Stav konstelace Starlink
Poslední aktualizace:
21. 11. 2024
Přehled základních informací a statistik o stavu satelitní konstelace Starlink a jejím budování. Stránka bude aktualizována po každém startu s družicemi Starlink.
Statistiky
Vynesené družice celkem
7368
(včetně prototypů)
Družice aktuálně na orbitě
6700
Funkční družice na orbitě
6648
Družice v aktivním provozu
5956
Vyhrazené starty (F9)
208
Vyhrazené starty (Starship)
0
Počet zákazníků
4 000 000
(září 2024)
Obsluhované země
91
(seznam)
Stav budování konstelace
Seznam uskutečněných startů
Datum | Mise | Družice (SL+DTC) | Typ | Orbita | Sklon | Group | Poznámky |
22. 2. 2018 | Paz | 2 | test. | 512 km | 97,46° | – | Na této misi byly vyneseny dva testovací satelity Tintin A a B jako sekundární náklad |
24. 5. 2019 | Starlink-1 | 60 | v0.9 | 550 km | 53° | 1 | 60 prototypů ve variantě v0.9, nebyly určeny pro ostrý provoz |
11. 11. 2019 | Starlink v1-1 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | První mise s družicemi v1.0 pro ostrý provoz |
7. 1. 2020 | Starlink v1-2 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | Jedna družice byla experimentálně začerněna (DarkSat) |
29. 1. 2020 | Starlink v1-3 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
17. 2. 2020 | Starlink v1-4 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
18. 3. 2020 | Starlink v1-5 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
22. 4. 2020 | Starlink v1-6 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
4. 6. 2020 | Starlink v1-7 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | Jedna experimentální družice se sluneční clonou (VisorSat) |
13. 6. 2020 | Starlink v1-8 | 58 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | První mise se sekundárním nákladem (3 družice) |
7. 8. 2020 | Starlink v1-9 | 57 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | Všechny družice poprvé obsahovaly sluneční clony; sekundární náklad (2 družice) |
18. 8. 2020 | Starlink v1-10 | 58 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | Sekundární náklad (3 družice) |
3. 9. 2020 | Starlink v1-11 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
6. 10. 2020 | Starlink v1-12 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
18. 10. 2020 | Starlink v1-13 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
24. 10. 2020 | Starlink v1-14 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
25. 11. 2020 | Starlink v1-15 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
20. 1. 2021 | Starlink v1-16 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
24. 1. 2021 | Transporter-1 | 10 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | Na této sdílené misi letělo také 10 zkušebních družic s lasery, poprvé pro Group 3 |
4. 2. 2021 | Starlink v1-18 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
16. 2. 2021 | Starlink v1-19 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
4. 3. 2021 | Starlink v1-17 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
11. 3. 2021 | Starlink v1-20 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
14. 3. 2021 | Starlink v1-21 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
24. 3. 2021 | Starlink v1-22 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
7. 4. 2021 | Starlink v1-23 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
29. 4. 2021 | Starlink v1-24 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
4. 5. 2021 | Starlink v1-25 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
9. 5. 2021 | Starlink v1-27 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | |
16. 5. 2021 | Starlink v1-26 | 52 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | Sekundární náklad (2 družice) |
26. 5. 2021 | Starlink v1-28 | 60 | v1.0 | 550 km | 53° | 1 | Poslední mise s družicemi typu v1.0 |
30. 6. 2021 | Transporter-2 | 3 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | Na této sdílené misi letěly také 3 družice pro Group 3 |
14. 9. 2021 | Starlink 2-1 | 51 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | První mise pro Group 2, poprvé s družicemi typu v1.5 s lasery |
13. 11. 2021 | Starlink 4-1 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | První mise pro Group 4 |
3. 12. 2021 | Starlink 4-3 | 48 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | Sekundární náklad (2 družice) |
18. 12. 2021 | Starlink 4-4 | 52 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | První kalifornský start na dráhu s inklinací 53,2° |
6. 1. 2022 | Starlink 4-5 | 49 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | První floridský start letící na jihovýchodní trajektorii |
19. 1. 2022 | Starlink 4-6 | 49 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
3. 2. 2022 | Starlink 4-7 | 49 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
21. 2. 2022 | Starlink 4-8 | 46 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
25. 2. 2022 | Starlink 4-11 | 50 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
3. 3. 2022 | Starlink 4-9 | 47 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
9. 3. 2022 | Starlink 4-10 | 48 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
19. 3. 2022 | Starlink 4-12 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
21. 4. 2022 | Starlink 4-14 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
29. 4. 2022 | Starlink 4-16 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
6. 5. 2022 | Starlink 4-17 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
14. 5. 2022 | Starlink 4-13 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
14. 5. 2022 | Starlink 4-15 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
18. 5. 2022 | Starlink 4-18 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
17. 6. 2022 | Starlink 4-19 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
7. 7. 2022 | Starlink 4-21 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
11. 7. 2022 | Starlink 3-1 | 46 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | První vyhrazený start pro Group 3 |
17. 7. 2022 | Starlink 4-22 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
22. 7. 2022 | Starlink 3-2 | 46 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | |
24. 7. 2022 | Starlink 4-25 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
10. 8. 2022 | Starlink 4-26 | 52 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
12. 8. 2022 | Starlink 3-3 | 46 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | |
19. 8. 2022 | Starlink 4-27 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
28. 8. 2022 | Starlink 4-23 | 54 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
31. 8. 2022 | Starlink 3-4 | 46 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | |
5. 9. 2022 | Starlink 4-20 | 51 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | Sekundární náklad (SHERPA-LTC2) |
11. 9. 2022 | Starlink 4-2 | 34 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | Sekundární náklad (BlueWalker 3) |
19. 9. 2022 | Starlink 4-34 | 54 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
25. 9. 2022 | Starlink 4-35 | 52 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
6. 10. 2022 | Starlink 4-29 | 52 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
20. 10. 2022 | Starlink 4-36 | 54 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
28. 10. 2022 | Starlink 4-31 | 53 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
17. 12. 2022 | Starlink 4-37 | 54 | v1.5 | 540 km | 53,2° | 4 | |
28. 12. 2022 | Starlink 5-1 | 54 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | První start pro Group 5, která je součástí licence pro síť druhé generace |
19. 1. 2023 | Starlink 2-4 | 51 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | |
26. 1. 2023 | Starlink 5-2 | 56 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
31. 1. 2023 | Starlink 2-6 | 49 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | Sekundární náklad (D-Orbit ION SCV009) |
2. 2. 2023 | Starlink 5-3 | 53 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
12. 2. 2023 | Starlink 5-4 | 55 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
17. 2. 2023 | Starlink 2-5 | 51 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | |
28. 2. 2023 | Starlink 6-1 | 21 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | První mise s družicemi 2. generace ve zmenšené verzi V2-mini, poprvé pro Group 6 |
3. 3. 2023 | Starlink 2-7 | 51 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | |
17. 3. 2023 | Starlink 2-8 | 52 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | |
24. 3. 2023 | Starlink 5-5 | 56 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
29. 3. 2023 | Starlink 5-10 | 56 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
19. 4. 2023 | Starlink 6-2 | 21 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
27. 4. 2023 | Starlink 3-5 | 46 | v1.5 | 560 km | 97,6° | 3 | |
4. 5. 2023 | Starlink 5-6 | 56 | v1.5 | 530 km | 43° | 5 | |
10. 5. 2023 | Starlink 2-9 | 51 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | |
14. 5. 2023 | Starlink 5-9 | 56 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
19. 5. 2023 | Starlink 6-3 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
31. 5. 2023 | Starlink 2-10 | 52 | v1.5 | 570 km | 70° | 2 | |
4. 6. 2023 | Starlink 6-4 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
12. 6. 2023 | Starlink 5-11 | 52 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
22. 6. 2023 | Starlink 5-7 | 47 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
23. 6. 2023 | Starlink 5-12 | 56 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
7. 7. 2023 | Starlink 5-13 | 48 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | |
10. 7. 2023 | Starlink 6-5 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 5 | |
16. 7. 2023 | Starlink 5-15 | 54 | v1.5 | 565 km | 43° | 5 | Poslední mise s družicemi typu v1.5 |
20. 7. 2023 | Starlink 6-15 | 15 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | První start družic v2-mini z kalifornské rampy SLC-4E |
24. 7. 2023 | Starlink 6-6 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
28. 7. 2023 | Starlink 6-7 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
7. 8. 2023 | Starlink 6-8 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
8. 8. 2023 | Starlink 6-20 | 15 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
11. 8. 2023 | Starlink 6-9 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
17. 8. 2023 | Starlink 6-10 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
22. 8. 2023 | Starlink 7-1 | 21 | v2-mini | ? | 53° | 7 | První start pro Group 7 |
27. 8. 2023 | Starlink 6-11 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
1. 9. 2023 | Starlink 6-13 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
4. 9. 2023 | Starlink 6-12 | 21 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
9. 9. 2023 | Starlink 6-14 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
12. 9. 2023 | Starlink 7-2 | 21 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
16. 9. 2023 | Starlink 6-16 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
20. 9. 2023 | Starlink 6-17 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
24. 9. 2023 | Starlink 6-18 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
25. 9. 2023 | Starlink 7-3 | 21 | v2-mini | ? | 53° | 7 | První mise s družicemi, které byly vybaveny novou generací laserových spojů. |
30. 9. 2023 | Starlink 6-19 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
5. 10. 2023 | Starlink 6-21 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
9. 10. 2023 | Starlink 7-4 | 21 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
14. 10. 2023 | Starlink 6-22 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
18. 10. 2023 | Starlink 6-23 | 22 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
21. 10. 2023 | Starlink 7-5 | 21 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
22. 10. 2023 | Starlink 6-24 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
29. 10. 2023 | Starlink 7-6 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
31. 10. 2023 | Starlink 6-25 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
4. 11. 2023 | Starlink 6-26 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
8. 11. 2023 | Starlink 6-27 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
18. 11. 2023 | Starlink 6-28 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
20. 11. 2023 | Starlink 7-7 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
22. 11. 2023 | Starlink 6-29 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
28. 11. 2023 | Starlink 6-30 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
3. 12. 2023 | Starlink 6-31 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
7. 12. 2023 | Starlink 6-33 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
8. 12. 2023 | Starlink 7-8 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
19. 12. 2023 | Starlink 6-34 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
23. 12. 2023 | Starlink 6-32 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
29. 12. 2023 | Starlink 6-36 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
3. 1. 2024 | Starlink 7-9 | 21 (15+6) | v2-mini | ? | 53° | 7 | Na palubě bylo 6 testovacích družic pro přímé spojení s mobilními telefony (Direct to Cell) |
7. 1. 2024 | Starlink 6-35 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
14. 1. 2024 | Starlink 7-10 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
15. 1. 2024 | Starlink 6-37 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
24. 1. 2024 | Starlink 7-11 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
29. 1. 2024 | Starlink 6-38 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
29. 1. 2024 | Starlink 7-12 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
10. 2. 2024 | Starlink 7-13 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
15. 2. 2024 | Starlink 7-14 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
23. 2. 2024 | Starlink 7-15 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
25. 2. 2024 | Starlink 6-39 | 24 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
29. 2. 2024 | Starlink 6-40 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
5. 3. 2024 | Starlink 6-41 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
11. 3. 2024 | Starlink 6-43 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
11. 3. 2024 | Starlink 7-17 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
16. 3. 2024 | Starlink 6-44 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
19. 3. 2024 | Starlink 7-16 | 20 | v2-mini | ? | 53° | 7 | Na palubě nejspíš byly také 2 utajené družice Starshield |
24. 3. 2024 | Starlink 6-42 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
26. 3. 2024 | Starlink 6-46 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
31. 3. 2024 | Starlink 6-45 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
2. 4. 2024 | Starlink 7-18 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 7 | |
5. 4. 2024 | Starlink 6-47 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
7. 4. 2024 | Starlink 8-1 | 21 (15+6) | v2-mini | ? | 53° | 8 | Na palubě bylo prvních 6 družic pro komerční konstelaci Direct to Cell |
10. 4. 2024 | Starlink 6-48 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
13. 4. 2024 | Starlink 6-49 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
17. 4. 2024 | Starlink 6-51 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
19. 4. 2024 | Starlink 6-52 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
24. 4. 2024 | Starlink 6-53 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
29. 4. 2024 | Starlink 6-54 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
3. 5. 2024 | Starlink 6-55 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
6. 5. 2024 | Starlink 6-57 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
8. 5. 2024 | Starlink 6-56 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
10. 5. 2024 | Starlink 8-2 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
13. 5. 2024 | Starlink 6-58 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
14. 5. 2024 | Starlink 8-7 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
18. 5. 2024 | Starlink 6-59 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
23. 5. 2024 | Starlink 6-62 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
24. 5. 2024 | Starlink 6-63 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
28. 5. 2024 | Starlink 6-60 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
1. 6. 2024 | Starlink 6-64 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
5. 6. 2024 | Starlink 8-5 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
8. 6. 2024 | Starlink 10-1 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 10 | První start pro Group 10 |
5. 6. 2024 | Starlink 8-8 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
19. 6. 2024 | Starlink 9-1 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | První start pro Group 9 |
23. 6. 2024 | Starlink 10-2 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
24. 6. 2024 | Starlink 9-2 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
27. 6. 2024 | Starlink 10-3 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
3. 7. 2024 | Starlink 8-9 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
13. 7. 2024 | Starlink 9-3 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | Mise byla neúspěšná kvůli selhání horního stupně Falconu 9. |
27. 7. 2024 | Starlink 10-9 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
28. 7. 2024 | Starlink 10-4 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
28. 7. 2024 | Starlink 9-4 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
2. 8. 2024 | Starlink 10-6 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
4. 8. 2024 | Starlink 11-1 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 11 | První start pro Group 11 |
10. 8. 2024 | Starlink 8-3 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
12. 8. 2024 | Starlink 10-7 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
20. 8. 2024 | Starlink 10-5 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
28. 8. 2024 | Starlink 8-6 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
31. 8. 2024 | Starlink 8-10 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
31. 8. 2024 | Starlink 9-5 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
5. 9. 2024 | Starlink 8-11 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
13. 9. 2024 | Starlink 9-6 | 21 (8+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
20. 9. 2024 | Starlink 9-17 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
25. 9. 2024 | Starlink 9-8 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
15. 10. 2024 | Starlink 10-10 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
15. 10. 2024 | Starlink 9-7 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
19. 10. 2024 | Starlink 8-19 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 8 | |
23. 10. 2024 | Starlink 6-61 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
26. 10. 2024 | Starlink 10-8 | 22 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
30. 10. 2024 | Starlink 9-9 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
30. 10. 2024 | Starlink 10-13 | 23 | v2-mini | ? | 53° | 10 | |
7. 11. 2024 | Starlink 6-77 | 23 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
9. 11. 2024 | Starlink 9-10 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
11. 11. 2024 | Starlink 6-69 | 24 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
14. 11. 2024 | Starlink 9-11 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
14. 11. 2024 | Starlink 6-68 | 24 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 | |
18. 11. 2024 | Starlink 9-12 | 20 (7+13) | v2-mini | ? | 53° | 9 | |
21. 11. 2024 | Starlink 6-66 | 24 | v2-mini | 565 km | 43° | 6 |
(Seznam chystaných misí najdete na stránce Plánované starty SpaceX)
Další zdroje a informace
- Vše o Starlinku
- Oficiální stránky Starlinku
- Typy služby:
- Mapa pokrytí, pozemních bran a družic
- Návod, jak snadno sledovat družice konstelace Starlink na noční obloze
- Jak SpaceX redukuje množství odrážejícího se světla ze Starlinků
- Jak často selhávají družice Starlink a co SpaceX dělá, aby zbytečně nevytvářelo kosmický odpad?
- Jak funguje antikolizní systém družic Starlink a jak SpaceX minimalizuje riziko vzniku odpadu na oběžné dráze
- Družice Starlink druhé generace
- Komunitní statistiky rychlosti Starlinku
- Podrobné statistiky o družicích konstelace Starlink
- Přehled dalších statistik a rekordů SpaceX
Přispějte prosím na provoz webu ElonX, aby mohl nadále zůstat bez reklam. Podpořte nás pomocí služby Patreon či jinak a zařaďte se tak po bok ostatních dobrodinců, kteří už finančně přispěli. Děkujeme!
- Mise Starlink 6-76 - 23. 11. 2024
- Mise Starlink 12-1 - 20. 11. 2024
- Mise Starlink 9-13 - 19. 11. 2024
Asi spoustu lidí naštvu, ale podle mne by ESA měla spojit síly s NASA, potažmo SpaceX a peníze raději investovat do vývoje Starsip a nosné rakety Superheavy. A zavézt licenční výrobu Falcon 9 v Evropě. Jinak jsou to vyhozené peníze daňových poplatníků.
No … ne.
Současná situace ukazuje jak vrtkavé jsou mezistátní aliance a kolik toho visi například na prezidentských volbách v USA.
Držet byť horší způsob, ale zato pod naší kontrolou má rozhodně smysl.
Pro kolegu Hadače.
Vypadá to na řízený sestup družic starlink 1. slupky popisované v jednom ze článků.
2024-05-12 2021-038AH STARLINK-2601 2021-05-12
2024-05-14 2021-041AY STARLINK-2274 2021-05-22
2024-05-14 2021-036BA STARLINK-2527 2021-05-05
2024-05-15 2021-041AC STARLINK-2233 2021-05-22
2024-05-15 2021-040C STARLINK-2729 2021-05-16
2024-05-15 2021-036AJ STARLINK-2532 2021-05-05
2024-05-15 2021-021BH STARLINK-2376 2021-03-21
2024-05-15 2021-017V STARLINK-2154 2021-03-11
2024-05-15 2020-001Q STARLINK-1119 2020-01-07
2024-05-15 2020-001AP STARLINK-1126 2020-01-07
Netušíte, zdali má teď starlink vinou slunečních bouří radioblackout?
https://spaceweather.com/
Přirovnávají to k carringtonově události.
Krásné záběry z ISS.
https://youtu.be/pmrt6VNZYgo?si=-wD2bJOCVrSliROB
Tak prý byl v pátek.
https://www.timesnownews.com/technology-science/severe-solar-storm-distrupts-elon-musks-starlink-satellites-article-110037818
Výpadek ve skutečnosti nebyl. SpaceX v aplikaci Starlink preventivně varovalo, že může dojít k degradaci služby, ale co jsem tak zachytil, tak připojení všem fungovalo v podstatě normálně.
Polární záře v pátek byla nádherná.
Měl jsem to štěstí.
V tabulce: stav budování konstalace, je ve slupce 6 uvedeno 388 satelitů. To mi nějak nevychází po 46 startech na tuto slupku. Chápu to správně, že tabulka není aktuální? Díky.
Je to v pořádku, Starlink 6-X je pátá slupka, 6. slupka jsou Starlinky 7-X.
Potvrzený počet zákazníků přes 2,6 milionů:
https://api.starlink.com/public-files/StarlinkLatency.pdf
V prosinci 2024 v Dubaji byla konference ITU. Frekvenční pásma jsou jedinečná a Starlink jich obsadil myslím 17 tak trochu pirátsky. Kuipersaty, Číňané, příp. Francouzi potřebují také svá pásma.
A došlo k neshodě.
https://spacenews.com/u-s-bracing-for-tougher-satellite-radio-wave-negotiations/
Číňané si svou oblast dle mne uhájí klidně na frekvencích starlinku.
Ten by neměl nad Čínou ani ruskem vysílat.
Možným důsledkem pro česko bude, že TV bude fungovat přes 5-6G síť?
Jaká bude spolehlivost?
https://www.televizniweb.cz/2022/01/2030-prejde-televize-v-cesku-na-internet-zabojuje-cr-o-frekvence-pro-tv-vysilani/
Oprava, prosinec 2023.
Airbus D. mluví o své konstelaci za 6 mld.€.
Kde vezmou dostatek raket se nezmiňují.
Jen natahují ruku.
https://spacenews.com/europe-weeks-away-from-finalizing-sovereign-broadband-proposal/
Jak je to prosím s tou podmínkou FCC na vynesení poloviny satelitů?
Nejprve to bylo pro tu první fázi do tuším března 2024 a pak pro druhou fázi do listopadu 2024 to bylo jak přesně? Rozšíření na celkový počet, tj. musí mít polovinu z celkového počtu, tedy 5954 z 11908 nebo se to týkalo jenom té druhé fáze, tedy 3750 ze 7500?
To je věc dohody FCC se SpaceX.
Starship by umožnila splnění těchto počtů.
Původní termíny 2024 a 2027 se týkaly jen prvních 4425 družic, takže to už SpaceX splnilo v předstihu. Pak došlo k tomu rozšíření o dalších 7500 družic, ale to už se počítá nějak zvlášť a nevím, jestli tam nejsou nějaká jiná pravidla. Navíc se postupně smazávají rozdíly mezi první a druhou fází a družice jsou v podstatě promíchané, takže je otázka, jak to vůbec počítat.
Každopádně účelem těch termínů je zabránění tomu, aby firmy blokovaly udělené vysílací frekvence a přitom nevyvíjely žádnou aktivitu. V případě SpaceX je každému jasné, že tuhle termínovou motivaci nepotřebují a prostě budují Starlink, jak nejrychleji mohou.
Zajímavější to bude spíše u Amazonu, který musí vynést přes 1800 družic do července 2026, a zatím má na orbitě jen dvě testovací družice. Tam reálně hrozí, že to nestihnou, ale tipuju, že pokud prokážou, že to s výstavbou konstelace myslí vážně a dělají pro to hmatatelné kroky, tak jim FCC prostě udělí výjimku/prodlouží termíny.
Děkuji.
Počet frekvencí, které používá starlink se nerozsiruji. Alespon otom nevím.
Přibyly jen orbitální slupky.
Těch je ale okolo 500 km výšky dostatek.
Má být kanadská konstelace, různé evropské.
Vše víceméně napojené na SpaceX jako přepravce.
Stálo by to za článek jako souhrn.
Spousta špičkových odborníků SpaceX je teď ve VAST Space.
Připravují stanici Haven-1.
Moc se o tom nepíše.
Evropa je opravdu marná. A6 to s cenou dopravy opravdu nevytrhne.
Cituji: Evropští daňoví poplatníci proto zadotují každé vypuštění satelitů pro Jeffa Bezose zhruba 75 miliony dolarů.
https://arstechnica.com/space/2023/10/oops-it-looks-like-the-ariane-6-rocket-may-not-offer-europe-any-launch-savings/
FAA a někteří jeho dodavatelé nechápou některé detaily ke starlinku.
Pak vznikají hoaxy pro kongres.
https://spacenews.com/spacex-slams-faa-report-on-falling-space-debris-danger/
Dnes jsem si vsimnul dalsi zajimave anomalie. Velkou cast satelitu v1.5 vynesenych pro 2. slupku nechavaji zrejme cilene zaparkovanou na docasne orbite kolem cca 359km. Je to dobre patrne pri porovnani jak rychle nastoupavaji druzice z davek 5-1 az 5-10 a 2-4 az 2-9. Prvni z techto davek (5-1 a 2-4) vypustili zhruba ve stejnem terminu a pak sly starty prubezne paralelne do 5. i 2. slupky. Druzice do 5.slupky jedou ve velkem “nahoru”, kdezto pres 50% tech pro 2. slupku “vyckava” (a to ze vsech davek nejen z tech cerstve vynesenych). Tusi nekdo jaky pro to muze mit SpaceX duvod? Prioritizace 5. slupky pred 2. v ramci snizeni rizika kolici pri vynaseni? To by ale slo lepe resit jiz u startu po “celych” davkach bez dlouheho ponechavani vice nez pulky druzic z davky na “plonkove” parkovaci orbite… Nebo nejake specialni testy na nizsich orbitach pri vysoke inklinaci? Proc ale u dnes jiz zastaralych druzic v1.5 a proc vzdy vice nez pulka davky?…
Zajímavý postřeh, ale odpověď neznám.
Duvod je jednoduchy. Kdyz se vynese vetsi pocet druzic najednou, tak cast z nich je urcena na jinou orbitalni rovinu, nez na kterou startovala raketa. Na nizsi obezne draze nekolik tydnu driftuji a az jsou spravne, zacnou zvysovat svou vysku. Druzice z pate slupky jsou tezsi, vynasi se jich min a jsou urceny jen pro jednu rovinu.
Těžší jsou zatím jen družice z misí Starlink 6-X. Maroš mluví o rozdílech mezi misemi 5-X a 2-X. Ty obě používají družice v1.5.
Nestojí za článek nový kryptonový pohon starlinku?
Vím, jsou okolo toho tajnosti… 😉
To, co se o novém ARGONOVÉM pohonu ví, jsem už rozebíral tady: https://www.elonx.cz/spacex-dopravilo-prvni-druzice-starlink-druhe-generace-na-obeznou-drahu-jsou-lepsi-ve-vsech-ohledech/
Díky za opravu… 😉
To je pravda, ale duvod je porad stejny. U slupky 2 je cca 20 satelitu na jednu rovinu, tzn. pri jednom startu se vynasi satelity do 3 rovin. U slupky 5 je jich cca 120 na jednu rovinu, takze jdou vsechny najednou a nepotrebuji driftovat.
Teori, realita je košatá…
A je to jen Vase teorie nebo to mate nejak potvrzene z duveryhodneho zdroje? Ono i u startu 5-X stoupaji druzice vetsinou ve 3 a vice sadach a ne najednou (coz by ale taky odpovidalo tomu rozdeleni cca 20 na jednu rovinu) a tedy obdobne jako u startu 2-X a taky obdobne jak tomu bylo i u startu 4-X, ktere maji tech cca 20 na jednu rovinu. Rozdil je pouze v casovych rozestupech nastoupavani jednotlivych sad v ramci davky z jednoho startu. Jedine kde lze pozorovat nastoupavani vsech druzic najednou jsou starty 3-X (kde je planovano 58 druzic na rovinu, coz by odpovidalo tomu stoupani vsech najednou do jedne roviny). Jelikoz starty do slupky 5-X jsou mimo puvodne formalne definovane slupky (jina vyska), je mozne, ze neplati ani konfigurace po 120 v rovine ale dle stoupani mozna budou prave po tech cca 20 v rovine (v podstate stejne jako 1., 4., 2. slupky jen s inklinaci 43°). Vzhledem k tomu, ze se vynaseji satelity v1.5, ktere se pry uz nevyrabeji (a tedy je jich k dispozici pouze omezene mnozstvi) mam osobne teorii, ze starty do 5-X mozna spise vytvori novou slupku, ktera “nahradi” dosluhujici 1. slupku se starymi druzicemi v1.0. A tedy je mozne, ze bude v obdobne konfiguraci s cca po 20 v rovine a je otazkou kolik jich bude celkem. Spolecne s doplnenim 2. a 3. slupky tim mozna uzavrou “prvni” generaci site s druzicemi v1.5 (formalne by jim to musela posvetit FCC). A “druha” generace site by se jiz budovala ciste s druzicemi v2.0 a vyssimi. Uspesne stazeni starsich druzic v1.0 (drive nez zacnou ve vetsim nekontrolovane samy pomalu padat) by navic mozna otevrelo moznost “doschvaleni” dalsich druzic do “druhe” generace. Ale to je pouze ma teorie/domenka. Uvidime jak se to dale vyjasni az k nam dopluji dalsi informace…