Tesla plánuje příští rok se svými vozy ovládnout Nürburgring, konkurencí budou Porsche a Volkswagen
Tesla během minulého roku začala soutěžit s ostatními automobilkami o to, čí elektromobily zajedou na různých okruzích lepší čas. Jde hlavně o pokoření rekordů na americké trati Laguna Seca a na legendární Severní smyčce německé trati Nürburgring. Na první zmíněnou trať vzala Tesla loni svůj upravený Model S s novou pohonnou jednotkou Plaid, se kterým zajela čas 1:36.55, kterým nejenom že tehdy překonala ostatní elektromobily, ale také všechny čtyřdveřové vozy se spalovacím pohonem.
Tesla Model S Plaid má mít tři elektromotory, více než 1100 koní, dojezd přes 830 km, zrychlení z 0 na 100 km/h pod 2 sekundy, čtvrtmíli zvládne pod 9 sekund a dosáhne maximální rychlosti 320 km/h. Má jít podle Tesly o dosud nejrychlejší produkční vůz na světě. Objednávky jsou již spuštěné, cena je téměř 4 miliony Kč. První dodávky by měly začít na konci příštího roku.
Dalo by se očekávat, že hlavním vyzyvatelem Tesly bude v tomto ohledu Porsche se svým sportovním Taycanem, německá automobilka ale nejspíš chce soustředit svoji pozornost hlavně na domácí Nürburgring a na Laguna Seca tak oficiální čas ještě nezajela. Největším soupeřem Tesly na americké trati tak nejspíš je společnost Lucid Motors, jejíž první vůz Lucid Air se má začít prodávat příští rok. Ten mimochodem v září překonal čas Tesly Model S ve sprintu na čtvrt míle a dělal si zálusk i na rekord na Laguna Seca. To se Lucid Motors na krátkou dobu povedlo, když její chystaný elektromobil zajel skvělý čas kolem 1:33.
Načasování měřeného kola bylo od Lucid Motors jasně naplánované, čas byl totiž zajet jen pár dní před očekávaným Tesla Battery Day, který proběhl letos v září. Na něm ale Tesla kromě svých vlastních baterií představila také nějaké další podrobnosti o chystaném Modelu S v Plaid verzi, která bude podle Elona Muska vybavena baterií tvořenou články nového typu 4680. Navíc automobilka zveřejnila video s ostrým kolem Modelu S na Laguna Seca, který tentokrát zajel čas 1:30.3. Pro srovnání jde nejen o rychlejší čas, než měl elektromobil od Lucid Motors, ale Tesla také překonala supersporty jako McLaren P1, Ferrari 488 GTB či Dodge Viper ACR. Lucid Air později zajel další čas, kterým se Tesle přiblížil na jednu sekundu. Onboard video Tesly z Laguna Seca si můžete pustit níže.
Pojďme se ale teď podívat, jak se Tesle daří na německém Nürburgringu. Na něm sice americká automobilka se svým ostrým Modelem S také loni jezdila, oficiální pokus o zajetí ostrého kola ale nakonec neproběhl. Podle Elona Muska bylo nejdříve potřeba vyhodnotit a poladit Model S kvůli bezpečnosti na okruhu. Konkurence v podobě Lucid Motors je na tom stejně a oficiální čas na Nürburgringu nemá, tentokrát je tomu ale jinak u německého Porsche. To si se svým Taycanem loni díky času 7:42.34 připsalo nový rekord pro čtyřdveřové elektromobily a jde počítat s tím, že nabízené ostřejší verze mají potenciál tento čas ještě výrazně vylepšit. Podle nedávných informací to ale vypadá, že Tesla nechce zůstat pozadu a chystá se v příštím roce na Zelené peklo vrátit. To potvrzují fotografie zveřejněné na Redditu, podle kterých Tesla u trati staví několik nabíjecích stanic Supercharger V3 a připravuje si tak zázemí pro překonání rekordu. Plán vrátit se na Nürburgring potvrdil také Sebastian Vittel, francouzský závodník jezdící pro Teslu, v popisku svého onboard videa z Laguna Seca.
Kromě Modelu S plánuje Tesla na Nürburgring přivést také dlouho očekávaný Roadster II. Jeho produkce se již dočkala několika odkladů, jelikož se automobilka soustředila na běžné vozy, jejichž prodeje potřebuje ke svému fungování. Momentální situace je taková, že by nový Roadster mohl na trh dorazit koncem příštího roku či na začátku roku 2022. Jeho testování na Nürburgringu by tak dávalo smysl někdy ve druhé polovině roku a mohlo by posloužit jako dobrý marketing při zahájení výroby. Jde počítat s tím, že nová generace Roadsteru nebude moc soupeřit s Taycanem či Modelem S, ale bude spíš útočit na rekord v kategorii elektromobilů stanovený Volkswagenem I.D. R, což je sportovní prototyp, se kterým francouzský pilot Romain Dumas zajel loni čas 6:05.336.
- Tesla za první čtvrtletí vykázala dosud nejvyšší zisk, přestože nevyrobila ani jeden Model S nebo Model X - 27. 4. 2021
- Tesla neinvestuje do placené reklamy, ale vydala alespoň krátké spoty pro seznámení s jejími vozy - 12. 3. 2021
- Bližší seznámení s modernizovanými variantami Modelů S a X od Tesly - 29. 1. 2021
Myslím si, že by se měli spíše zaměřit na kvalitu a spolehlivost, než na tyto nesmysly, které zajímají jen hrstku lidí.
Mozno se to nezda, ale zrovna zavodni specialy (pripadne zavody na produkcnich vozech) jsou to co zlepsuje kvalitu a spolehlivost produkcnich vozu. Zavody jsou extremni podminky, kde se rychleji odhali ruzne vady a chyby. To co by se v beznem provozu projevilo az za par mesicu ci let, pri zavodech a extremnich podminkach se projevi po par jizdach.
Sranda bude kdyz rekord zajede Tesla na autopilota 🙂
To není žádná sranda, čistě teoreticky by to k tomu mělo jednou dojít.
Přesně tak. Stačí se podívat na již existující závody Roborace.
Tak to už vieme dávno, medveď Balú (pilot z rozprávky) by vedel rozprávať 🙂
Tak to nieje uplne tak pravda, ale to testovanie je previazane a je tam v urcitej miere aj testovanie na okruhoch. Ide ale hlavne o prestiz a o reklamu. Tesla model S na spominanom nurburgringu cas nema lebo bez prehratia baterii nedokaze zajazdit jedno cele kolo, Model 3 uz ano, ale aj performance verzia ma problem so slabymi brzdami a tlmicmi(+ spominane prehrievanie a omedzenie vykonu prichadza ale az ku koncu trate). Kazdopadne najdete upravene(zakaznikmi) modely 3, kde dokazu na okruhu skoro konkurovat benzinovym 911kam GT3, co je v podstate zavodne auto na znackach.
Jestli se dobře pamatuji, tak šlo o brzdy, ne o baterie … nebo se pletu ?
Aj baterie, tie nezvladaju aj dlhiu jazdu vysokou rychlostou po dialnici a brzdy na okruhu dostanu zabrat aj na sportovych autach, takze nieje sa co divit ze na elektroaute su slabe, kedze v beznej premavke ich vyuziva clovek v daka rekuperacii malo. Ale to neberte ako vycitku, stale to je vysoky nadpriemer, u modelu 3 urcite.
I D R byl závodní prototyp se závodní aerodynamikou, pneumatikami, váhou a vším uzpůsobeným pro zajetí času na pár tratích. Zde nemá produkční auto žádnou šanci.
Když někdo neví, jak auta fungují, tak pak plácne takovouhle blbost, no 🙂