Elektromobily Tesla jsou stále populárnější u policejních sborů. Setkat se s nimi můžete jak v Americe, tak i v některých evropských zemích. Oblíbené jsou u strážců zákona především Modely S a Modely X. Jako jedna z prvních začala modifikovaný Model S P85D (dojezd až 475 km, maximální rychlost 250 km/h) užívat policie v Los Angeles, na níž navázala policie v Denveru a Lucembursku (Model S P100D, dojezd až 500 km, větší výkon). Zatímco v Los Angeles nakonec vozidla nebyla použita pro běžnou patrolu, lucemburská policie své Tesly do ostrého provozu nasadila. Vzhledem k rozloze Lucemburska 2 586 km² se zde užití elektromobilů přímo nabízí.
Největší nákup Tesel udělal zatím švýcarský policejní sbor v Basileji, který koupil celkem sedm vozů Model X 100D (dojezd kolem 470 km, maximální rychlost 250 km/h). Ty plánuje používat pro běžnou patrolu. Prototyp policejního Modelu X představili též strážci zákona v Ontariu, šlo ovšem pouze o vizi toho, jak by místní policie mohla v budoucnu vypadat. Běžným policejním Teslám se vymyká Model S v Nizozemsku. Ten byl totiž speciálně upraven firmou ForcePro na tajný policejní vůz.
Přestože jsou elektromobily oproti běžným vozům se spalovacími motory stále znatelně dražší, pro policejní potřeby jsou ideální. Vozy strážníků totiž zpravidla najezdí velké množství kilometrů, úspora paliva tedy může být znatelná a celý provoz se ekonomicky vyplatí. Elektromobily jsou samozřejmě též do jisté míry šetrnější k životnímu prostředí. A ještě malá třešnička na závěr: Tesly nevyužívají jen policisté, ale od roku 2018 také nově soukromí ukrajinští hasiči, kteří mají ve svém vozovém parku po jednom kusu Modelu S a Modelu X. Ty používají jako pohotovostní vozy.
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Takže kdo se při honičce udrží na silnici alespoň 150 km, tak uteče :-)
Pri honeni spalovaciho auta Teslou se nedoporucuje seslapnout plyn az do podlahy, protoze to konci nabouranim predku Tesly a zadku honeneho auta. Zkusenost je osobni, Tesla byla pujcena.
Profi lupici si samozrejme poridi neco vykonnejsiho a s delsim dojezdem, nez ma policie, jenomze co? Supersport za milion dolaru - to neni uplne nenapadne auto. Teslu s naftovou centralou v kufru? Nejvykonnejsi prodavanou Teslu s naftovou centralou v kufru? Predelanou Teslu se ctyrmi elektromotory misto dvou (pokud se tam vejdou) a plynovou turbinou z tanku M1 Abrams v kufru?
Já bych řekl, že tyto úvahy jsou obecně nesmyslné a to z mnoha důvodů. Stačí se podívat na videa, kde někdo vzal Teslu na okruh. Prostě ty auta na to nejsou dělaná, jde spíš o efekt zrychlení na křižovatce, ale na dlouhou rychlou jízdu to není. Už jen z toho důvodu, že by došlo ke zkrácení dojezdu možná až někam ke stovce kilometrů.
Internet je plny videi jak policie pronasleduje nejake auto (vetsinou amerika tam je to takovy standart) a vetsina honicek konci driv jak po 150 km 😉
Tady je příklad téměř 1000 km dlouhé honičky:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/1908767.stm
Nejdřív jsem si myslel, že lupič jel Priusem, ale použil nějakej Seat :-)
No budiz xD
Ale to by neujelo i kdejaky auto se spalovakem 😄
Treba ja mam dojezd na nadrz asi 650 km a to ma nadrz objem neco pres 60 litru.
No, stačí jedno větší přibrždění, třeba na křižovatce, pak jedna maximální akcelerace, předjetí a lupič má smůlu. :) Proč se s ním honit zbytečně dlouho. ;D