Tesla a její problémy s přehnanou automatizací
ElonX navázal spolupráci s webem VideaČesky.cz, kde najdete povedená otitulkovaná videa všeho druhu. Překladatelé z VideaČesky budou pravidelně překládat videa týkající se Elona Muska a jeho firem, takže pro vás to znamená více přeložených videí než doposud. A přeložená videa z ElonX se naopak budou postupně objevovat také na webu VideaČesky.
Elon Musk už delší dobu usiluje o revoluci ve výrobě automobilů. Výrobní linka Tesly Model 3 měla být ve srovnání s konkurencí více automatizovaná a celkově o krok napřed. Realita však ukázala, že Musk si jako obvykle ukousl moc velké sousto. Místo aby armáda robotů výrobu zrychlila a usnadnila, způsobovala problémy. Musk sám přiznal, že jeho snaha o přílišnou automatizaci výrobní linky ve Fremontu vedla ke zbytečným problémům. Jako příklad uvedl robota, který měl na bateriový modul nanášet plstěný materiál. Robot měl s tímto úkonem extrémní potíže, zatímco člověk jej zvládá hravě. Další chybou podle Muska bylo, že Model 3 přinesl příliš mnoho technologických inovací najednou, což způsobilo další komplikace při výrobě.
Musk tedy ve výsledku musel od své vize extrémní automatizace upustit a některé komplikovanější výrobní úkony mají opět na starosti lidé. Nicméně Musk na automatizaci rozhodně nezanevřel. Výrobní linka Modelu 3 je jako celek stále do velké míry automatizovaná (například 95 % montáže rámu a karoserie obstarávají roboti). Musk zároveň stále sní o továrně, která “bude připomínat mimozemskou bitevní loď”. Model 3 byl v tomto směru jen ochutnávkou a teprve chystaný Model Y má podle Muska představovat opravdovou revoluci ve výrobě. Tak snad se poučil z problémů Modelu 3 a výroba Modelu Y už bude hladší.
Tesla měla nejvíce problémů s výrobou Modelu 3 během první poloviny roku 2018 a právě tomuto období se věnuje nově přeložené video z kanálu Startup Division, které podrobně rozebírá, kde se stala chyba a proč automatizace není vždycky tím nejlepším řešením. (Video vzniklo v dubnu 2018.)
Problémům Tesly s výrobou Modelu 3 jsme se také věnovali v dubnových Elonovinkách.
- Mise Starlink 12-1 - 20. 11. 2024
- Mise Starlink 9-13 - 19. 11. 2024
- Daily Hopper: Ruské výčitky, klapka v ohrožení a inspirace přírodou - 16. 11. 2024
Docela zajímavý článek o tom, co všechno je špatně:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-zoufale-touzi-po-penezich-zlevnila-model-3-dle-experta-je-ale-problem-jinde/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
Vysvětlení ve videu se mi zdá trochu vágní. Je to sice 650 Kč na hodinu pro člověka, ale neznamená to, že jeden stroj nahradí pouze jednoho člověka. Když jen od oka řeknu, že potřebuju na směně 1000 lidí, aby linka jela, tak na pokrytí dne tam musí přijít 3000 lidí. Robotickou ruku to nezajímá, ta prostě jede, nepotřebuje přidáno, nepotřebuje HR oddělení, které vybere tu nejlepší ze stovky možných. Když “onemocní” vezme se jiná, které se dá stejný program. Některé úkoly budou pro automatizaci určitě složitější, proces začátku výroby bude mnohem pomalejší, ale obecně bych si spíš tipnul, že se automatizace vyplatí než že ne.
O tom to právě je. Vy tipujete, zatímco Musk narazil na realitu. Člověka během chvíle nahradíte jiným člověkem. Ke každému robotu připravenou zálohu mít nemůžete. To byste musel postavit dvě továrny.
Takovéto video (články) ztrácí na kvalitě z důvodu neuvedení data ke kterému se vztahují.
Dobrá připomínka. Informaci jsem doplnil do článku. Video je z dubna 2018.
Nemáte někdo tip na otitulkovanej dokument o Muskovi? Hlavně o Spacex
Díky
Parádní video. Díky.