Tesla má za sebou rekordní kvartál, prodala téměř 140 tisíc vozů, což představuje meziroční nárůst o 43 %
V prvních dvou kvartálech letošního roku byla výroba Tesly značně ovlivněna pandemií koronaviru a s ní související nutností uzavřít továrny a přerušit výrobu. Celé třetí čtvrtletí každopádně již produkce běžela na plné obrátky, můžeme tedy nové statistiky brát jako ukazatel toho, kolik vozů automobilka zvládá vyrábět v Giga Shanghai a v Tesla Factory ve Fremontu. K tomu přihlíželi i analytici, kteří tentokrát očekávali něco kolem 140 tisíc prodaných vozů. Odhady tentokrát nebyly vůbec mimo, americká automobilka totiž zažila svůj historicky nejúspěšnější kvartál, a to jak z hlediska výroby, tak i z hlediska prodejů. Tesla za třetí čtvrtletí roku 2020 vyrobila 145 036 elektromobilů a z toho jich zákazníkům doručila 139 300, tedy téměř přesně takové množství, o němž hovořily odhady.
Prodeje oproti předchozímu kvartálu narostly o přibližně 53 %, v případě meziročního srovnání pak vychází nárůst o 43 %. Porovnání mezi druhým a třetím kvartálem letošního roku samozřejmě není moc vypovídající, a to právě kvůli zavření továren. Tesla najednou nezískala o polovinu více zákazníků, během druhého čtvrtletí ovšem nemohla vyrobit dostatek vozů k uspokojení poptávky. Oproti tomu meziroční srovnání dobře ukazuje, jak Tesla za uplynulý rok zvládla navýšit výrobu svých vozů, a to jak ve Fremontu tak v Giga Shanghai, kde loni touto dobou pouze začínala zkušební produkce. Doposud rekordní kvartál z pohledu prodejů byl ten čtvrtý v roce 2019, kdy Tesla doručila zákazníkům celkem 112 tisíc vozů. Nárůst vůči tomuto kvartálu je tak 24%.
Výroba | Prodeje | |
Modely S/X | 16 992 | 15 200 |
Modely 3/Y | 128 044 | 124 100 |
Celkem | 145 036 | 139 300 |
Většinu prodaných vozů tvoří Modely 3 a Y (Tesla je ve statistikách nerozlišuje), dražších Modelů S a X bylo zákazníkům předáno 15 200. To přibližně odpovídá číslům minulých kvartálů, Tesla se tedy nejspíš těší konstantní poptávce po svých vlajkových vozech. Zbylých 124 100 prodaných vozů tak byly Modely 3 a Y. Lze počítat s tím, že velké množství z této dvojice byly právě Modely 3. Kolem 7 % prodaných elektromobilů Tesly je poskytováno v rámci leasingu. Větší podíl na tom mají celkem očekávaně luxusnější Modely S a X, u kterých jde o 13 % doručených vozů, u Modelů 3 a Y se jedná pouze o 7 %.
Do výroby vozů momentálně promlouvají pouze Tesla Factory a Giga Shanghai, přičemž první jmenovaná dosahuje roční výrobní kapacity něco přes 500 tisíc vozů. Giga Shanghai zatím zvládá vyrobit kolem 200 tisíc Modelů 3 ročně. Tato čísla pravděpodobně zůstanou stejná až do konce roku, příští kvartál lze tedy počítat s podobnými výsledky. V Číně se již sice blíží zahájení výroby Modelu Y, půjde každopádně pouze o o zkušební produkci, která moc kvartální výsledky neovlivní. Ve větším množství má výroba probíhat až na začátku příštího roku, kdy ke též plánováno předání prvních vozů majitelům. Podobné je to i v případě chystaných Giga Berlin a Giga Texas, jež mají začít vyrábět vozy v průběhu příštího roku.
Oznámení finančních výsledků můžeme očekávat někdy koncem tohoto měsíce. Odhady hovoří o non-GAAP zisku kolem 0,5 dolarů na akcii, přičemž je třeba si uvědomit, že akcie Tesly prošly splitem v poměru pět ku jedné. Earning per share (EPS) 0,5 dolarů by tak v době před splitem odpovídaly 2,5 dolarům. Cena akcií nejdříve klesla o víe než 5 %, ale to nejspíš souviselo s obecným poklesem trhu v důsledku oznámení, že americký prezident Donald Trump se nakazil koronavirem. Akcie Tesly následně opět začaly stoupat a v době vydání článku se cena za akcii pohybovala na hodnotě kolem 433 dolarů.
Zdroj: Tesla
- Tesla za první čtvrtletí vykázala dosud nejvyšší zisk, přestože nevyrobila ani jeden Model S nebo Model X - 27. 4. 2021
- Tesla neinvestuje do placené reklamy, ale vydala alespoň krátké spoty pro seznámení s jejími vozy - 12. 3. 2021
- Bližší seznámení s modernizovanými variantami Modelů S a X od Tesly - 29. 1. 2021
Což auto za milion, ale čím jej budou napájet při zeleném myšlení nastupující generace. A ten sociální klid až diky potřebě několikanásobné zvýšeně vyrobě el. Energie se prudce zvednou ceny ekektriny pro ostatní masy lidí to bude fičák…:)
Jaké několikanásobné zvýšení spotřeby energie ? To je totální nesmyls. Z hlediska dalšího vývoje energetiky jde o vyřešení akumulace energie v síti, aby tato nemusela vyrábět zbytečně více z důvodů pokrývání nenadálých spotřebních špiček a také nemusela převádět elektřinu na stovky kilometrů.
Další obrovskou část spotřeby elektromobilů pokryje výroba energie rovnou na domě uživatele (opět ideálně s přiměřeným úložištěm) a tímto směrem se to bude postupně rozšiřovat. Je totiž vcelku asi zřejmé, že výměna spalovacích aut za elektromobily není záležitost několika málo let, ale mnohem delšího období.
Jestli se zvednou ceny energie – tak spíše proto, že je státy zdaní, aby nahradily výpadek spotřební daně z fosilních paliv.
“Do výroby vozů momentálně promlouvají pouze Tesla Factory a Giga Shanghai, přičemž první jmenovaná dosahuje roční výrobní kapacity něco přes 500 tisíc vozů. Giga Shanghai zatím zvládá vyrobit kolem 200 tisíc Modelů 3 ročně.”.
Tato informacia nezodpoveda realite. Znamenalo by to, ze za kvartal by mali vyrobit minimalne 175k vozidiel. Ak vezmeme rekordny Q3 2020, tak je aktualna maximalna produkcia okolo 580k za obe tovarne.
Mnohokrát děkuji za vstup, pane Lenci, pene Melechine, a pak že Tesla nemá potenciál. Já za to nemohu, to tvrdí ten, který nepochopil Einsteinovy rovnice, myslím, že se jmenuje Prochazka. Schválně dávám příklad. Jaká je nejmenší vzdálenost od bodu A do bodu B? Přímka, čtverec, obdélník,kosočtverec nebo kružnice, elipse, diagonála? Tento hlavolam je pro všechny, takové malé cvičení. 🙂
Potenciál Tesly nezpochybňuji, ovšem jen ten nestačí.
Tak a teď si zkusme dát výrobu a prodeje Tesly do relací s ostatními automobilkami. Tak třeba Škoda dodala za první pololetí 426.700 vozů, tržby 7,55 miliardy eur a zisk 228 milionů eur. Jen v ČR bylo od ledna do srpna registrováno 131.410 nových vozů… Přímo vozů značky Volkswagen (nikoliv značek celého koncernu) je za jedem měsíc prodáno v Evropě kolem 120.000,- ks.
No a pak je dobré všimnout si jak všechny automobilky v tichosti nabízejí také elektroautíčka přesně v tom konceptu, který je myslím smysluplný – malé přibližovadlo do města s cenou kolem 1 mil. Kč. Pokud jednou zešílím a dojdu k závěru, že potřebuji elektormobil, tak asi to vidím spíše na BMW i3 než na Teslu…
Vždyť BMW i3 nebo třeba zatím i VW ID.3 stojí v podstatě stejně jako Tesla Model 3, akorát jsou ve většině kvantifikovatelných parametrů horší. BMW i3 si podle mě může koupit jen někdo, komu se to auto hodně líbí vzhledově a/nebo miluje BMW obecně a/nebo z nějakého subjektivního důvodu nemá rád Teslu. Pokud někdo chce co nejlepší elektromobil nebo auto s dobrým poměrem ceny a výkonu, tak i3 bude někde na konci žebříčku.
Přesně tak, pane Melechine. Kromě toho neodpověděl na základní otázku.
Zpracování, přístup k zákazníkovi, servis, z mého pohledu ergonomie ovl. prvků …. BMW jasně vítězí
Tesla design, dojezd, rychlost ….
Proto jsem mluvil o “kvantifikovatelných parametrech”. Tohle všechno jsou spíše subjektivní věci.
Mně šlo hlavně o to, že jste to podal tak, jakoby Tesla byla nějak drahá a ostatní automobilky nabízely srovnatelné elektromobily za milion, což není moc pravda.
Ostatní automobilky nabízejí povětšinou nákupní košíky ne auta:-) Tak košík Renault Zoe je za nějakých 710tis. bez DPH… No na košík je to pro člověka s průměrným příjmem hooodně drahé.
Jsem zvědav, jak se to celé s elektromobilitou bude dále vyvíjet, neboť ať si člověk koupí Teslu nebo košík, hodí se mu na dvorku ještě druhé auto s plnou nádrží ..
PS: On i ten přístup k zákazníkovi se asi dá kvantifikovat a nemusí být založený jen na subjektivních dojmech.
Dobrá, ale DPH je spíš výmysl, protože EU je taková, kulhá a vymýšlí další daně, proč asi UK odchází? Protože už to nelze udržet.
Je to síce hodne off ale dam si tú námahu. UK odchádza pretože ľudia sú proste hlupáci čo sa nechajú opiť rožkom. Absolútne nechápu ekonomiku a zložité vzťahy medzinárodného obchodu. Stačí sa iba pozrieť čo nám vládne. Proste ak to dobre podas ľudia odhlasujú čokoľvek. Neviem ako u vás ale vďaka eurofondom sa u nás stavia kopa vecí. Stále berieme minimálne 2x toľko čo dávame. A vďaka voľnému obchodu je ekonomika je oveľa silnejšia čo znamená lepšie platy. A na členstve v eú priamo alebo nepriamo závisí kopa pracovných miest. Takže možno aj ty bez zlej EÚ by si si užíval štedrý sociálny systém. Ak sa niečomu nerozumieš radšej si niečo zisti a netrep blbosti. Informácie sú len treba hľadať a hlavne sa oblúkom vyhnúť informáciám na FB. Pretože tam narazis skôr na dezinformácie a konšpirácie.
Zjišťovat bych mohl, nemá to cenu. DPH je mladá daň, a byla zavedená jen proto, že státy mají větší a větší náklady. Pak to musí kompenzovat novými a dalšími daněmi. Zajišťovat pracovní místa přes daně je nesmysl. je to Perpetum mobile a jednou to skončí velkým krachem. 🙂 Měl jsem otázku, první vstup, tam si bruste intelekt i Prochazka, na se zabývat daněmi, to stejně není posláním tohoto portálu.
Jaký DPH a výmysl? DPH je u nás v ČR už skoro 30 let. Světě div se, dokonce i některé statý v USA vedle daně z obratu mají také DPH.
A pak je třeba se zamyslet, proč to dělají? Proč mám platit poplatky za splaškovou a dešťovou vodu, když z toho nic nemám, 🙂 Řeknu proč, Protože čím větší stát (obvykle to bývá socialistický), tím další a větší daně vymýšlí. Z čeho by financoval ty nesmyslné projekty?
Protože když nebudeš platit poplatky za dešťovou a splaškovou vodu, tak si tu vodu nech. Zadarmo ti ji z pozemku odvádět nikdo nebude. A čistit to co ti leze z druhého konce trávicí trubice tuplem.
Zadarmo to nikdo nědělá, zadarmo to dělám já. 🙂
Pokud jde o cenu, máte pravdu. Teď jsem na ty ceny ještě koukal a základní T3 je za nějakých 1,3 mil. Kč a nějak Tesla nepíše jestli s a nebo bez DPH:-)) A BMW I3 je za 1,3 mil. rovněž, skladová auta za 1mil. s DPH.
Osobně jsem pro klasické ovládače a u Tesly bych vytekl z toho, že ani kaslík u spolujece nemohu otevřít bez klikání na tablet:-)
Tohle mi přesně připomíná diskuze majitelů mobilů Siemens a Nokia před dvaceti lety …Jeden nadával na druhého, že se to nedá ovládat a jak je to neintuitivní. A dneska je pořád pořad docela dost lidí, kteří nechtějí dotykový telefon …
Ok, jsem mezi ně patřil, ale dnes už to neplatí. Odpovídám pozdravem. Žij dlouho a blaze!
Dotykove ovladani auta za jizdy je dost nebezpecne, protoze nejde delat po hmatu.
Jinak dotykovy telefon take nechci, ale to neni zpusobeno dotykovosti, ale stupiditou a neschopnosti software. Dotykovy mini-notebook s normalnim OS, ktery umozni delat vice veci najednou je velmi prakticke zarizeni.
Krumpacem se kope a lzickou se ji, delat to opacne nevede k optimalnim vysledkum.
Automatizované míšní reflexy jsou asi 10x rychlejší a rozptylují mozek 10x méně než luštění displeje a šmatlání po displeji.
Existuje důvod proč všechny profesionální (ve smyslu OBŽIVA) přístroje mají manuální tlačítka základních funkcí (od foťáků přes vrtačky až po letadla).
A stejně tak by měla zůstat tlačítka u základních funkcí automobilu u kterých se dá rozumně předpokládat že je opravdu má ovládat člověk.
Ano důvod existuje… ale s míšními reflexy to nemá vůbec nic společného.
Tak to by mě jako člověka se zdravotním vzděláním docela zajímalo na co narážíte.
Samozřejmě by se to dalo rozepsat že při každém vědomém motorickém pohybu je to mozková kůra kdo aktivuje sekvence míšních motorických reflexů a téměř vždy je signál upraven/opraven v mozečku (vrávorání při opilosti je zaviněné dočasným poškozením funkce právě mozečku). Ale to s mým tvrzením není v rozporu. Pohybové automatismy jsou všechno míšní reflexy (byť vykonané z příkazu vyšší autority).
Narážím v podstatě na to, že ta čistě reflexní část – je stejná, jak pro sahání na konkrétní plastický ovládací prvek, tak u sahání na určité místo (přibližné) na display.
Ja by som povedal, ze absolutniu slabinou Tesly je predaj na non core trhoch (pevne verim, ze na core trhoch je aspon nakupny proces lepsi) a dostupnost servisu. Staci sa pozriet na teslaclub sk. Je tam popisanych kopa pribehov, ako jednaju so zakaznimi. A casto pomaha len zrusenie rezervacie, aby sa unuvali vozidlo predat. No a servis je kategoria sama o sebe. Ja sucasnych majitelov obdivujem. Tesla je zjavne uzasne auto, ked su mu majitelia tolko ochotny obetovat. Najblizsi servis je vo Viedni, takze niekto musi ist stovky km, aby sa tam dostal. Zaroven je kola ludi s Viedenkym servisom nespokojnych, cize zacali menit na Graz, Prahu, alebo Budapest.
Preto je BMW / VW / Hyundai v dnesnej dobe volba pre ludi, ktorych zaujima elektromobilita, ale nemaju auto ako hoby, ktoremu mozu obetovat kopu vlastneho casu.
Dát si to do souvislostí? Takže jestli váš příspěvek chápu správně, říkáte, že Tesla, maličká, mladičká automobilka, která ještě loni měla problémy s výrobou a byla ve ztrátě, prodává stejné, nebo větší množství aut, jako zavedené automobilky, které operují již dekády? Trochu tedy mícháte jednotky, takže mi možná něco uniká, ale takto váš příspěvek vyznívá. Prosím opravte mne, jestli jsem něco špatně pchopil, ale po přečtení vašeho příspěvku mám pocit, že je na tom Tesla mnohem lépe, než by se podle článku mohlo zdát.
No, nechci zpochybňovat. Ty plusy jak taž chápu. Ale když někdo dáví mínus, alespoň by to mohl vysvětlit mému méně chápavému vědomí. 🙂 Mnohokrát děkuji.
Že dá někdo mínus nezakládá povinnost vysvětlit názor. Ale možná když se vám některé boty v krámě nelíbí, tak pak odůvodňujete proč, včetně faktů z testů, názorů módních návrhářů apod. 🙂
Což je zastaralé,bezvýznamné a nepraktické. V tomto směru fandím revoluci. 🙂
No tak, pánové. Protože mi nikdo neodpověděl, musím odpovídat sám. Když si spojíte jakýkoliv bod A a bod B, v jakékoliv geometrickém útvarů, vzdálenost je vždy podle OTR 0.
Jednoduše to lze demonstrovat na přímce. Nekreslím na A4 bod A a bod B. Papír proložím tak, aby se bod A a bod B spojil. Vzdálenost je nula. To přesně souvisí se zakřivením časoprostoru, což bylo nesčetnékrát dokázáno pozorováním. Možná by někdo mohl namítat STR, prosím. E=mc2.
Když se na tu rovnici podívám zleva, pak říká, že energie je rovná konstantě c2 a hmotnosti. Protože, když rychlost “c” je překročená, pak hmotnost roste, když je překročena do nekonečna, pak i hmotnost roste nekonečně rychle.
Když se na tu rovnici podívám zprava, pak “c” je konstanta. Když energie roste donekonečna, pak musí i hmotnost.
Jenomže to není konečná. A za to právě může zakřivený časoprostor. Jiní koncept je wap pohon, protože pracuje s časoprostorem, kde STR neplatí. Jinými slovy, časoprostor se poddá.
Je to jako dát hádanku, kterou každý nedokáže řešit, zejména Prochazka. Jenomže má řešení.:)
Nic netestuji, odpovídal jsem sám na sebe, tam nahoře, a pak mi to redaktoří přesunuli dole, na blbé vlákno. A pak mne “terorizovali”, že jse prrý ten vstup zaslal několikrát.:). Kromě toho to mělo jasné určení – Prochazka.
Nikdo vám nic nepřesouvá ani nemaže. Je to už podruhé, co něco takového říkáte, a není to pravda.
Dobrý večer, pane Melechine. Mluvil jsem v pochybnostech. Netvrdím natvrdo, že to děláte Vy nebo někdo z redaktorů, editorů. Ale také by jste neměl pochybovat, že jsem to dal tam a ne někam jinam. Protože zdravý rozum mám a nenechám si jej zpochybnit, Vy byste jsi zřejmě také nenechal.
Řekl bych, že tady někdo nechápe řazení vlákna, pokud je více reakci na reakci…
A nebo tady u někoho řádí ten němec, co schovává věci … ten Alzheimer. (Podezření navíc podporuje ta druhá chyba – “zasláno několikrát”, která se objevuje pokud zvládáš klikat rychleji, než server reagovat… což by nasvědčovalo dobrému známému pana Alzheimera – panu Parkinsonovi)
Což je blbost, vlákno by mělo být tam, kde bylo publikováno, a ty řečičky a poznámky jsi nechte pro někoho jiného, sire. Mrzí mne, že takto musím reagovat, ale sám jste si to vymyslel.
Reakci sice píšeš přímo pod příspěvkem, ale po odeslání se zařadí na “správné” místo. Tj. až za dřívější reakce na stejný příspěvek, na který reaguješ (což klidně může být o dost níže, protože těch dřívějších příspěvků (a sub vláken) může být celkem dost. Naprosto normální a logické chování – jinak by to chronologicky nedávalo smysl a musel bys studovat časy reakci, jak šly za sebou…
A kontrola opakovaného zaslání stejného textu za sebou – je běžná sebeobrana prakticky každého diskuzního systému – jinak by byl zaplevelen duplicitami (refresh, back+send, resend z důvodu chybějící potvrzení atd…).
S paranoidní představou, že ti to někdo přesouvá a pak tě terorizuje si tu (opakovaně) začal sám… a o zbytek se postarala moje poťouchlá nátura. Neomlouvám se – jsem na to pyšný.
Nebo to muze byt take tim, ze ma pomaly pocitac nebo pripojeni k internetu, neresilo se to uz nekde v threadu o starlinku ?
To může mít bambilion důvodů – včetně třeba nekorektního cachování… ale tady to je nejspíše mezi klávesnici a židlí:
Napíše reakci – ta se odešle, ale zařadí se správně někam dolů ve vlákně – chronologicky ve stejné úrovni vlákna. User nevidí (na první pohled) svou reakci tak dá v prohlížeči zpět (většina moderních prohlížečů ti to vrátí do formuláře i s vyplněním) a user odešle znovu – a server odmítne, protože už to tu jednou dostal.
Děkuji, dobrý postřeh.
Pokud se ztrácíte v množství příspěvků, doporučuji používat stránku ElonX – 100 nejnovějších komentářů. Tam uvidíte, že vám (ani nikomu jinému) nikdo nic nemaže.
Ohledně přesouvání vláken se můžete sám přesvědčit, že jsou příspěvky řazeny vždy chronologicky v jednotlivých vláknech (odpovědích) a nevěřím, že redakční systém umožňuje toto logické řazení manuálně nabourat a připojovat jednotlivá vlákna jinam.
Patrně tedy máte namysli to, že po odpovědi vidíte příspěvek tam, kde jste ho napsal (tj. hned pod daným příspěvkem, nad který odpovídáte), což je v rámci přehlednosti to nejlepší. Pak chápu, že vás může zmást, když jej později vidíte zařazený dle času odeslání.
Tedy to, co myslíte tím “že jsem to dal tam a ne někam jinam” je iluze, vy příspěvky nikam nedáváte, dávají se samy. Snad jsem to vysvětlil pro vás pochopitelně.
Ach jo, připadám si jak mimozemšťan. V tomto stavu dnes se mi nic neztratilo, jen přesunulo z místa A (shora) do místa B (dolů) – směrem dolů. Což je nedostatek SW. Napsal jsem příspěvek, vložil jej, pak se ztratil. Napsal jsem jiný, opět se ztratil, ale předtím uložil a poslal znovu. Pak už tam byl. To nebylo dnes. Nemyslím si, že to někdo dělá schválně, myslím si, že web ElonX má nespecifikované chyby a měl by se tím někdo zabývat, což může jen tvůrce webu na podnět majitele. Nechci si ztěžovat, ale portál má asi k dokonalosti daleko. Není třeba zoufat, tak je to skoro se vším. Chci jen poskytovat dobré rady.
Tak dobře, zkusím to ještě jednou, ale naposledy 🙂
Nejedná se o žádnou nespecifikovanou chybu, ale běžnou vlastnost vláknových diskuzních fór.
Kliknete na tlačítko Odpovědět a otevře se vám okno vždy pod daným příspěvkem, napíšete zprávu, pak kliknete na tlačítko Odeslat komentář a místo aby se stránka znovu načetla a celé by to přeskočilo někam dolů, tak ten odeslaný komentář vidíte na tom místě, kde jste psal. Ve skutečnosti tam ale nemusí být, je už chronologicky zařazen a na místě zůstává pouze pokud jde o první odpověď a tam kde je poznáte až po novém načtení stránky.
Jak se můžete sám přesvědčit, psal jste tuto zprávu ve 23:39 jako první odpověď na můj komentář a nic se nikam nepřesunulo. Pak jste druhou zprávu jako odpověď na ten samý můj příspěvek ve 23:41 a ač jste měl textové pole opět hned pod mým příspěvkem, uložila se zpráva níž. No a třetí vaše zpráva ve 23:50 je ještě pod tou druhou. To jsou ony “přesuny”, o kterých mluvíte. V tomto ohledu portálu opravdu křivdíte. A popravdě zde žádné chyby nevidím a to sem chodím každý den z PC i mobilu.
Ty ostatní rady si nechte pro sebe, dobře vím, co dělám. Mockrát děkuji.
Vy jste si stěžoval na neočekávané chování a já se to snažím vysvětlit. Jediná rada byla odkaz na přehled příspěvků, což já osobně používám, tak se tedy hluboce omlouvám za nabídku pomoci. Příště musíte napsat: Mám problém a nepřeji si od nikoho žádné řešení 🙂
Jestli chcete dávat vstupy zmateně, bez chronologického významu, pak jste zbytečný Vy, i celý ElonX. A jestli do dělá tak i redakce, pak tady nemám co dělat.
Je fajn když nepovedená umělá inteligence vede dialog sama se sebou 🙂
Jako zajímavý pokus, to jo:-) Ale křivost časoprostoru je dána množstvím těles a energie (lokálně, globálně) a překládat ho jako papír fakt asi nejde:-)) A vzdálenost vážně není podle OTR 0, ale světlo se pohybuje po geodetikách. Zakřivení časoprostoru dosud dokázáno nebylo, jen tak na okraj:) Rychlost světla ve vakuu tedy c, překročit nelze. U rovnice je jedno jestli se na ní díváte zprava, zleva nebo zdola….
WAP pohon fakt neznám. Myslel jsem, že WAP je už dávno zapomenut a po smrti… .
Jestli výše uvedený příspěvek myslíte vážně a nepřipravil jste ho pomocí nepovedené umělé inteligence tak to teda koněčná je:))