické energie, tak byla současně započítána těžba ropy, její doprava ke zpracování, zpracování a doprava k čerpacím stanicím. Nebo, jestli existuje nějaký energetický mix, ve kterém je to uvedeno.
já ano a je to přesně tak. Navíc některé emise úplně ignorují.
Nikde jsem v tom článku nenašel, jak počítají čistotu elektromobilů. Třeba jaký je zdroj elektřiny. Pokud ignorujeme emise při výrobě (jako ve článku), pak elektromobil nabíjený čistě solárními panely asi těžko porazíte.
Stačí nastudovat zde: https://www.greenncap.com/
Podle toho co jsem pochopil, tak zatím srovnávají pouze provoz a nikoliv výrobu, ale na to má brzy dojít, pak to bude ještě mnohem zajímavější. Jinak jen dodám, prostě je to o tom, že elektřina se nevyrábí v zásuvce, ale v elektrárně a to s sebou nese jisté následky i když si to různí eko..., doplňte si cokoliv, myslí jinak.
Ty auta jen z provozu logicky nemohou být stejně čisté a také nejsou. Je to jen nastavenou metodikou. Elektromobil je má nulové a diesel velmi nízké. Takže obou dává stejnou známku, ale stejné znečištění nevytváří.
Navíc ten test ignoruje skleníkové plyny, které diesel nemá vůbec pěkné a elektromobil je má nulové. Další věcí je energetická účinnost opět autor článku ignoruje, ale eletro jí má podstatně lepší. Je to jen hra s čísly pokud nastavím limit dostatečně benevolentní může ho podlézt každý rozhodně to, ale není stejné.
Ignorace CO2 je pro potřeby ekologického zeleného testu fakt mimo. Něco podobného udělali ted jedné ostravské železárně tuším. Vyjmuli z hodnocení asi 5 nejsmradlavějších jedovatých látek a následně jim pak provoz prohlásili za vysoce čistý a ekologický. Můžete se zeptat lidí kolem jak se jim ten čistý ekologický vzduch perfektně splňující jejich hodnocení dýchá.Takže jen tendenční test a k ničemu.
Zajímavé by jistě bylo znát průměrné znečištění z energetického mixu u nás a porovnání se znečištěním s dieslu samozřejmě i s přihlédnutím k nižší účinnosti. To jsem bohužel ještě nikde neviděl. Bylo by zajímavé o kolik jsme nad nebo pod touto hranicí a kolik je třeba ještě vypnout uhelných elektráren.
Prosím v tom případě se obraťte na organizaci Euro NCAP, https://www.euroncap.com/en a laskavě jim vysvětlete, že to všechno dělají úplně špatně, protože by to přece víte mnohem lépe jak se to má měřit a hlavně jak mají výsledky vyjít.
Navíc podle toho co píšete, tak jste asi nepochopil o čem ten test je.
V první řadě takové věci se neříkají, jestli si nechcete zabít prodeje. Největší úspěch všech shorterů a haterů bylo to, že lidem vnutili myšlenku že refresh je za dveřma a tím zabili prodeje Modelů S a X. Teslu to stálo asi miliardu dolarů za letošní půlrok.