Se spuštěním čínského konfigurátoru pro Model 3 na přelomu května a června začala Tesla přijímat objednávky též pro trhy s volantem napravo, konkrétně se jednalo o Austrálii, Irsko, Nový Zéland, Macao, Japonsko a Hong Kong. Teď přišel web Elecktrek s informací, že automobilka začala s doručováním těchto sedanů do Austrálie a na Nový Zéland, přičemž první kusy by měly k zákazníkům dorazit někdy po víkendu. U protinožců vyjde nejlevnější verze Modelu 3, tedy varianta Standard Range Plus, v přepočtu přibližně na 1 milion korun včetně daně. Ta v Austrálii činí 10 % z pořizovací ceny, na Novém Zélandu je daňová zátěž o 5 % vyšší.
Tesla ale rozšířila svoji nabídku Modelu 3 ještě do další země, konkrétně Jižní Koreu. V té měla americká automobilka dříve problém s dotacemi a výhodami na nákup elektromobilů. Podle tehdejšího zákona totiž byla podmínka pro získání dotace, aby se vůz nabil z klasické zásuvky za méně než 10 hodin. Tento bod samozřejmě značně znevýhodňoval vozy s delším dojezdem, mezi které Tesla rozhodně patří, a naopak dával výhodu některým konkurentům americké automobilky. V roce 2017 naštěstí došlo v této oblasti ke změně a zákazníci tak mohli využít výhody i při koupi Modelů S a X. Stále ovšem tyto vozy zůstávaly na poměry korejského trhu, kde vládnou automobilky Hyundai a Kia, drahé.
To by se mohlo změnit s nynějším příchodem Modelu 3, který bez započtení dotací začíná v Jižní Koreji na v přepočtu necelém milionu korun (52 milionů wonů → 43 tisíc dolarů). Vládní dotace každopádně poskytne slevu přibližně 170 tisíc korun a další zvýhodnění poté přijde v případě dotací jednotlivých provincií. Dle serveru Electrek by tak Model 3 v Jižní Koreji měl začínat na 600 tisících korunách (32 milionů wonů → 26 tisíc dolarů).
Model 3 se tedy vydává na nové trhy, avšak vozy Tesla Model S a Tesla Model X se během tohoto roku potýkají se značně nižšími prodeji, než tomu bylo v letech předchozích. Tesla z toho důvodu přišla s modernizací a s několika změnami cen, ale ani tyto úpravy nejspíš nebyly dostačující. Z důvodu zvýšení poptávky tak automobilka aktuálně přišla s nabíjením zdarma na stanicích Supercharger pro všechny nově zakoupené Modely S a X. Tuto obchodní politiku již Tesla praktikovala do ledna roku 2017, kdy s ní skončila z důvodu dlouhodobé neudržitelnosti – Tesle se totiž s rostoucími prodeji přestalo nabíjení zdarma vyplácet. V souvislosti se zatraktivněním Modelů S a X se spekulovalo též o další modernizaci, její chystání ale popřel sám Musk.
Půjčila jsem si čínský elektromobil NIO ET5 Touring a porovnala ho se svojí Teslou Model…
Od implantace neurálního rozhraní Neuralinku prvnímu uživateli uplynulo již 7 měsíců. Při té příležitosti zveřejnil…
Ve středu došlo k vzácnému selhání při přistání rakety Falcon 9. Incident nastal během mise…
Maltský miliardář čínského původu se rozhodl, že zaplatí sobě a třem svým přátelům cestu na…
Druhý uživatel rozhraní Neuralinku dostal svůj implantát v červenci a už nyní s ním hraje…
Společnost Axiom Space zveřejnila jména účastníků své čtvrté soukromé mise Ax-4. Příští rok navštíví ISS…