Stavba tunelového přepravního systému Boring Company pod výstavištěm v Las Vegas pokračuje dobře i přes probíhající pandemii koronaviru. K dispozici jsou nové fotky a pár zajímavostí z průběhu stavby. Málokdo například ví, že Boring Company si pro práce ve Vegas nechala vyrobit speciální nákladní vůz, který se vejde do úzkých tunelů.
Ražba dvojice tunelů o délce 1,3 km pod lasvegaským výstavištěm začala v listopadu 2019. Po dokončení má projekt zajišťovat rychlou přepravu návštěvníků po výstavišti pomocí autonomních Tesel. První tunel byl dokončen v polovině února a ražební stroj byl následně rozebrán a přesunut zpět do výchozí pozice, aby zde mohla začít ražba druhého souběžného tunelu. Ta nejspíš byla zahájena koncem března a při té příležitosti se objevila fotka stroje v pozici pro zahájení ražby nového tunelu.
V té době začaly Spojené státy pociťovat dopady pandemie koronaviru, což se v případě Las Vegas projevilo ztrátou nemalé části příjmů, jelikož musely být zrušeny plánované veletrhy a další akce na zdejším výstavišti. Rozpočet organizace Las Vegas Convention and Visitors Authority, která spravuje lasvegaské výstaviště, tak byl seškrtán o 79 milionů dolarů. Místní noviny ale informovaly, že škrty se nedotkly prací na rozšíření výstavního komplexu ani stavby tunelů a přepravního systému Boring Company. Ražba druhého tunelu prý pokračuje velice dobře a dokonce rychleji, než byl původní plán. Boring Company už také buduje prostřední stanici, která se jako jediná ze tří nachází pod zemí.
Zajímavostí je, že Boring Company si pro účely převážení asfaltu a štěrku tunelem nechala vyrobit speciálně upravený náklaďák. Tunel má totiž vnitřní průměr pouhých 3,65 metrů, takže běžné vozy pro přepravu sypkých hmot by se do něj nevešly. Boring Company proto oslovila kanadskou společnost Trout River Industries, která navrhla modifikovanou nákladní vanu s pásovým dnem („live bottom trailer“) pro snadnou přepravu a vykládání sypkých materiálů. Ta pak byla připojena k upravenému nákladnímu vozu s „useknutou“ kabinou. Pás ve vaně pohání dieselový motor, ale kdyby kanadská firma dostala více času, zvolila by prý elektrický pohon, který k Boring Company a Tesle pasuje lépe. Unikátní nákladní vůz neunikl pozornosti jednoho z fanoušků, který jej spatřil na veřejné webkameře při přesunu do jámy k tunelům a následně se podělil o snímky na fóru NASA Spaceflight.
Průběh stavebních prací v Las Vegas můžete sledovat na třech různých webkamerách, jejichž seznam najdete zde. Dvě snímají začátek a konec tunelů a třetí zabírá oblast, kde se staví podzemní stanice. Ražba druhého tunelu by měla být dokončena již brzy (původní plán počítal s koncem dubna), načež by měla následovat příprava asfaltové vozovky uvnitř tunelu a také dokončení stavby všech tří stanic. Do konce roku by pak mělo probíhat testování celého systému. Projekt má být hotový nejpozději v lednu 2021 před začátkem veletrhu CES.
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…