Tesla v srpnu skrze svoji globální viceprezidentku Grace Tao uvedla, že je Gigafactory 3 v Číně téměř hotová a že probíhá instalace výrobních linek a strojů. Dle původních plánů měla instalace skončit tento měsíc, přičemž následně mělo dojít ke spuštění zkušebního provozu. Splnění těchto cílů se Tesle nejspíš povedlo, jelikož se na čínské sociální síti Weibo objevila fotografie od jednoho z pracovníků zachycující výrobní linku se dvěma Modely 3. Nedávno také prošla továrna vládní inspekcí, která byla potřeba pro zahájení produkce, a to pouhé tři dny po podání žádosti.
Z uniklých fotek je patrné, že se nejedná o hotové elektromobily, nýbrž pouze o nalakovanou kostru, zřejmě bez jakékoliv elektroniky. Je to ale jasné znamení toho, že se Tesla pomalu chystá na přechod do ostrého provozu. Ten by měl začít ještě letos, dle Muska na začátku čtvrtého kvartálu. Cílem americké automobilky je vyrábět do konce roku 1000–2000 kusů Modelu 3 týdně. Postupně by se produkce měla dostat na půl milionu vozů ročně, což odpovídá necelým 10 000 vyrobených kusů týdně. Všechny tyto vozy by měly být určeny pro čínský trh. Nepůjde ale jen o Modely 3, Tesla plánuje v čínské Gigafactory vyrábět též chystaný Model Y. Vstup tohoto vozu na čínský trh je plánován na rok 2021.
O výrobní kapacitě půl milionů vozů ročně mluvily původní plány. Z informací webů Electrek a Teslarati to ale vypadá, že automobilka začala se stavbou druhé fáze Gigafactory 3. Ta by měla rozšířit stávající budovu, podobně jako tomu bylo několikrát v minulosti u Gigafactory 1. Dle dělníků pracujících na místě probíhají práce na směny nepřetržitě. Teoreticky by mohlo jít o stavbu budov pro výrobu Modelu Y, druhou variantou je, že Tesla hodlá ještě navýšit původně oznámenou roční produkci. Také se spekuluje, že jde o prostory pro výrobu bateriových článků či pohonných jednotek.
Tesla v současnosti pokračuje také s nabíráním nových zaměstnanců do Gigafactory 3, dle Muska nejde přitom jen o lidi do výroby. Automobilka totiž plánuje mít v továrně vlastní tým zaměřený na software a firmware pro továrnu a elektromobily.
Velkou otázkou ohledně Gigafactory 3 zůstávají baterie. Již delší dobu se ví, že Tesla nebude pro své Modely 3 vyráběné v čínské Gigafactory 3 využívat články od Panasonicu. Půjde o velkou změnu, neboť tato japonská firma se u Tesly dosud těšila výsadnímu postavení a dodávala baterie pro všechny masově vyráběné elektromobily této automobilky. Ohledně Gigafactory 3 se dříve spekulovalo, že bude Tesla baterie odebírat od čtyř různých výrobců, dle korejského serveru the Elec ale nakonec půjde jen o jednu firmu, a to LG Chem. Dle tvrzení serveru produkce již začala 18. září v čínském městě Nanking, vzdáleném přibližně 370 kilometrů od Gigafactory 3.
Jiný dodavatel nebude jedinou změnou, Tesla totiž bude od LG Chem odebírat i jiný typ článků. Stále půjde o velikost 2170 (21 mm průměr, 70 mm délka), LG Chem ale využívá jinou chemii. Konkrétně jde o technologii NCM811 (LiNiMnCoO2). S tou již má Tesla nějaké zkušenosti, sama je totiž instaluje do bateriových úložišť, jako jsou například Tesla Powerwall, pro elektromobily ale využívá technologii NCA (LiNiCoAlO2). Dle LG Chem nabízí typ NCM větší dojezd na jedno nabití, tedy větší kapacitu. Dle serveru Push EV dosahují baterie NCM od společnosti CATL, konkurence LG Chem, energetické hustoty 300 Wh/kg, což by mělo být přibližně o 40 Wh/kg více než v případě baterií od Panasonicu. Vzhledem k blížícímu se nárůstu produkce v Gigafactory 3 chystá LG Chem dle the Elec masivní rozšíření svých výrobních linek, jež by mělo navýšit produkci až o 100 %.
Plán Tesly využívat baterie od LG Chem potvrdily dříve též server Bloomberg a agentura Reuters, využití technologie NCM ale pochází pouze ze zdrojů the Elec, je tedy třeba brát je zatím s rezervou. Tento server mimochodem uvádí špatné informace v dojezdech Modelů 3 a tvrdí, že nižší dojezd korejské varianty oproti té čínské je způsoben jinými bateriemi a váhou vozu – tento téměř 100kilometrový rozdíl v udávaných dojezdech je ale způsoben zastaralým standardem měření, který Čína využívá.
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…
Zobrazit komentáře
No snad kvalita výroby nepůjde ještě niž než teď je, již mnoho řidičů zcela nových vozu 3 jsi stěžují, že již po pár týdnech se na jejich vozech objevuje koroze, a to na místech které nejsou vystaveny např. oděru od kamínků atd, také počet vrstev laku a jeho kvalita je prachbídná, což u vozu který se má měřit (výkonově i cenou cca 1-1.8 mega) s luxusnějšími vozy je velký problém, když Vám auto začne viditelně rezivět po pár týdnech od koupě.
Pokud vim, tak se jedna o 1 (slovy jedno) video, kde si uzivatel stezuje na rez na jeho M3. Muzete dat odkazy "mnoho" dalsich pripadu?
Samozrejme, ze budou a jsou problemy, ale rozhodne bych nerekl, ze vice jak u ostatnich automobilek. Kdyz se fakt pidim, tak najdu i trochu rzina A6 co mame atp. Mne jde lavne o to, ze cokoliv maleho o Tesle se publikuje, jak kdyby to postihovala kazde druhe auto. Stejne jak s nehodami Tesel, snad jakakoliv nehoda je zmedializovana, hlavne vsechny pozary, ale kdyz hori benzinove auto, tak nikde zadne info.
Problémů bylo spousta. Zdá se však, že poslední dobou Tesla většinu problému vychytala. Jak to rezavění, zamrzající kliky, spáry mezi plechy a problémy s lakem. Minimálně se už neobjevují tak často a to přestože Tesla neustále navyšuje výrobu. Začíná prostě dozrávat. Už to není garážová firma, ale skutečná automobilka.
Docela by me realne zajimalo, zda jsou tohle aktualni informace (mate odkazy?), nebo tahate jen roky starou spinu z pocatku vyroby.
tak dokonce o tom psali http://www.autoforum.cz, den dva zpátky článek v zajímavostech a už jsem něco o tom i bavil u jednoho chlapíka co v Ostravě Tesly (a jiné elektromobily) servisuje a opravuje (bavili jsme se i o dalších modelech), nevím proč bych měl být někým placen či byl nějaký jak někdo psal "troll".
https://insideevs.com/news/372840/rust-issue-model-3-tesla-fault/
Autoforum neni zrovna ten nejlepši zdroj informaci.
byly tam i fotografie a zdroje odkud to jest přejaté, ale nemám se chuť tu s někým hádat ani být urážen, tohle s prominutím nemám zapotřebí. Jen jsem chtěl podotknou že by si měli pohlídat kvalitu svých výrobku i když patří v USA k nadprůměru co se kvality týče.
Ježiši pokud nechcete být považován za uplnýho ignoranta k smíchu, tak si jednou pro vždy vymlaťte z hlavy autoforum.cz. To je jako byste smrtelně vážně citoval Blesk, nebo za komančů Rudý právo. Autoforum je sice populární web, ale s pravdou a objektivitou to nemá nic společného. Stejně jako ten Blesk.
Cely clanek na autoforum je zalozen na 1 videu. Zbytek vycucan z prstu na zaklade niceho. Nehlede na to, ze clanky pan Prokopa nebo jak se jmenuje jsou vsechny "anti tesla".
Anti Tesla kampaň jede na všech normálních auto webech. To není náhoda. A ta masírka funguje, sám jsem tomu věřil dokud se mi nedostala do ruk kniha o Muskovi. Však ono se to proti VW obrátí s násobně větším negativním efektem, ostatně jako jakýkoliv podvod.
Co si vybavuju, to se tu v diskuzi řešilo nedávno, že co se týká kvality, mají v čem dohánět Evropu,Ale sledoval jsem tu diskuzi jen jedním očkem.
Je to placený troll který jede podle not svého chlebodárce. A nebo je to hater.
Po pár týdnech se nemůže objevit koroze u žádného nového auta. Ani žigul s dáčií nerezly hned ikdyž byly vyrobeny z nekvalitního plechu který už z výroby byl vybaven mezikrystalickou korozí. Taky to trvalo rok než to začalo hnít.
Tesla je z hliniku nic vic k tomu neni treba dodavat.
Ano, mate pravdu, ani hliník není vůči korozi imunní.
Povrchove dily jsou hlinikove. Neřešila se tu nahodou koroze na laku? Kostra je samozřejmě ocelova stejně tak ram co chrani baterie.
Ram jak pravy tak levy je cely bok auta. Prah + a, b, c sloupek, zadni blatnik to je jeden kus. Nemuze byt cast hlinikova a cast ocelova to je nesmysl. Bud je ram cely ocelovy nebo hlinikovy. Ram se totiz lisuje v celku. Tak a ted co mate na mysli oni jsou totiz ramy dva jeden je vnitri a to je vyztuha a pak je vnejsi to je povrch auta co se lakuje.
Ano mate pravdu. Vnitřni ram teda vyztuha je kombinace hliniku, vysokopevnostni ocele a ultra vysokopevnostni ocele. Vnějši ram teda lakovany povrch je z vysokopevnosti ocele. Tohle plati pouze pro model 3. Model S a X to maji zase uplne jinak a co se tyce modelu y tak ten bude mit vnitři ram odlit z jednoho kusu z hliniku.
Tady je to krasne videt https://www.mmspektrum.com/clanek/svaritelnost-oceli-pro-automobilove-karoserie.html
Model 3 má kostru a zadní blatníky z oceli.
Auto nema zadni blatnik. Nebo takle ma ho ale nejmenuje se to tak jelikoz je současti většiho celku a to ramu.
Imunni neni ale potahne se slabou vrstvou oxidu a dal koroze nepokračuje pokud teda neni dal vystaven nejakym agresivnim chemickým látkám.