První polovina roku 2018 se pro Teslu nesla ve znamení co nejrychlejšího navýšení výrobní kapacity Modelu 3, což Elon Musk nazval “výrobním peklem”. Největší překážky ve výrobě se povedlo postupně překonat, ale Tesle tím vznikly nové problémy – přeplněné servisy a potíže při přepravě vyrobených aut k zákazníkům. Toto období Musk označil jako “logistické peklo”. Situaci navíc komplikuje to, že Tesla v USA překročila hranici 200 000 prodaných vozů, čímž začal proces postupného snižování státního příspěvku na nákup elektromobilů Tesla. Příspěvek se každé následující pololetí sníží o polovinu, až bude na konci roku 2019 úplně zrušen (pokud tedy mezitím nedojde ke změně legislativy, proti čemuž bojují například ropné společnosti). To vedlo ke zvýšenému počtu objednávek, které Tesla musí vyřídit do konce roku, aby zákazníci nepřišli o část příspěvku.
Elon Musk tedy před pár dny veřejně slíbil, že Tesla do konce roku doručí v rámci USA všechny vozy objednané do konce listopadu. A aby se automobilka vyhnula logistickým problémům, učinila podle Muska několik kroků:
Koupili jsme několik přepravních společností a zajistili kontrakty s velkými přepravci, abychom se vyhnuli nedostatku kamionů, který Teslu potkal v minulém čtvrtletí.
Následně vysvětlil, proč Tesla zvolila silniční přepravu namísto železniční:
Když přeskočíme železnici, u dodávek na východní pobřeží ušetříme měsíc. Ve výsledku je lepší použít kamiony. Probíhá tak jen jedno nakládání a vykládání plus jsou auta dopravena přímo k zákazníkovi. U vlaku je potřeba auta kamionem přepravit k železnici a pak zase z ní, což je obvykle směrem od zákazníků. Auta jsou navíc přemisťována po vlakovišti a vlaky nejezdí moc často.
Musk také popsal plány na přepravu aut do Evropy a Asie, kde se Model 3 začne prodávat na jaře 2019:
V prvním čtvrtletí budeme používat dedikované rychlé lodě typu roll-on/roll-off. Soustředíme se na minimalizaci času na přepravu auta z továrny k zákazníkovi. Až do nedávna jsem si plně neuvědomoval, jaký to má dopad na pracovní kapitál.
O tom, jak se Tesla snaží zkrátit dobu, kterou vozy stráví na cestě k zákazníkovi, nedávno mluvil také na konferenčním hovoru s investory během oznámení finančních výsledků za třetí čtvrtletí 2018. V srpnu tento proces v průměru zabral 30 dnů, ale ve třetím čtvrtletí už jen 20 dnů, přičemž Tesla chce dosáhnout dalšího zkrácení na méně než 10 dnů.
Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
Zobrazit komentáře
tesla kupila prepravne spolocnosti? :)
ak si musk mysli, ze tym, ze si vsetko bude vyrabat, prepravovat a predavat a dokonca servisovat sam, ze na tom usetri tak je vedla.
zo zaciatku to mozno vyzera pekne, ze vyhodi sprostredkovatelov a usetri ich marze ale s rastucou vyrobou sa to cele stane tak komplikovane na riadenie, ze sa z toho zblaznia
ziadny extrem nieje dobry. je pravda, ze niekedy to s tym outsoutcingom firmy prehanaju, ale ani "vsetko ja sam, ja sam" nieje dobre riesenie
A prečo by to mal byť problém? Ak na vedúce pozície dosadí schopních ľudí môžu ti firmy fungovať naďalej a dokonca aj lepšie. Tam to nefunguje tak ako u nás. Že vedúce pozície vykonávajú hlupáci bez schopnosti a ich jedinou kvalifikáciou je že sú niekoho syn,dcéra alebo teta,ujo.
si strasne naivny
Toto je presne príklad diskusného faulu, konkrétne ad hominem. Podľa mňa to sem nepatrí.
to bolo k tej poslednej vete a ta naivna je
lebo je to taka ista kravina ako ked niektori tvrdia ze na zapade politici nekradnu a niesu skorumpovani :):):)
On nakonec z řetězce vyřadí i zákazníky a bude prodávat jen dopravní službu a pak se mu tahle vertikální integrace bude hodit.
nakoniec budu nove tesly jazdit k zakaznikovi uplne same :)
ale bude to klasicky len beta verzia a za nehodu pocas prepravy bude zodpovedny zakaznik :)
presne rovnako ako je to dnes so vsetkymi tymi super hyper autonomnymi funkciami, tesla za nic nemoze a na vine je vzdy zakaznik lebo v manuali na strane 358 je upozornenie, ze je to len v stadiu betaverzie a pouzivanie tej funkcie je na vlastne riziko zakaznika :)
Kdo obchoduje s rychlostí musí umět bojovat s časem...