Uvedení produkční verze sportovního vozu Porsche Taycan odstartovalo v Tesle snahu dokázat, že debutový elektromobil německé automobilky není po sportovní stránce lepší než Tesla Model S. Konkrétně jde o zlomení rekordu na legendární závodní trati Nürburgring přezdívané Zelené peklo. Porsche Taycan totiž právě zde, konkrétně na Severní smyčce, nedávno stanovilo nový rekord pro čtyřdveřové elektromobily, a to 7:42.34. Musk na to reagoval tak, že Tesla na Zelené peklo vyslala Model S, aby rekord překonal.
Americká automobilka nejdříve poslala svůj Model S na trať Laguna Seca, kde tento liftback stanovil nový rekord pro čtyřdveřové vozy, včetně těch spalovacích. Dosavadního šampiona Tesla časem 1:36.555 překonala o celou sekundu. Mnohem zajímavější ale byla skutečnost, že se nejednalo o produkční verzi Modelu S, nýbrž o upravenou variantu s jinou šasi a pohonným ústrojím, Právě nové ústrojí je dost zajímavé, jelikož Model S již jeden upgrade letos podstoupil, když dostal nový reluktanční motor s permanentním magnetem označovaný jako Raven.
Z vyjádření Elona Muska to vypadá, že nová pohonná jednotka nazývaná jako Plaid nebude instalovaná do všech vozů, nýbrž bude dostupná pouze za příplatek, podobně jako byl dříve Ludicrous Mode (ten je momentálně v ceně Performance varianty). Mimochodem, stejně jako Ludicrous Mode, i Plaid názvem odkazuje na kultovní sci-fi komedii Spaceballs. Původně byla pohonná jednotka Plaid chystána pouze pro novou generaci Roadsteru, každopádně Musk prohlásil, že bude nabízená i pro Model S a Model X avšak pro Model 3 a Model Y nikoliv. Cena bude celkem očekávaně vyšší než za současnou pohonnou jednotku, každopádně Musk slibuje, že bude koupě stále výhodnější než u konkurence (pravděpodobně myšleno v poměru cena/výkon ve srovnání například s nejvyššími verzemi Taycanu). Co se týče výroby, tak ta by měla začít přibližně za rok. Musk také potvrdil, že verze Plaid bude mít celkem tři elektromotory – současné varianty mají dva.
Informace o třech motorech z části potvrzuje spekulace o nové generaci Modelu S a X. Ta by právě měla mít tři motory, jeden menší vepředu a dva větší vzadu, dojezd přes 640 km (tento cíl potvrdil sám Musk) a možnost nabíjení na třetí generaci stanic Supercharger. Dle těchto v červnu uniklých informací by měla Tesla představit nové generace Modelu S a X někdy ke konci tohoto roku. Musk každopádně opakovaně oznámil, že se Tesly Model S a X další modernizace v dohledné době nedočkají. Tesla prý chystá pouze „sérii menších průběžných změn“. Zmíněné spekulace tak stále zůstávají pouze spekulacemi.
K oficiálnímu pokusu o překonání rekordu na Nürburgringu však nakonec nedošlo. Podle Elona Muska je nejdříve potřeba vyhodnotit a poladit Model S kvůli bezpečnosti na okruhu. Tesla však i přesto na Nürburgringu má několik prototypů pro různé testy. Musk například prozradil, že se po Severní smyčce prohání sedmimístná varianta Modelu S, což je dost překvapující. Verze Modelu S se sedmi místy k sezení a zároveň dostačujícím zavazadlovým prostorem totiž byl jeden z cílů Elona Muska při vývoji tohoto liftbacku. Tesle se to nakonec podařilo a sedmimístná varianta se prodávala do roku 2018, kdy z nabídky zmizela, pravděpodobně kvůli nízké poptávce. Není zatím jasné, zda Tesla testuje nějakou novou variantu Modelu S se sedmi místy, či jestli jde pouze o starší vůz této konfigurace, přičemž se americká automobilka zaměřuje při testech na jiné parametry.
Sedmimístný Model S ale není jediným prototypem Tesly, který se prohání po Zeleném pekle. Zahlédnuta byla též varianta s malým zadním spoilerem, většími blatníky a novou přední maskou. Ta je o něco zvětšená, pravděpodobně z důvodu potřeby většího chlazení. Nevíme ale, zda jde o vůz s normální pohonnou jednotkou, či jestli je tento Model S ve verzi Plaid. Příští rok se pak podle Muska má na Nürburgringu ukázat také druhá generace Roadsteru, od kterého si ředitel Tesly slibuje, že bude nejlepším autem na světě. Tečka.
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Kdyby ty Tesly neměli tak ošklivý interiér a palubovku.... To musel navrhovat nějaký nevkusa bez nápadu....
To je individuální. Někomu se líbí někomu ne. Problém je s kvalitou tam ještě Tesla za evropou zaostává (jako každý američan).
Zjevně to nebude tak hrozné, jak to bývalo... https://www.teslarati.com/tesla-4th-most-reliable-brand-uk-whatcar-2019-results/ Dopadli o fousek líp než Škodovka...
A jinak díky za článek! Je sranda, jak je Elon soutěživý...
Nemyslíte, že to je otázka vkusu? Mě se třeba velmi líbí a spousta lidí to vyloženě zbožňuje, jak je možné vidět na uživatelských recenzích jejich majitelů.
Mě se třeba taky nelíbí, vlastně bych spíš řekl, že design to vůbec nemá. Zase na druhou stranu tak jako neexistují dvě stejně rakety Falcon9, tak neexistují dvě stejné Tesly.
Prosím bez hrubek 😢😢😢
Ono je snadné udělat rekord někde, kde se o to nikdo před tím ve stejné kategorii nepokusil. Něco jako Škoda s Kodiaqem na nurburgringu. Co se týče auta pro rekord, tak se bude jednat o model P100D+ a bude mít dost upravené chlazení. Právě díky němu současná Tesla S nedokáže odjet na Nurburgringu ani jedno kolo, protože se ve dvou třetinách přehřeje a stáhne výkon viz X videí. Dalšími úpravami jsou lehčí kola se sportovními pneu o jiném rozměru než co má standardní S a možná bude i jinak naladěný podvozek.
To upravené chlazení, o kterém mluvíš montuje Tesla od května letošního roku. Poslední jízda Modelu S na Nurburgringu byla v roce 2015. Prototyp, který nyní pojede má upravený podvozek a pohon a obě to jsou technologie, které chce Tesla nabízet od příštího roku.
Bude to stejná kategorie jako Porsche - elektrický čtyřdvéřový prototyp.
Ono je upravené chlazení a upravené chlazení pro okruh. Obě se můžou diametrálně lišit a co stačí na silnici, to běžně nestačí na okruhu. A automobilky málo kdy nadimenzují chlazení nějak velkoryseji, protože to jsou prostě náklady navíc. Ale uvidíme.
Bylo by fajn dočkat se dalších upgradů. Ovšem pokud je EM tak vehementně popírá....
EM nic nepopírá. Právě naopak. Jasně řekl, že Tesla svoje auta pravidelně vylepšuje když je připravená technologie. Jenom nedělají a ani dělat nebudou modelové refreshe jako to dělají ostatní automobilky, kdy pravidelně vydávají nový model pro další rok.
Až bude připravený nový podvozek a pohonný systém, tak ho začnou vyrábět.
https://electrek.co/2019/07/09/tesla-not-refresh-model-s-x-minor-changes-elon-musk/