Začátkem měsíce jsme přinesli informace o rychle postupující výstavbě čínské továrny Gigafactory 3. Ta měla být podle prvotních odhadů dokončena během léta, vládní úředník Chen Mingbo nakonec uvedl, že by stavba měla být hotova již během května. Tento termín se zdá být realistický, jelikož z vnějšku je továrna již prakticky hotová a momentálně se pracuje hlavně uvnitř. Aktuální přelet dronem:
V rámci těchto prací se také na veřejnost vůbec poprvé dostaly fotografie z vnitřku továrny, ve které zatím pochopitelně chybí jakékoliv výrobní linky. Ty by měly začít být instalovány právě někdy v těchto dnech, zahájení zkušebního provozu je pak plánováno na září tohoto roku. Do konce roku 2019 pak Tesla chce v Gigafactory 3 vyrábět 1000–3000 kusů Modelu 3 týdně.
S blížícím se zahájením výroby v Gigafactory 3 souvisí též uvedení varianty Modelu 3, která se bude vyrábět právě v čínské továrně a bude určená výhradně pro Čínu. Jedná se o čínskou verzi verzi varianty Standard Range+, která nabízí dojezd 415 km dle cyklu WLTP. Tesla se v tomto případě nevydala cestou spousty ostatních automobilek, které své vozy pro čínské zákazníky různě upravují, interiér i exteriér je totiž naprosto stejný.
AKTUALIZACE: Jediný rozdíl je v ceně, který však není nikterak výrazný, pokud vezmeme v potaz, že nová čínská verze nemá v ceně zahrnut Autopilot. Nová varianta Modelu 3 tak čínské zákazníky vyjde jen o asi 71 tisíc korun levněji než verze dovezená z USA. Podrobný rozpis pro přehlednost (všechny verze jsou Standard Range+):
Rozdíl v ceně při srovnání ekvivalentních modelů je tedy jen asi 6 %. Svůj vliv na to pravděpodobně mají importní cla na některé součástky, které se z USA musí do Číny dovézt.
Předobjednávky čínského Modelu 3 už byly spuštěny a web Tesly dokonce nevydržel prvotní nápor zájemců a zvědavců. Tesla slibuje začít s dodávkami do 6 až 10 měsíců.
Kromě této novinky také americká automobilka spustila konfigurátor pro trhy s volantem napravo, kam se vozy budou dovážet z USA. Jedná se o Austrálii, Irsko, Nový Zéland, Macao, Japonsko a Hong Kong. První zákazníci by své elektromobily měli dostat v srpnu tohoto roku.
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Este chybaju solarne panely na streche
Ak si dobre pamatam, sam Elon sa vyjadril, ze to je zbytocne/neefektivne. Mala plocha, neefektivny sklon voci slnku, auto casto v tieni (napr. pocas jazdy v meste). Lepsi fotovoltaicky panel v nasich zemepisnych podmienkach vyrobi lepsi panel 180 kWh / m2 / rok (s najlepsou moznou orientaciou na streche domu). Na streche automobilu by to bola tak polovica, cize priemerny denny zisk by bol tak 0,24 kWh +- autobus.
Asi spíše myslel na střeše té továrny.
Ups :), na tento fakt som nejak pozabudol.
Zapomeli jste na Japonsko
A taky Irsko. :) Doplněno, díky.
Ještě stále je čínská verze Tesla.com nedostupná. Ten nával musí být šílený.
PUBLIKOVÁNO 2. 6. 2019
AKTUALIZOVÁNO 1. 6. 2019
vládní úředník Chen Mingbo nakonec uvedl, že by stavba měla být hotova již během května
Nový vyšší level cestování v čase. 😉