SpaceX už od svého založení usiluje o zlevnění letů do vesmíru. Klíčem k dosažení tohoto cíle je vyvinutí znovupoužitelné rakety. Prvním významným krokem je první stupeň raket Falcon 9 a Falcon Heavy, který je schopen motoricky přistát zpět na pevnině nebo na speciální mořské plošině. Takto zachráněný stupeň je následně možné použít znovu a dosáhnout tak levnějších a častějších startů.
Podrobnější informace najdete v následujících článcích:
- Podrobnosti o všech zachráněných stupních
- Přehled startovních ramp a přistávacích plošin
- Autonomní mořské plošiny (ASDS)
- Historie přistávání a znovupoužitelnosti
- Proč SpaceX někdy přistává na moři a jindy na pevnině?
- Jak probíhá zpracování rakety po přistání
Data jsou uvedena v SEČ/SELČ.
Poznámka: U misí Falconu 1 a u prvních dvou startů Falconu 9 byly provedeny pokusy o přistání prvního stupně pomocí padáků, ale nebyly úspěšné, a tak se nakonec přešlo na motorické přistání.
Datum startu | Mise | Stupeň | Úspěch | Cíl | Videa | Poznámky |
---|---|---|---|---|---|---|
18. 11. 2024 | GSAT-N2 | B1073.19 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
18. 11. 2024 | Starlink 9-12 | B1071.20 | ANO | OCISLY | 1 | |
17. 11. 2024 | Optus-X | B1077.16 | ANO | ASOG | 1 | |
14. 11. 2024 | Starlink 6-68 | B1076.18 | ANO | JRTI-2 | – | |
14. 11. 2024 | Starlink 9-11 | B1082.8 | ANO | OCISLY | 1 | |
11. 11. 2024 | Starlink 6-69 | B1080.12 | ANO | ASOG | 1 | |
11. 11. 2024 | KoreaSat 6A | B1067.23 | ANO | LZ-1 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň úspěšně absolvoval 23 přistání |
9. 11. 2024 | Starlink 9-10 | B1081.11 | ANO | OCISLY | 1 | |
7. 11. 2024 | Starlink 6-77 | B1085.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
5. 11. 2024 | CRS-31 | B1083.5 | ANO | LZ-1 | 1 | |
30. 10. 2024 | Starlink 10-13 | B1078.14 | ANO | ASOG | 1 | |
30. 10. 2024 | Starlink 9-9 | B1075.14 | ANO | OCISLY | – | |
26. 10. 2024 | Starlink 10-8 | B1069.19 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
24. 10. 2024 | NROL-167 | B1063.21 | ANO | OCISLY | 1 | |
23. 10. 2024 | Starlink 6-61 | B1073.18 | ANO | ASOG | 1 | |
20. 10. 2024 | OneWeb F20 | B1082.7 | ANO | LZ-4 | 1 | |
19. 10. 2024 | Starlink 8-19 | B1076.17 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
15. 10. 2024 | Starlink 9-7 | B1071.19 | ANO | OCISLY | 1 | |
15. 10. 2024 | Starlink 10-10 | B1080.11 | ANO | ASOG | 1 | |
28. 9. 2024 | Crew-9 | B1085.2 | ANO | LZ-1 | 1 | |
25. 9. 2024 | Starlink 9-8 | B1081.10 | ANO | OCISLY | 1 | |
20. 9. 2024 | Starlink 9-17 | B1075.13 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 9. 2024 | Galileo L13 | B1067.22 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
13. 9. 2024 | Starlink 9-6 | B1071.18 | ANO | OCISLY | 1 | |
12. 9. 2024 | BlueBird Block 1 | B1078.13 | ANO | LZ-1 | 1 | |
10. 9. 2024 | Polaris Dawn | B1083.4 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
6. 9. 2024 | NROL-113 | B1063.20 | ANO | OCISLY | 1 | |
5. 9. 2024 | Starlink 8-11 | B1077.15 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
31. 8. 2024 | Starlink 9-5 | B1081.9 | ANO | OCISLY | 1 | |
31. 8. 2024 | Starlink 8-10 | B1069.18 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
28. 8. 2024 | Starlink 8-6 | B1062.23 | NE | ASOG | 1 | Stupeň se převrhl po tvrdém dosednutí na plošinu. |
20. 8. 2024 | Starlink 10-5 | B1085.1 | ANO | ASOG | 1 | |
16. 8. 2024 | Transporter-11 | B1075.12 | ANO | LZ-4 | 1 | |
15. 8. 2024 | WorldView Legion 2 | B1076.16 | ANO | LZ-1 | 1 | |
12. 8. 2024 | Starlink 10-7 | B1073.17 | ANO | ASOG | 1 | |
12. 8. 2024 | ASBM | B1061.22 | ANO | OCISLY | 1 | |
10. 8. 2024 | Starlink 8-3 | B1067.21 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
4. 8. 2024 | Cygnus NG-21 | B1080.10 | ANO | LZ-1 | 1 | |
4. 8. 2024 | Starlink 11-1 | B1082.6 | ANO | OCISLY | 1 | |
2. 8. 2024 | Starlink 10-6 | B1078.12 | ANO | ASOG | 1 | |
28. 7. 2024 | Starlink 9-4 | B1071.7 | ANO | OCISLY | 1 | |
28. 7. 2024 | Starlink 10-4 | B1077.14 | ANO | ASOG | 1 | |
27. 7. 2024 | Starlink 10-9 | B1069.17 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
12. 7. 2024 | Starlink 9-3 | B1063.19 | ANO | OCISLY | 1 | |
9. 7. 2024 | Türksat 6A | B1076.15 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
3. 7. 2024 | Starlink 8-9 | B1073.16 | ANO | ASOG | 1 | |
29. 6. 2024 | NROL-186 | B1081.8 | ANO | OCISLY | 1 | |
27. 6. 2024 | Starlink 10-3 | B1062.22 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň úspěšně absolvoval 22 přistání |
25. 6. 2024 | GOES-U (boční) | B1072.1 B1086.1 |
ANO | LZ-1 / LZ-2 | 1 | |
24. 6. 2024 | Starlink 9-2 | B1075.11 | ANO | OCISLY | 1 | |
23. 6. 2024 | Starlink 10-2 | B1078.11 | ANO | ASOG | 1 | |
20. 6. 2024 | Astra 1P | B1080.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
19. 6. 2024 | Starlink 9-1 | B1082.5 | ANO | OCISLY | 1 | |
8. 6. 2024 | Starlink 8-8 | B1061.21 | ANO | OCISLY | 1 | |
8. 6. 2024 | Starlink 10-1 | B1069.16 | ANO | ASOG | 1 | |
5. 6. 2024 | Starlink 8-5 | B1067.20 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
1. 6. 2024 | Starlink 6-64 | B1076.14 | ANO | ASOG | 1 | |
29. 5. 2024 | EarthCARE | B1081.7 | ANO | LZ-4 | 1 | |
28. 5. 2024 | Starlink 6-60 | B1078.10 | ANO | ASOG | 1 | |
24. 5. 2024 | Starlink 6-63 | B1077.13 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
23. 5. 2024 | Starlink 6-62 | B1080.8 | ANO | ASOG | 1 | |
22. 5. 2024 | NROL-146 | B1071.16 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 5. 2024 | Starlink 6-59 | B1062.21 | ANO | ASOG | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň úspěšně absolvoval 21 přistání |
14. 5. 2024 | Starlink 8-7 | B1063.18 | ANO | OCISLY | 1 | |
13. 5. 2024 | Starlink 6-58 | B1073.15 | ANO | ASOG | 1 | |
10. 5. 2024 | Starlink 8-2 | B1082.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
8. 5. 2024 | Starlink 6-56 | B1083.3 | ANO | ASOG | 1 | |
6. 5. 2024 | Starlink 6-57 | B1069.15 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
3. 5. 2024 | Starlink 6-55 | B1067.19 | ANO | ASOG | 1 | |
2. 5. 2024 | WorldView Legion 1 | B1061.20 | ANO | LZ-4 | 1 | |
29. 4. 2024 | Starlink 6-54 | B1076.13 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
24. 4. 2024 | Starlink 6-53 | B1078.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
19. 4. 2024 | Starlink 6-52 | B1080.7 | ANO | ASOG | – | |
17. 4. 2024 | Starlink 6-51 | B1077.12 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
13. 4. 2024 | Starlink 6-49 | B1062.20 | ANO | ASOG | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál podvacáté |
11. 4. 2024 | USSF-62 | B1082.3 | ANO | LZ-4 | 1 | |
10. 4. 2024 | Starlink 6-48 | B1083.2 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
8. 4. 2024 | Bandwagon-1 | B1073.14 | ANO | LZ-1 | 1 | |
7. 4. 2024 | Starlink 8-1 | B1081.6 | ANO | OCISLY | 1 | |
5. 4. 2024 | Starlink 6-47 | B1069.14 | ANO | ASOG | 1 | |
2. 4. 2024 | Starlink 7-18 | B1071.15 | ANO | OCISLY | 1 | |
31. 3. 2024 | Starlink 6-45 | B1067.18 | ANO | ASOG | 1 | |
30. 3. 2024 | Eutelsat 36D | B1072.16 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
26. 3. 2024 | Starlink 6-46 | B1078.8 | ANO | ASOG | 1 | |
24. 3. 2024 | Starlink 6-42 | B1060.19 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
21. 3. 2024 | CRS-30 | B1080.6 | ANO | LZ-1 | 1 | |
19. 3. 2024 | Starlink 7-16 | B1075.10 | ANO | OCISLY | 1 | |
16. 3. 2024 | Starlink 6-44 | B1062.19 | ANO | ASOG | 1 | |
11. 3. 2024 | Starlink 7-17 | B1063.17 | ANO | OCISLY | 1 | |
11. 3. 2024 | Starlink 6-43 | B1077.11 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
5. 3. 2024 | Starlink 6-41 | B1073.13 | ANO | ASOG | 1 | |
4. 3. 2024 | Transporter-10 | B1081.5 | ANO | LZ-4 | 1 | |
4. 3. 2024 | Crew-8 | B1083.1 | ANO | LZ-1 | 1 | |
29. 2. 2024 | Starlink 6-40 | B1076.11 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
25. 2. 2024 | Starlink 6-39 | B1069.13 | ANO | ASOG | 1 | |
23. 2. 2024 | Starlink 7-15 | B1061.19 | ANO | OCISLY | 1 | |
20. 2. 2024 | Merah Putih 2 | B1067.17 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
15. 2. 2024 | Starlink 7-14 | B1082.2 | ANO | OCISLY | – | |
15. 2. 2024 | IM-1 | B1060.18 | ANO | LZ-1 | 1 | |
14. 2. 2024 | USSF-124 | B1078.7 | ANO | LZ-2 | 1 | |
10. 2. 2024 | Starlink 7-13 | B1071.14 | ANO | OCISLY | 1 | |
8. 2. 2024 | PACE | B1081.4 | ANO | LZ-1 | 1 | |
30. 1. 2024 | Cygnus NG-20 | B1077.10 | ANO | LZ-1 | 1 | |
29. 1. 2024 | Starlink 7-12 | B1075.9 | ANO | OCISLY | 1 | |
29. 1. 2024 | Starlink 6-38 | B1062.18 | ANO | ASOG | 1 | |
24. 1. 2024 | Starlink 7-11 | B1063.16 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 1. 2024 | Ax-3 | B1080.5 | ANO | LZ-1 | 1 | |
15. 1. 2024 | Starlink 6-37 | B1073.12 | ANO | ASOG | 1 | |
14. 1. 2024 | Starlink 7-10 | B1061.18 | ANO | OCISLY | 1 | |
7. 1. 2024 | Starlink 6-35 | B1067.16 | ANO | ASOG | 1 | |
4. 1. 2024 | Ovzon-3 | B1076.10 | ANO | LZ-1 | 1 | První přistání na pevnině po startu na dráhu přechodovou ke geostacionární |
3. 1. 2024 | Starlink 7-9 | B1082.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
29. 12. 2023 | Starlink 6-36 | B1069.12 | ANO | ASOG | 1 | |
29. 12. 2023 | USSF-52 (boční) | B1064.5 B1065.5 |
ANO | LZ-1 / LZ-2 | 1 | |
24. 12. 2023 | SARah-2/3 | B1075.8 | ANO | LZ-4 | 1 | |
23. 12. 2023 | Starlink 6-32 | B1058.19 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál podevatenácté; stupeň byl po přistání zničen, když se převrhl následkem rozbouřeného moře |
19. 12. 2023 | Starlink 6-34 | B1081.3 | ANO | ASOG | 1 | |
8. 12. 2023 | Starlink 7-8 | B1071.13 | ANO | OCISLY | 1 | |
7. 12. 2023 | Starlink 6-33 | B1077.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
3. 12. 2023 | Starlink 6-31 | B1078.6 | ANO | ASOG | 1 | |
1. 12. 2023 | Project 425 F1 | B1061.17 | ANO | LZ-4 | 1 | |
28. 11. 2023 | Starlink 6-30 | B1062.17 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
22. 11. 2023 | Starlink 6-29 | B1067.15 | ANO | ASOG | 1 | |
20. 11. 2023 | Starlink 7-7 | B1063.15 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 11. 2023 | Starlink 6-28 | B1069.11 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
12. 11. 2023 | O3b mPOWER 3 | B1076.9 | ANO | ASOG | 1 | |
11. 11. 2023 | Transporter-9 | B1071.12 | ANO | LZ-4 | 1 | |
10. 11. 2023 | CRS-29 | B1081.2 | ANO | LZ-1 | 1 | |
8. 11. 2023 | Starlink 6-27 | B1077.8 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
4. 11. 2023 | Starlink 6-26 | B1058.18 | ANO | ASOG | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál poosmnácté |
31. 10. 2023 | Starlink 6-25 | B1077.8 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
29. 10. 2023 | Starlink 7-6 | B1075.7 | ANO | OCISLY | 1 | |
22. 10. 2023 | Starlink 6-24 | B1080.4 | ANO | ASOG | 1 | |
21. 10. 2023 | Starlink 7-5 | B1061.16 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 10. 2023 | Starlink 6-23 | B1062.16 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
14. 10. 2023 | Starlink 6-22 | B1067.14 | ANO | ASOG | 1 | |
13. 10. 2023 | Psyche (boční) | B1064.4 B1065.4 |
ANO | LZ-1 / LZ-2 | 1 | |
9. 10. 2023 | Starlink 7-4 | B1063.14 | ANO | OCISLY | 1 | |
5. 10. 2023 | Starlink 6-21 | B1076.8 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
30. 9. 2023 | Starlink 6-19 | B1069.10 | ANO | ASOG | 1 | |
25. 9. 2023 | Starlink 7-3 | B1075.6 | ANO | OCISLY | 1 | |
24. 9. 2023 | Starlink 6-18 | B1060.17 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
20. 9. 2023 | Starlink 6-17 | B1058.17 | ANO | ASOG | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál posedmnácté |
16. 9. 2023 | Starlink 6-16 | B1078.5 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
12. 9. 2023 | Starlink 7-2 | B1071.11 | ANO | OCISLY | 1 | |
9. 9. 2023 | Starlink 6-14 | B1076.7 | ANO | ASOG | 1 | |
4. 9. 2023 | Starlink 6-12 | B1073.10 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
2. 9. 2023 | SDA Tranche 0 L2 | B1063.13 | ANO | LZ-4 | 1 | |
1. 9. 2023 | Starlink 6-13 | B1077.7 | ANO | ASOG | 1 | |
27. 8. 2023 | Starlink 6-11 | B1080.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
26. 8. 2023 | Crew-7 | B1081.1 | ANO | LZ-1 | 1 | |
22. 8. 2023 | Starlink 7-1 | B1061.15 | ANO | OCISLY | 1 | |
17. 8. 2023 | Starlink 6-10 | B1067.13 | ANO | ASOG | 1 | |
11. 8. 2023 | Starlink 6-9 | B1069.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
8. 8. 2023 | Starlink 6-20 | B1075.5 | ANO | OCISLY | 1 | |
7. 8. 2023 | Starlink 6-8 | B1078.4 | ANO | ASOG | 1 | |
3. 8. 2023 | Intelsat Galaxy 37 | B1077.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
29. 7. 2023 | Jupiter-3 (EchoStar 24) (boční) | B1064.3 B1065.3 |
ANO | LZ-1 / LZ-2 | 1 | |
28. 7. 2023 | Starlink 6-7 | B1062.15 | ANO | ASOG | 1 | |
24. 7. 2023 | Starlink 6-6 | B1076.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
20. 7. 2023 | Starlink 6-15 | B1071.10 | ANO | OCISLY | 1 | |
16. 7. 2023 | Starlink 5-15 | B1060.16 | ANO | ASOG | 1 | |
10. 7. 2023 | Starlink 6-5 | B1058.16 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál pošestnácté |
7. 7. 2023 | Starlink 5-13 | B1063.12 | ANO | OCISLY | 1 | |
1. 7. 2023 | Euclid | B1080.2 | ANO | ASOG | 1 | |
23. 6. 2023 | Starlink 5-12 | B1069.8 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
22. 6. 2023 | Starlink 5-7 | B1075.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
19. 6. 2023 | Satria | B1067.12 | ANO | ASOG | 1 | |
12. 6. 2023 | Transporter-8 | B1071.9 | ANO | LZ-4 | 1 | |
12. 6. 2023 | Starlink 5-11 | B1073.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
5. 6. 2023 | CRS-28 | B1077.5 | ANO | ASOG | 1 | |
4. 6. 2023 | Starlink 6-4 | B1078.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
31. 5. 2023 | Starlink 2-10 | B1061.14 | ANO | OCISLY | 1 | |
27. 5. 2023 | BADR-8 (Arabsat 7B) | B1062.14 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
21. 5. 2023 | Ax-2 | B1080.1 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
20. 5. 2023 | Iridium-9 / OneWeb F19 | B1063.11 | ANO | OCISLY | 1 | |
19. 5. 2023 | Starlink 6-3 | B1076.5 | ANO | ASOG | 1 | |
14. 5. 2023 | Starlink 5-9 | B1067.11 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
10. 5. 2023 | Starlink 2-9 | B1075.3 | ANO | OCISLY | 1 | |
4. 5. 2023 | Starlink 5-6 | B1069.7 | ANO | ASOG | 1 | |
29. 4. 2023 | O3b mPOWER 2 | B1078.2 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
27. 4. 2023 | Starlink 3-5 | B1061.13 | ANO | OCISLY | 1 | |
19. 4. 2023 | Starlink 6-2 | B1073.8 | ANO | ASOG | 1 | |
15. 4. 2023 | Transporter-7 | B1063.10 | ANO | LZ-4 | 1 | |
7. 4. 2023 | Intelsat 40e | B1076.4 | ANO | ASOG | 1 | |
2. 4. 2023 | SDA Tranche 0 L1 | B1075.2 | ANO | LZ-4 | 1 | |
29. 3. 2023 | Starlink 5-10 | B1077.4 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
24. 3. 2023 | Starlink 5-5 | B1067.10 | ANO | ASOG | 1 | |
18. 3. 2023 | SES-18/SES-19 | B1069.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
17. 3. 2023 | Starlink 2-8 | B1071.8 | ANO | OCISLY | 1 | |
15. 3. 2023 | CRS-27 | B1073.7 | ANO | ASOG | 1 | |
9. 3. 2023 | OneWeb F17 | B1062.13 | ANO | LZ-1 | 1 | |
3. 3. 2023 | Starlink 2-7 | B1061.12 | ANO | OCISLY | 1 | |
2. 3. 2023 | Crew-6 | B1078.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
28. 2. 2023 | Starlink 6-1 | B1076.3 | ANO | ASOG | 1 | |
18. 2. 2023 | Inmarsat-6 F2 | B1077.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
17. 2. 2023 | Starlink 2-5 | B1063.9 | ANO | OCISLY | 1 | |
12. 2. 2023 | Starlink 5-4 | B1062.12 | ANO | ASOG | 1 | |
7. 2. 2023 | Amazonas Nexus | B1073.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
2. 2. 2023 | Starlink 5-3 | B1069.5 | ANO | ASOG | 1 | |
31. 1. 2023 | Starlink 2-6 | B1071.7 | ANO | OCISLY | 1 | |
26. 1. 2023 | Starlink 5-2 | B1067.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
19. 1. 2023 | Starlink 2-4 | B1075.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 1. 2023 | GPSIII-SV06 | B1077.2 | ANO | ASOG | 1 | |
15. 1. 2023 | USSF-67 (boční) | B1064.2 B1065.2 |
ANO | LZ-1 / LZ-2 | 1, 2 | |
10. 1. 2023 | OneWeb F16 | B1076.2 | ANO | LZ-1 | 1 | |
3. 1. 2023 | Transporter-6 | B1060.15 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
30. 12. 2022 | EROS C-3 | B1061.11 | ANO | LZ-4 | 1 | |
28. 12. 2022 | Starlink 5-1 | B1062.11 | ANO | ASOG | 1 | |
17. 12. 2022 | Starlink 4-37 | B1058.15 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál popatnácté |
16. 12. 2022 | O3b mPOWER 1 | B1067.8 | ANO | ASOG | – | |
16. 12. 2022 | SWOT | B1071.6 | ANO | LZ-4 | 1 | |
11. 12. 2022 | HAKUTO-R Mission 1 | B1073.5 | ANO | LZ-2 | 1 | První přistání Falconu 9 na LZ-2 |
8. 12. 2022 | OneWeb F15 | B1069.4 | ANO | LZ-1 | 1 | |
26. 11. 2022 | CRS-26 | B1076.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
3. 11. 2022 | Eutelsat Hotbird 13G | B1067.7 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
1. 11. 2022 | USSF-44 (boční) | B1064.1 B1065.1 |
ANO | LZ-1 / LZ-2 | 1, 2 | |
28. 10. 2022 | Starlink 4-31 | B1063.8 | ANO | OCISLY | 1 | |
20. 10. 2022 | Starlink 4-36 | B1062.10 | ANO | ASOG | 1 | |
15. 10. 2022 | Eutelsat Hotbird 13F | B1069.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
9. 10. 2022 | Intelsat Galaxy 33/34 | B1060.14 | ANO | ASOG | 1 | |
6. 10. 2022 | Starlink 4-29 | B1071.5 | ANO | OCISLY | 1 | |
5. 10. 2022 | Crew-5 | B1077.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
25. 9. 2022 | Starlink 4-35 | B1073.4 | ANO | ASOG | 1 | |
19. 9. 2022 | Starlink 4-34 | B1067.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
11. 9. 2022 | Starlink 4-2 | B1058.14 | ANO | ASOG | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál počtrnácté |
5. 9. 2022 | Starlink 4-20 | B1052.7 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
31. 8. 2022 | Starlink 3-4 | B1063.7 | ANO | OCISLY | 1 | |
28. 8. 2022 | Starlink 4-23 | B1069.2 | ANO | ASOG | 1 | |
19. 8. 2022 | Starlink 4-27 | B1062.9 | ANO | ASOG | 1 | |
12. 8. 2022 | Starlink 3-3 | B1061.10 | ANO | OCISLY | 1 | |
10. 8. 2022 | Starlink 4-26 | B1073.3 | ANO | ASOG | 1 | |
5. 8. 2022 | Danuri (KPLO) | B1052.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
24. 7. 2022 | Starlink 4-25 | B1062.8 | ANO | ASOG | 1 | |
22. 7. 2022 | Starlink 3-2 | B1071.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
17. 7. 2022 | Starlink 4-22 | B1051.13 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
15. 7. 2022 | CRS-25 | B1067.5 | ANO | ASOG | 1 | |
11. 7. 2022 | Starlink 3-1 | B1063.6 | ANO | OCISLY | 1 | |
7. 7. 2022 | Starlink 4-21 | B1058.13 | ANO | JRTI-2 | – | |
29. 6. 2022 | SES-22 | B1073.2 | ANO | ASOG | 1 | |
19. 6. 2022 | Globalstar-2 FM15 | B1061.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
18. 6. 2022 | SARah-1 | B1071.3 | ANO | LZ-4 | 1 | |
17. 6. 2022 | Starlink 4-19 | B1060.13 | ANO | ASOG | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál potřinácté |
8. 6. 2022 | Nilesat-301 | B1062.7 | ANO | JRTI-2 | – | |
25. 5. 2022 | Transporter-5 | B1061.8 | ANO | LZ-1 | 1 | |
18. 5. 2022 | Starlink 4-18 | B1052.5 | ANO | ASOG | 1 | |
14. 5. 2022 | Starlink 4-15 | B1073.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
14. 5. 2022 | Starlink 4-13 | B1063.5 | ANO | OCISLY | – | |
6. 5. 2022 | Starlink 4-17 | B1058.12 | ANO | ASOG | 1 | |
29. 4. 2022 | Starlink 4-16 | B1062.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
27. 4. 2022 | Crew-4 | B1067.4 | ANO | ASOG | 1 | |
21. 4. 2022 | Starlink 4-14 | B1060.12 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
17. 4. 2022 | NROL-85 | B1071.2 | ANO | LZ-4 | 1 | |
8. 4. 2022 | Ax-1 | B1062.5 | ANO | ASOG | 1 | |
1. 4. 2022 | Transporter-4 | B1061.7 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
19. 3. 2022 | Starlink 4-12 | B1051.12 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál podvanácté |
9. 3. 2022 | Starlink 4-10 | B1052.4 | ANO | ASOG | – | |
3. 3. 2022 | Starlink 4-9 | B1060.11 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
25. 2. 2022 | Starlink 4-11 | B1063.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
21. 2. 2022 | Starlink 4-8 | B1058.11 | ANO | ASOG | 1 | |
3. 2. 2022 | Starlink 4-7 | B1061.6 | ANO | ASOG | 1 | |
2. 2. 2022 | NROL-87 | B1071.1 | ANO | LZ-4 | 1 | |
1. 2. 2022 | CSG-2 | B1052.3 | ANO | LZ-1 | 1 | |
19. 1. 2022 | Starlink 4-6 | B1060.10 | ANO | ASOG | 1 | |
13. 1. 2022 | Transporter-3 | B1058.10 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
6. 1. 2022 | Starlink 4-5 | B1062.4 | ANO | ASOG | 1 | |
21. 12. 2021 | CRS-24 | B1069.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | 100. úspěšné přistání |
19. 12. 2021 | Türksat 5B | B1067.3 | ANO | ASOG | 1 | |
18. 12. 2021 | Starlink 4-4 | B1051.11 | ANO | OCISLY | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál pojedenácté |
9. 12. 2021 | IXPE | B1061.5 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
3. 12. 2021 | Starlink 4-3 | B1060.9 | ANO | ASOG | 1 | |
24. 11. 2021 | DART | B1063.3 | ANO | OCISLY | 1 | |
13. 11. 2021 | Starlink 4-1 | B1058.9 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
11. 11. 2021 | Crew-3 | B1067.2 | ANO | ASOG | – | |
16. 9. 2021 | Inspiration4 | B1062.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
14. 9. 2021 | Starlink 2-1 | B1049.10 | ANO | OCISLY | – | První přistání na plošině OCISLY po přesunu do Kalifornie |
29. 8. 2021 | CRS-23 | B1061.4 | ANO | ASOG | 1 | První přistání na plošině A Shortfall of Gravitas |
30. 6. 2021 | Transporter-2 | B1060.8 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
17. 6. 2021 | GPSIII-SV05 | B1062.2 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
6. 6. 2021 | SXM-8 | B1061.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
3. 6. 2021 | CRS-22 | B1067.1 | ANO | OCISLY | 1 | Byl proveden částečný zpětný zážeh, takže přistání bylo o polovinu blíže než u CRS-21 |
26. 5. 2021 | Starlink v1-28 | B1063.2 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
16. 5. 2021 | Starlink v1-26 | B1058.8 | ANO | OCISLY | 1 | |
9. 5. 2021 | Starlink v1-27 | B1051.10 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál podesáté |
4. 5. 2021 | Starlink v1-25 | B1049.9 | ANO | OCISLY | 1 | |
29. 4. 2021 | Starlink v1-24 | B1060.7 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
23. 4. 2021 | Crew-2 | B1061.2 | ANO | OCISLY | – | |
7. 4. 2021 | Starlink v1-23 | B1058.7 | ANO | OCISLY | 1 | |
24. 3. 2021 | Starlink v1-22 | B1060.6 | ANO | OCISLY | 1 | |
14. 3. 2021 | Starlink v1-21 | B1051.9 | ANO | OCISLY | – | První případ, kdy nějaký stupeň přistál podeváté |
11. 3. 2021 | Starlink v1-20 | B1058.6 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
4. 3. 2021 | Starlink v1-17 | B1049.8 | ANO | OCISLY | 1 | |
16. 2. 2021 | Starlink v1-19 | B1059.6 | NE | OCISLY | 1, 2 | Stupeň dopadl do oceánu nedaleko plošiny OCISLY kvůli problému s ochrannou manžetou Merlinu |
4. 2. 2021 | Starlink v1-18 | B1060.5 | ANO | OCISLY | 1 | |
24. 1. 2021 | Transporter-1 | B1058.5 | ANO | OCISLY | 1 | |
20. 1. 2021 | Starlink v1-16 | B1051.8 | ANO | JRTI-2 | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál poosmé |
8. 1. 2021 | Türksat 5A | B1060.4 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
19. 12. 2020 | NROL-108 | B1059.5 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
13. 12. 2020 | SXM-7 | B1051.7 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
6. 12. 2020 | CRS-21 | B1058.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
25. 11. 2020 | Starlink v1-15 | B1049.7 | ANO | OCISLY | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál posedmé |
21. 11. 2020 | Sentinel-6A | B1063.1 | ANO | LZ-4 | 1, 2, 3 | |
16. 11. 2020 | Crew-1 | B1061.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
6. 11. 2020 | GPSIII-SV04 | B1062.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
24. 10. 2020 | Starlink v1-14 | B1060.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
18. 10. 2020 | Starlink v1-13 | B1051.6 | ANO | OCISLY | 1 | |
6. 10. 2020 | Starlink v1-12 | B1058.3 | ANO | OCISLY | 1 | |
3. 9. 2020 | Starlink v1-11 | B1060.2 | ANO | OCISLY | 1 | |
31. 8. 2020 | SAOCOM 1B | B1059.4 | ANO | LZ-1 | 1, 2, 3 | |
18. 8. 2020 | Starlink v1-10 | B1049.6 | ANO | OCISLY | 1 | První případ, kdy nějaký stupeň přistál pošesté |
7. 8. 2020 | Starlink v1-9 | B1051.5 | ANO | OCISLY | 1 | |
20. 7. 2020 | ANASIS-II | B1058.2 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
30. 6. 2020 | GPSIII-SV03 | B1060.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
13. 6. 2020 | Starlink v1-8 | B1059.3 | ANO | OCISLY | 1 | |
4. 6. 2020 | Starlink v1-7 | B1049.5 | ANO | JRTI-2 | 1 | První přistání na plošině JRTI od jejího přesunu na Floridu |
30. 5. 2020 | Crew Dragon DM-2 | B1058.1 | ANO | OCISLY | – | |
22. 4. 2020 | Starlink v1-6 | B1051.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 3. 2020 | Starlink v1-5 | B1048.5 | NE | OCISLY | – | Přistání se nezdařilo, jelikož ještě před oddělením stupňů došlo k selhání jednoho z motorů Merlin 1D na prvním stupni. |
7. 3. 2020 | CRS-20 | B1059.2 | ANO | LZ-1 | 1 | Podle Elona Muska šlo o přistání s dosud nejsilnějším větrem |
17. 2. 2020 | Starlink v1-4 | B1056.4 | NE | OCISLY | – | První stupeň záměrně přistál do vody kousek od OCISLY kvůli větrům, které neodpovídaly předpovědi |
29. 1. 2020 | Starlink v1-3 | B1051.3 | ANO | OCISLY | 1 | Přistání bylo tvrdší než obvykle |
7. 1. 2020 | Starlink v1-2 | B1049.4 | ANO | OCISLY | 1 | |
17. 12. 2019 | JCSAT-18/Kacific-1 | B1056.3 | ANO | OCISLY | 1 | |
5. 12. 2019 | CRS-19 | B1059.1 | ANO | OCISLY | 1 | Přistání proběhlo na plošině OCISLY vzdálené 345 km od pobřeží kvůli testu 6hodinového pobytu druhého stupně na orbitě. První stupeň kvůli tomu neměl dostatek pro návrat na pevninu. |
11. 11. 2019 | Starlink v1-1 | B1048.4 | ANO | OCISLY | 1 | Vzhledem k vysoké hmotnosti nákladu nebyl proveden zpětný zážeh, i když se letělo na nízkou orbitu; rekordní hmotnost nákladu v historii SpaceX (15 600 kg) |
26. 7. 2019 | CRS-18 | B1056.2 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
25. 6. 2019 | STP-2 (centrální) | B1057.1 | NE | OCISLY | 1 | Stupeň dopadl nedaleko od OCISLY kvůli poškozenému vektorovacímu systému přistávacího motoru |
25. 6. 2019 | STP-2 (boční) | B1052.2 B1053.2 |
ANO | LZ‑1/LZ‑2 | 1, 2 | |
12. 6. 2019 | Radarsat Constellation | B1051.2 | ANO | LZ-4 | 1 | První přistání na plošině LZ-4 za denního světla (bohužel v mlze) |
24. 5. 2019 | Starlink-1 | B1049.3 | ANO | OCISLY | – | Vzhledem k vysoké hmotnosti nákladu nebyl proveden zpětný zážeh, i když se letělo na nízkou orbitu |
4. 5. 2019 | CRS-17 | B1056.1 | ANO | OCISLY | 1 | OCISLY se nacházela jen 20 km od pobřeží (LZ-1 byla nedostupná kvůli nedaleké nehodě Crew Dragonu) |
12. 4. 2019 | Arabsat 6A (centrální) | B1055.1 | ANO | OCISLY | 1, 2 | První úspěšné přistání centrálního stupně Falconu Heavy; nejnáročnější přistání vůbec (nejvyšší rychlost při odpojení horního stupně); stupeň byl po přistání zničen následkem rozbouřeného moře |
12. 4. 2019 | Arabsat 6A (boční) | B1052.1 B1053.1 |
ANO | LZ‑1/LZ‑2 | 1, 2 | První přistání bočních stupňů Falconu Heavy ve verzi Block 5 |
2. 3. 2019 | Crew Dragon DM-1 | B1051.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
22. 2. 2019 | Nusantara Satu | B1048.3 | ANO | OCISLY | 1 | |
11. 1. 2019 | Iridium-8 | B1049.2 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
5. 12. 2018 | CRS-16 | B1050.1 | NE | LZ-1 | 1, 2, 3 | První nezdařené přistání na LZ-1; příčinou byla porucha hydraulického čerpadla roštových kormidel; stupeň měkce přistál do vody místo na pevnině |
3. 12. 2018 | SSO-A | B1046.3 | ANO | JRTI-2 | 1 | Pro stupeň B1046 to bylo již třetí přistání; plošina JRTI se nacházela jen zhruba 44 km od pobřeží |
15. 11. 2018 | Es’hail-2 | B1047.2 | ANO | OCISLY | 1 | |
8. 10. 2018 | SAOCOM 1A | B1048.2 | ANO | LZ-4 | 1, 2, 3 | První pokus o přistání na plošině LZ-4, první přistání Blocku 5 na pevnině |
10. 9. 2018 | Telstar 18V (APStar-5C) | B1049.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
7. 8. 2018 | Merah Putih | B1046.2 | ANO | OCISLY | 1 | První přistání již použitého Blocku 5 |
25. 7. 2018 | Iridium-7 | B1048.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | První přistání Blocku 5 na JRTI |
22. 7. 2018 | Telstar 19V | B1047.1 | ANO | OCISLY | 1 | Rekordní přistání (náklad mířící na GTO měl přes 7 tun) |
11. 5. 2018 | Bangabandhu-1 | B1046.1 | ANO | OCISLY | 1 | První raketa ve variantě Block 5 |
19. 4. 2018 | TESS | B1045.1 | ANO | OCISLY | 1 | Poslední nový stupeň typu Block 4 |
2. 4. 2018 | CRS-14 | B1039.2 | ANO? | oceán | – | Raketa disponovala přistávacími nohami a roštovými kormidly a provedla přistání na hladině oceánu |
30. 3. 2018 | Iridium-5 | B1041.2 | ANO? | oceán | – | Raketa disponovala přistávacími nohami a roštovými kormidly a provedla přistání na hladině oceánu |
6. 3. 2018 | Hispasat 30W-6 | B1044.1 | ANO? | oceán | – | Raketa disponovala přistávacími nohami a titanovými kormidly, ale kvůli nepříznivému počasí v přistávací oblasti proběhlo jen přistání na hladině oceánu |
6. 2. 2018 | FH Demo (centrální) | B1033.1 | NE | OCISLY | 1 | Dva krajní motory neměly dostatek samozápalné směsi, a tak stupeň tvrdě dopadl vedle OCISLY (článek) |
6. 2. 2018 | FH Demo (boční) | B1023.2 B1025.2 |
ANO | LZ-2 / LZ-1 | 1, 2, 3, 4, 5 | První přistání bočních stupňů Falconu Heavy, úplně první přistání na LZ-2 |
31. 1. 2018 | SES-16 (GovSat-1) | B1032.2 | ANO | oceán | – | Raketa disponovala přistávacím vybavením, ale firma jen provedla experimentální 3motorové přistání na hladině oceánu, které stupeň překvapivě přečkal v jednom kuse |
8. 1. 2018 | Zuma | B1043.1 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
23. 12. 2017 | Iridium-4 | B1036.2 | ANO? | oceán | – | Raketa nedisponovala přistávacími nohami, ale přesto byla vybavena roštovými kormidly, a tak jen přistála na hladině oceánu |
15. 12. 2017 | CRS-13 | B1035.2 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | První přistání použitého prvního stupně na LZ-1 |
30. 10. 2017 | KoreaSat 5A | B1042.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
12. 10. 2017 | SES-11 (EchoStar 105) | B1031.2 | ANO | OCISLY | 1 | |
9. 10. 2017 | Iridium-3 | B1041.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | |
7 . 9. 2017 | OTV-5 | B1040.1 | ANO | LZ-1 | 1 | |
24. 8. 2017 | Formosat-5 | B1038.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | Stupeň přistál pouhých 70 cm od středu terče |
14. 8. 2017 | CRS-12 | B1039.1 | ANO | LZ-1 | 1, 2, 3 | První přistání prvního stupně ve variantě Block 4 |
25. 6. 2017 | Iridium-2 | B1036.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | První přistání s titanovými roštovými kormidly |
23. 6. 2017 | BulgariaSat-1 | B1029.2 | ANO | OCISLY | 1, 2 | Dost možná zatím nejdrsnější přistání. První nasazení robota OctaGrabbera pro zajištění stupně po přistání. |
3. 6. 2017 | CRS-11 | B1035.1 | ANO | LZ-1 | 1 | |
1. 5. 2017 | NROL-76 | B1032.1 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | |
31. 3. 2017 | SES-10 | B1021.2 | ANO | OCISLY | 1 | Již druhé úspěšné přistání jednoho a toho samého prvního stupně |
19. 2. 2017 | CRS-10 | B1031.1 | ANO | LZ-1 | 1 | První přistání na pevnině ve dne |
14. 1. 2017 | Iridium-1 | B1029.1 | ANO | JRTI-2 | 1 | První úspěšné přistání po startu ze západního pobřeží, první úspěšné přistání na JRTI |
14. 8. 2016 | JCSAT-16 | B1026.1 | ANO | OCISLY | 1 | |
18. 7. 2016 | CRS-9 | B1025.1 | ANO | LZ-1 | 1 | |
15. 6. 2016 | ABS-2A / Eutelsat 117W B |
B1024.1 | NE | OCISLY | 1, 2 | Raketě došlo těsně před přistáním okysličovadlo a tvrdě dosedla na palubu, zlomily se jí nohy a následně se převrhla |
27. 5. 2016 | Thaicom-8 | B1023.1 | ANO | OCISLY | 1, 2, 3 | Přistání bylo kvůli problému s radarem tvrdé, takže došlo k deformaci tlumícího materiálu v nohách a stupeň strávil cestu do přístavu v náklonu |
6. 5. 2016 | JCSAT-14 | B1022.1 | ANO | OCISLY | 1 | První zachráněný stupeň z mise na GTO |
8. 4. 2016 | CRS-8 | B1021.1 | ANO | OCISLY | 1, 2, 3, 4 | První úspěšné přistání na ASDS |
5. 3. 2016 | SES-9 | B1020.1 | NE | OCISLY | 1 | Přistání bylo tak tvrdé, že stupeň do paluby OCISLY prorazil díru |
17 .1 .2016 | Jason-3 | B1017.1? | NE | JRTI-2 | 1 | Přistání prvního stupně na JRTI bylo měkké, ale došlo k selhání uzamykacího mechanismu na jedné z nohou a následnému převrhnutí stupně |
22. 12. 2015 | Orbcomm-2 | B1019.1 | ANO | LZ-1 | 1, 2 | První pokus o přistání na pevnině, první úspěšné přistání vůbec |
14. 4. 2015 | CRS-6 | B1015.1? | NE | JRTI-1 | 1, 2, 3 | Přistání se nezdařilo kvůli zanesenému škrtícímu ventilu, který měl za následek pomalé vektorování tahu motoru |
12. 2. 2015 | DSCOVR | B1013.1? | ANO | oceán | – | JRTI musela být před startem rakety odvolána zpět do přístavu, jelikož na místě přistání řádila bouře. Raketa místo toho přistála na hladině oceánu. |
10. 1. 2015 | CRS-5 | B1012.1? | NE | JRTI-1 | 1, 2 | První pokus o přistání na ASDS, první raketa s roštovými kormidly, přistání se nezdařilo kvůli nedostatku hydraulické kapaliny v kormidlech |
21. 9. 2014 | CRS-4 | B1010.1? | NE | oceán | 1 | Raketě před přistáním došlo okysličovadlo |
14. 7. 2014 | Orbcomm-1 | ? | ANO | oceán | 1, 2 | |
18. 4. 2014 | CRS-3 | ? | ANO | oceán | 1 | První úspěšné přistání na hladině moře, první raketa s přistávacími nohami |
29. 9. 2013 | CASSIOPE | B1003.1? | NE | oceán | 1 | První pokus o přistání na moři při ostré misi; motor předčasně zhasl během přistávacího zážehu důsledkem rotace stupně způsobené nedostatečně silnými manévrovacími tryskami |
Legenda: Žlutá barva znamená částečný úspěch (např. přistání na moři bez snahy stupeň zachránit), červená znamená neúspěch (ztráta stupně při pokusu o jeho záchranu) a zelená znamená úspěch (povedené přistání bez poškození stupně)
U LZ-X je jasne, ze se stupen provedl Boost Back zazeh, ale jak jetomu u pristani na lodich?
Z principu (a samotného názvu) – u přistání na lodi (až na tuším jednu výjimku) se boostback neprovádí.
Na lodi se ve skutečnosti přístavá *právě proto* aby se boostback provádět nemusel.
To je pravda jen napůl. U některých misí má raketa k dispozici poměrně hodně paliva pro přistání, ale zároveň ho není dostatek pro návrat až na pevninu. Proto se někdy provádí částečný boostback, který umožní přistání blíže k pobřeží, ale stále se přistává na mořské plošině. To alespoň šetří čas, protože plošina díky tomu nemusí putovat do tak velké vzdálenosti od pobřeží. Jde například o mise s Dragony nebo v minulosti k tomuto docházelo u misí Iridium.
Zahledl jsem ze je tu diskuze, tak snad jen muj postreh – pokud pristane v mori na hladine a je to tak planovane tak je to prece uspech – nebo aspon nechte to policko prazdne (nedavejte NE)
Pod tabulkou je přeci napsáno:
Legenda: Žlutá barva znamená částečný úspěch (např. přistání na moři bez snahy stupeň zachránit), červená znamená neúspěch (ztráta stupně při pokusu o jeho záchranu) a zelená znamená úspěch (povedené přistání bez poškození stupně).
Mezi červeným NE u centrálního stupně FH a žlutým NE u SES-16 je přeci rozdíl. Na wiki žluté ne označují jako ocean success.
dobre vsak je to celkem jedno. Ja jen ze pokud je planovano pristani na vode, a raketa ani nema nohy, a to se podari, tak nazvat to jako “Uspech – NE” teda mi prijde divny. Chci rict ze de fakto od 6/2016 s vyjimkou central FH je vse uspech – dle planu. No ale jestli je to derivat z nejake wiki tak budiz.
edit: jo a krome toho “Ocean Success” a oproti tomu “NE” je taky podstatny rozdil
Já té výtce rozumím. Ta přistání na moři se dají chápat jako úspěch, jelikož došlo ke splnění vytyčeného cíle. Ale já v tabulce momentálně definuji úspěch jako “zachránění stupně”, takže “ANO” je jen u těch misí, kde SpaceX získalo zpět stupeň. U těch přistání na moři pak rozlišuji úspěšnost daného přistání tím, že je to “NE” buď žlutě, nebo červeně. Samozřejmě u “úspěšných” mořských přistání by teoreticky šlo i žluté ANO, což je myslím to, co navrhujete. Asi máte pravdu, že je to o něco lepší – je tam pak trochu jasněji vidět ta částečná úspěšnost. Změním to. 🙂
Po tom dodatecnem vysvetleni to bylo taky jasne, ale takovouto odpoved muze napsat jen autor:-) a ja na to hlavne byl zvykly, takze sem to nevnimal.
Tak to já to chápu ještě jinak a já bych ty na moři dával zeleně NE. Zeleně je to proto, že je to podle plánu a ne je to proto, že stupeň nebyl zachráněn. 😉
Jo, to je případná alternativní možnost. 🙂
Mimochodem, drobná poznámka, malinko z veselejšího soudku, když vlastně žlutá znamená, že se jedná o přistání do moře, neseděla by pro to spíše modrá barva 🙂 ?
Pokud mohu malé doporučení, tak bych rozdělil boční stupně FH do samostatných “řádků” a dal je chronologicky v pořadí v jakém přistávaly. Vypadalo by to poté takto:
FH Demo (centrální) NE OCISLY
FH Demo (levý) ANO LZ2
FH Demo (pravý) ANO LZ1
Pozn.: Pravý boční stupeň je ten, který vidíme vlevo při pohledu na rampu směrem na jih, kdy je TEL za FH.
FH Demo (levý boční stupeň) = stupeň číslo 25
FH Demo (pravý boční stupěň) = stupeň číslo 23
A oba stupně nepřistály současně. 🙂
Měl jsem v plánu ty boční stupně rozdělit, ale dosud jsem nevěděl, který přistál kde. 🙂
Pěkný přehled, jen za mně by bylo super doplnit poznámku k Thaicomu že se jednalo o přistání s poškozením nohy… řekl bych že je to celkem zajímavé 🙂
A u neuspěšných pokusů by bylo pěkné doplnit krátce proč neuspěly – pomalé vektorování tahu, došla hydraulická kapalina apod..
Dobrý nápad. Doplním. 🙂 Akorát teda v případě Thaicomu bych to nenazýval poškozením nohy, došlo jen k deformaci tlumícího materiálu, čímž ale splnil svůj účel. Je navržen tak, aby v případě většího nárazu takto pohltil přebytečnou energii a zabránil tak poškození nohy.