Tesla FSD Beta je zatím nejpokročilejší verze systému Autopilot, která už je schopná autonomně řídit vozidlo víceméně kdekoliv a zvládá přitom dodržovat pravidla silničního provozu. Tesla momentálně testuje betaverzi tohoto softwaru a na internetu je k dispozici spousta videí ze zkušebních jízd.
Začal jsem tedy vydávat nový videoseriál, který poukazuje na zajímavé momenty, na které narazili testeři FSD Bety. Může jít například o chyby, kterých se autonomní systém dopustil, nebo naopak zlepšení v situacích, které Autopilot dříve vůbec nezvládal nebo s nimi měl problémy.
V dnešní epizodě se podíváme podrobněji na to, jak si FSD Beta vede v případě přechodů pro chodce. Jedná se o překvapivě komplexní problém, který nemá vždy jednoznačně správné řešení. Tesla si však vede velmi dobře, i když občas nezastaví chodcům, kterým by nejspíš zastavit měla…
Pokud je tedy mezi vámi nějaký ostřílený střihač, grafik nebo dabér a chtěli byste pomoct s tvorbou těchto videí, určitě se mi ozvěte na email kontakt@elonx.cz. Mohl bych pak nová videa vydávat častěji a pravidelněji. Také mi můžete posílat tipy na zajímavé klipy z testování FSD Bety, na které narazíte.
Dejte mi prosím v komentářích vědět, jestli se vám seriál líbí, případně co mám zlepšit do příště. Videa budou zveřejňována tady na webu i na YouTube kanálu ElonX-cz.
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Dnes výjezd z kruháče se zapnutým tempomatem. Za kruháčem přicházel souběžně se silnicí ve směru jízdy po chodníku chodec k přechodu, měl to cca 3m. Sám bych se podle okolností rozmýšlel mu zastavit. Nebylo jasné, zda půjde dál nebo nazatočí vlevo přechod. Tesla se lekla, dupla na brzdu...ale po sekundě se zase rozjela a já to vyloženě zadupnul před přechodem. Vše v rychlosti okolo 40kmh. Neboli...chodec sám věděl, že jde na přechod, Tesla mu začala dávat přednost, takže automaticky přidal do kroku, aby tam byl co nejdřív, v tom Tesla zase přidala :-) No vyplesklí jsme byli oba dva.
Přijde mi zvláštní, že by Tesla s tempomatem v takové situaci zastavila chodci (nebo byl zaplý Autopilot?).
Dnes rano mne napadlo jak to ma FSD s louzemi vody: umi rozeznat, ze muze projet louzi rychleji, kdyz neni okolo zadny chodec a naopak ze musi zpomalit, pokud jdou po chodniku chodci?
A jeste umi vyhodnotit, jak je louze s vodou hluboka - ze musi zpomalit aby neutrhnul napravu?
neviem ako je to s hĺbkou vody, ono je to ťažké odhadnúť aj očami ale stav vozovky ako ľad, voda, sucho, prach AI vie vyhodnotiť, aspoň to vyplívalo z rozboru videa "This Is What Tesla's Autopilot Sees On The Road" na YT
Přesně. O tom, že tam je louže a jak je "sjízdná" FSD ví z průjezdu předchozích aut. Z téhož důvodu vidí i "za roh", kam normální řidič vidět nemůže. (Viz koment videa k Tesla AI Day, např. od Dr. Know it All Knows. Jsou fakt výživná, ale na překlad příliš, příliš dlouhá.
Tohle zatím neumí. Myslím, že to je jedna z mnoha věcí, které Tesla určitě plánuje časem zakomponovat, ale momentálně mají nízkou prioritu, protože se firma soustředí hlavně na základní prvky řízení. A teprve až ty dotáhne téměř k dokonalosti, tak začne řešit tyhle sekundární věci. Nemá smysl se tímhle zabývat teď, když Autopilot pořád dokáže minout stopku nebo si neumí poradit se zavřenou silnicí.
Treba bude mit autopilot aspon dve personality, Max Damage a Die Anna :-)
U nás musí zevně hlodat, resp. zjevně hodlat. Jak to poznat analýzou obrazu, je oříšek. Navíc v různých zemích jsou ty podmínky různé.