Tesla zatím nechá své prodejny otevřené, ale bude muset mírně zvýšit ceny
Před necelými dvěma týdny oznámila Tesla uvedení levné verze Modelu 3 na trh a značné snížení ceny za Model S a Model X. S tímto oznámením přišla také změna obchodního modelu. Automobilka se v posledních letech soustředila na otevírání svých menších prodejen po USA a zbytku světa, se změnou obchodního modelu se ale rozhodla většinu obchodů zavřít a prodávat výhradně online, od čehož si Tesla slibovala snížení nákladů. Otevřeno mělo zůstat jen pár prodejen na frekventovaných místech, které by sloužily jako informační centra a galerie. Nyní ale Tesla tuto radikální změnu přehodnotila.
Ke konci minulého týdne pak server Electrek přišel s informací o tom, že Tesla minimálně do konce března přestala se zavíráním obchodů a ty tak začaly zase fungovat v původním režimu. Dle informací Electreku do té doby Tesla v USA a Kanadě zavřela celkem 29 obchodů. Po uplynutí pár dní se 10. března na blogu Tesly objevil článek s doplňujícími informacemi ke změně obchodní strategie. Dle nového plánu zůstanou všechny již nezavřené obchody ještě několik měsíců otevřeny a Tesla bude vyhodnocovat jejich efektivitu. Celkově by se mělo jednat o 20 % obchodů. Tesla také potvrdila, že v průběhu minulého týdne zavřela 10 % svých prodejen, což přibližně odpovídá číslu uvedenému Electrekem. Dle Tesly se většinou jednalo o obchody na hůře dostupných místech, které by stejně v budoucnu zavřela. Zavřené obchody na frekventovanějších místech pak budou znovu otevřeny s menším počtem zaměstnanců a budou stejně jako zbytek podrobeny delšímu zkoumání.
Tyto nové informace ale neznamenají, že Tesla zanevřela na prodeje online. Naopak, dle vyjádření Tesly budou obchody mimo jiné sloužit k tomu, aby potenciálnímu zákazníkovi mohly ukázat, jak si svůj nový elektromobil objednat online. Automobilka také nechává v platnosti nově zavedenou možnost vrátit vůz koupený online do 7 dní nebo do najetí 1600 km.
Rozhodnutí nechat obchody otevřené se každopádně promítne na ceně vozů. Kromě nejlevnější verze Modelu 3 se po celém světě zdražení přibližně o 3 % dočkají všechny verze všech modelů. Ačkoliv mluvit v tomto případě o zdražení není úplně přesné, jelikož právě koncem února byly ceny značně sníženy. Ve výsledku tedy bude únorové snížení cen akorát o něco nižší. „Zdražení“ proběhne 18. března, do té doby je možné si vozy objednávat za současnou cenu.
Zajímavá reakce na ponechání obchodů a s tím související zvýšení cen vozů přišla z akciového trhu. Hodnota jedné akcie totiž během včerejšího dne stoupla v průměru o 6 dolarů na 291 dolarů a jde tak o nejvyšší hodnotu za posledních pět dní. Oproti měsíc staré hodnotě pohybující se průměrně nad 300 dolary za akcii se ale jedná stále o menší číslo. Akcie Tesly zaznamenaly 22% pokles právě po oznámení o zavření obchodů.
- Tesla za první čtvrtletí vykázala dosud nejvyšší zisk, přestože nevyrobila ani jeden Model S nebo Model X - 27. 4. 2021
- Tesla neinvestuje do placené reklamy, ale vydala alespoň krátké spoty pro seznámení s jejími vozy - 12. 3. 2021
- Bližší seznámení s modernizovanými variantami Modelů S a X od Tesly - 29. 1. 2021
No a kdyz jsem tu psal, ze zavirat showroomy je naprosta silenost (zvlast kdyz Tesla zrovna netrpi povesti nejkvalitneji zpracovanyho auta) tak se tu do me pustili fanousci co si pletou fandeni s nabozenstvim. Snad dostali v Tesle rozum. Jejich strategie ovsem pripomina tanec na rozpalenym uhli.
Je to tak, navíc na showroomu mají šanci ty lidi ukecat, na webu to tak moc nejde.
Aha, asi neumím číst
Značně slevněny tj. -2000 s tím, že již v USA není možné v použít dotaci 4000 USD… značné slevnění = +2000 USD
Nyní “přichází” zdražení 3 %… s průměrnou cenou 59300 USD u modely Tesla 3, to je pouze 1779 USD
Celkem mi věškeré výrazné slevy vycházejí jako navýšení o 3779 USD… Říkejte tomu jak chcete… Slevu nevidím.
Dotace ale klesly už 1. ledna, já v článku porovnávám situaci před 28. únorem se situací, která nastane po 18. březnu. Pointa odstavce byla v tom, že nárůst cen nebude vyšší než zlevnění, které nedávno přišlo.
A i kdybychom vzali v potaz situaci v minulém roce, tak se musí započítat taky fakt, že Tesla šla 1. ledna s cenami dolů, aby pokryla část státního příspěvku. Pak myslím v průběhu ledna slevila ještě jednou, ale nejsem si jist, zda to nebylo jenom v Číně.
Plus je tu samozřejmě fakt, že M3 nejsou jediné vozy Tesly. A takovým Modelům S a X spadla v únoru cena asi o 10 tisíc dolarů.
Nemozes do ceny auta ratat dotacie od statu.