S blížícím se nástupem Modelu 3 na evropský trh zpřístupnila Tesla konfigurátor pro držitele rezervací ve Francii, Norsku, Německu, Švédsku, Nizozemsku a Španělsku. Ti si tak nyní mohou navrhnout vybavení a možnosti svého budoucího vozu, s jehož doručováním by Tesla měla začít v únoru 2019. K dispozici jsou prozatím pouze dvě varianty, Long Range (dojezd 544 km) a Performance (dojezd 530 km, vyšší maximální rychlost a lepší zrychlení). Konfigurátor zatím není k dispozici pro Českou republiku, jelikož zde Tesla své vozy oficiálně neprodává. Rezervace je tedy možné provést pouze z nějaké sousední země či přes internetový obchod Alza.cz jakožto prostředníka.
Nejbližší ze sousedů je Německo, kde cena za základní verzi Long Range začíná v přepočtu na milionu a 262 tisících Kč s DPH a bez státních příspěvků, Performance vyjde přibližně o 250 tisíc dráž. Obě verze mají dva elektrické motory a náhon na všechna kola. Základní verze obsahují standardní vybavení včetně senzoriky a kamer, za vylepšený Autopilot je nutno si připlatit dalších přibližně 137 tisíc korun. Model 3 bude dostupný v pěti barevných provedeních, přičemž matná černá bude součástí základní verze, ostatní budou dostupné v rámci příplatkové výbavy. Ceny za vůz a příplatkovou výbavu jsou podobné i v ostatních zemích, rozdíly vznikají převážně na výši dotací na nákup elektromobilu. Řada lidí ale pravděpodobně čeká na nejlevnější model s jedním motorem a menší baterií. Ten vyjde zhruba na milion korun a začne se prodávat až později.
Dobrou zprávou pro budoucí evropské majitele Modelu 3 je, že automobily Tesla budou do Evropy dodávány s nabíjecím konektorem CCS Combo 2. Již postavené nabíjecí stanice Tesla Supercharger budou o tento konektor doplněny, Modely 3 tedy budou moci využívat jak Superchargery (v ČR jsou momentálně tři), tak stanice třetích stran. Dalším zlepšením, jež tentokrát ocení převážně čeští řidiči, bude otevření servisního centra Tesly v Česku v blízkosti Prahy, do kterého momentálně Tesla nabírá nové zaměstnance. Zatím bohužel neznáme datum otevření ani přesnou lokaci. Tento krok každopádně výrazně pomůže českým majitelům Tesly, kteří tak již nebudou muset kvůli servisu jezdit do Německa či Rakouska.
Zdroje: Electrek, CzechCrunch
Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
Zobrazit komentáře
V dnešni době, kdy jsou u nás nemovitosti přemrštěně drahé tak je toto auto pro běžné lidi cenově nedostupné.
Vsechno nove je drahe. Kolik lidi si mohlo poridit auto na zacatku 20. stoleti? Ted ho ma pred barakem temer kazdy.
Nedostupné tak jako bydlení pro mladé, nepočítám podnájmy. Ale třeba budou tesly někdy dostupne i střední vrstvě.
Zkuste si koupit byt v New Yorku, i kdyz berete 10x tolik co tady lepsi manazerske pozice, tak jste bez sance.
Přesně tak už vidim jak si pruměrná rodina koupi auto za 1 262 000 tisic. U aut je jeden velky problem - v podstatě je to spotřebni zboži a hned po koupi to ztraci několik % na hodnotě.
Já vidím na silních spousty Audi, BMW, Porsche, Mercedesů a dalších ne úplně lidových vozidel.
Samozřejmě kdo se poohlíží po Fabii z druhé ruky, tak nebude úplně cílová skupina, ale Model 3 taky nikdy neměl být nový VW Brouk.
Na roky 2020 připravuje VW elektromobil za nějakých 600.000 a to už je auto pro střední třídu. A je jenom otázka času kdy bude elektromobil v ceně jako Fábie. Kdysi byly i automobily jenom pro bohaté.
Ze se lidi nepohorsuji, ze kupuji i 5x drazsi auto a nic vic neumi nez Fabie. Ale zde jim to vadi a rozdil, benefit, je zde jasny. Znena je to az moc, tak to lidi zatracuji a tvrdi, ze to nechteji neni potreba, je to k nicenu. Zkuste najit prvni ceske clanky o iPhonu :D dnes vsichni kupuji i babickam placacky a je ticho
Tady nikdo nerika, že Tesla je špatný auto. Tesla je supr. Jediny o co tu jde je cena.
Myslím si, že potenciální trh je v ČR poměrně velký. Pro ty, kteří si dnes kupují BMW, Audi atd. je to zajímavá alternativa. Za stejné peníze dostanete auto, které je tiché, velmi rychlé atd...:) Navíc můžete využít dotace a odpočíst si 300 000Kč:)
To co píšete se mi nějak nezdá. nedovedu si moc představit jak někdo, kdo jezdil v BMW/Audi přesedne do lidové verze Tesly, tedy modelu 3. A to nemluvím o tom, že tito lidé jsou zvyklí na zcela jinou kvalitu zpracování automobilů. Dále si myslím, že tito lidé nepotřebuji jezdit po městě, ale potřebují se přesunovat stovky kilometrů a to kdykoli je potřeba a ne pouze tehdy, kdy mají nabito.
Jinými slovy je to stále jen pro fanoušky (a řekněme si na rovinu Musk to dělá velice dobře a jeho PR je na úrovni Applu) a pseudoekology. Proč píšu pseudoekology? To proto, že oni si myslí, že tímto krokem udělají něco pro ekologii, bohužel to není pravda.
Obecně si myslím, že aktuální stav se zcela příčí zdravému rozumu. Pokud mají někde být elektromobily, pak mají být ve městech. Takže MHD, Taxi a pak veškeré rozvážkové služby. Důvod je ten přemístit lokální emise mimo centra měst. Teda v případě ČR to platí především pro Prahu, zbytek jsou malá města, kde ten význam není tak velký.
Samozřejmě to vše platí za současného stavu baterií, které jsou drahé a ekologicky ne zcela ideální. Pokud jde o elektřinu, tak když započteme všechny ztráty, tak emise vyjdou vcelku nastejno jako u klasických aut. Jakmile se však objeví lepší technologie baterií, pak je přesun k elektru zcela logický, protože má jinak vcelku samá pozitiva.
No a na konec jen poznámka, jsem docela zvědavý, kolik se zde objeví mínusů. :-)
Ivo, jinak s tebou souhlasim, a ode me si dostal plus, jeste nez te uminusovali. Jeste me napada jeden duvod, mohl si byt opatrnejsi u velkych krajskych mest :-) tam to nekteri mohli vzit osobne :-). Tohle je fakt spis takove do mesta, nez na daleke pojizdeni, jinak at si s tim majitel jezdi, kam chce on, je to jeho auto. Koneckoncu.
Me osobne za tu cenu moc lidova neprijde. A at se na me zlobi, kdo chce.
Jasně, takže řešení je počkat a vyplnit čas prodejem dalších sračkometů.
Jeden soused ma, mesto, Porsche, Audi, Land Rover, nikdy jsem si nevsiml, ze by odjel na dele nez par hodin. Pak tu stoji asi 7 audinek. Vsichni to maji na osobni potrebu na jizdu do obchodu, zadne stovky kilometru. Takze ve mestech jako Praha, Brno, Ostrava na popojizdeni idealni.
Já si to představit dovedu:) Samozřejmě dokud nebude energetický mix převážně z obnovitelných zdrojů, tak se o přílišné ekologii elektroaut nedá hovořit, ale někde se začít musí. Nezatracoval bych ani možnost nabíjení z fotovoltaiky (sám to plánuji).
Co se potřeby elektrifikace městské dopravy týká, tak zde s Vámi plně souhlasím a také si myslím, že by to měla být priorita:)
Trh je veliký a zákazníků spousta. Možná že bude dost manažerů, kteří potřebují překonávat velké vzdálenosti, ale lidí, co popojíždí okolo komína se také najde spousta a pro ně může být Tesla lákavá. Když to vezmete celoevropsky, potenciálních zákazníků k oslovení je spousta:)
Nikde jsem o dotacích nic nenašel, pouze pro podniky. Můžete mi nějak pomoci a nasměrovat mě? Díky
Musím se přiznat, že nevím, jak je to pro koncové odběratele. Řešil jsem to pouze z pohledu podniku, kdy bych si chtěl na podnik elektromobil pořídit.