Videa

Podívejte se na rozhovor se zakladatelem ElonX natočený v Tesle Model S

Dnes v 18:00 SEČ proběhne premiéra nového videa, ve kterém autor YouTube kanálu Tesláček vede zhruba hodinový rozhovor s Petrem Melechinem, zakladatelem webu ElonX. Na video se můžete podívat kdykoli po vydání, ale během dnešní premiéry budeme oba na YouTube zodpovídat vaše dotazy v chatu.

Rozhovor se celý odehrál za volantem Tesly Model S, což pro mě byla vůbec první projížďka v Tesle. Je to poněkud paradoxní, jelikož dění kolem Tesly sleduji už několik let a více než rok o ní píšu zde na ElonX. Když mě tedy před časem oslovil youtuber Tesláček, který pravidelně vytváří zajímavá videa o Tesle a elektromobilitě, a nabídl mi projížďku, neváhal jsem ani minutu. Moje dojmy z jízdy se dozvíte ve videu.

Tesláčkova Tesla Model S 75D (Foto: Tesláček)

V neformálním rozhovoru jsme probrali všechna možná témata. Dozvíte se například, jak vlastně vznikl web ElonX, jak se vyvíjel a jak je „financovaný“. Hlavním tématem však byla Tesla – ať už přímo Model S 75D pojmenovaný „KnightRider“, v kterém jsme jeli, nebo automobilka jako taková. Přišla řeč na jízdní vlastnosti, verzi Autopilotu a pochopitelně se jízda neobešla bez demonstrace slavného zrychlení, které vás zarazí do sedačky. Pokec se také hodně točil kolem problematiky autonomního řízení a Tesláček mi ukázal, jak dobře funguje funkce Navigate on Autopilot. Dalším tématem byly například zkušenosti s evropským servisem Tesly. To je ale jen špička ledovce a v rozhovoru jsme toho probrali mnohem více (v popisu videa na YouTube najdete seznam všech probraných témat pro snadnou orientaci).

Další kvalitní obsah najdete na kanálu Tesláček, tak pokud vás video zaujme, nezapomeňte kanál odebírat. Stejně tak můžete přispět na jeho provoz na Patreonu výměnou za některé výhody. A pokud plánujete nákup Tesly, můžete použít Tesláčkův referral kód, díky kterému získáte nabíjení na 1500 km v síti Supercharger zdarma.

A jak se dozvíte ve videu, web ElonX neobsahuje žádné reklamy, a tak pokud jej rádi navštěvujete, můžete jej také finančně podpořit. A pokud se chcete na projektu podílet, stále hledáme nové redaktory a další výpomoc.

Zobrazit komentáře

  • Nerozumim prilis tomu odporu k bannerove reklame. Proboha vadilo by to nekomu krome zakladatele? Ja bych vzhledem ke kvalite obsahu a narocnosti na udrzbu proti nebyl. Vsak ji uz ani nevnimam. Co takhle hlasovani?

    • Návštěvnost webu není zas tak velká (pár jednotek tisíc lidí denně), aby bannerová reklama nějak hodně vydělávala. Ve výsledku by to tím pádem byla jen otravná věc bez velkého přínosu. Navíc si myslím, že velká část návštěvníků ElonX používá nějakou formu blokování reklam, což situaci ještě zhoršuje.

      Proto jsem spíš pro alternativní formy příjmu (dobrovolné příspěvky, placená spolupráce s dalšími weby apod.). Zvažoval jsem také možnost dočasného zpoplatnění části obsahu (některé typy článků by byly pár dnů či týdnů po zveřejnění dostupné jen pro předplatitele či za poplatek), ale je mi jasné, že by to nebylo moc populární, jelikož většina lidí chce všechno hned a zadarmo. :)

  • Díky za sdílení hezkého povídání a souhlasím, že prozatím bych tak požadoval hlídání řidiče. Pojď se člověk jen "veze" a 100% autu důvěřuje, musí být jeho reakční doba v případě nutnosti převzetí kontoroli dost hrozivá.

  • Jojo super nápad natáčet cool video v autě, zatímco by se člověk měl věnovat spíš řízení.

  • Veřím, že si Teslu nikdy nekoupím, protože ji brzo přestanou prodávat soukromníkům. Prodej plně autonomních aut nám řidičům je blbost. Doufám, že ta Berlínská továrna zaplaví Evropu milióny autonomních taxíků, které pro mě dojedou na jeden klik na mobilu.

      • Svoboda je nesvazovat se majetkem, ať už je to dům nebo auto. Pak se toho člověk těžko zbavuje nebo mění. Kolik lidí se u nás stěhuje za prací? Minimum, protože buď nejsou zvyklí bydlet v nájmu anebo jsou fixování vlastnictvím nemovitosti. Čím vív toho člověk vlastní tím větší starsti mu to přináší.

        • Pro stěhování za prací není samotné vlastnictví domu / bytu problém.

          Problémy jsou tam 2:
          - jeden se jmenuje "daň z nabytí", kde stát "ukradne" 4% z ceny při každém převodu nemovitosti (pominu teď nesmyslné ceny za "služby" realitek - ale tam to lidi ovlivnit můžou - daním neutečeš)

          - a druhý je sentiment lidí

      • Potrebuji se dopravovat, ne vlastnit auto. A dokonce je to svobodnější, auto je jak koule na noze.

        • No vidite a mne prijde koule na noze auto nemit a spolehat na nekoho (znami) nebo neco (MHD, taxik) ze me nekam mozna nekdy dostane. Ve svem aute mam vse co potrebuji. Navic se bez auta nedostanu ani domu ani do prace. Kde bydlim nejezdi MHD, diky oprvdu hodne prikrym kopcum je kolo nesmysl a kazdy den si platit taika???? Mam auto zarizene podle sebe, od vune, poradku, veci v nem (nahradni brye, slunecni dioptricke bryle, nejake obleceni na prevleceni, tabet, nahranou hudbu a audioknihy ktere posloucham (ne vsude v Australii je mobilni signal na online prehravani), kempinkove zidle, svetlo,...
          Nedokazu s predstavit jak se dostavat kazdy den domu, natoz na spoustu nadhernych mist kam se clovek bez auta nedostane. A muzi si vyrazit kdy chci, kam chci. At se snazim sebevic nevim jak by bylo auto jako koule na noze.

          • Já to bral tak, že to není "s autem vs bez auta" ... ale vlastnictví auta vs "nějaké zapůjčení" auta. A ta "koule na noze" se ti snadno objeví, když třeba zjistíš, že v místě kde bydlíš nebo kam jedeš - nemůžeš parkovat.

            Pro mě není úplně jednoduché říct lepší / horší.. každé má svoje pro a proti.

            Když si vezmu, jak auto používám já .. tak většinu doby by mi "instantní taxi" nevadilo (odvézt mě s dětmi do školy, do kanceláře, na jednání a zase vyzvednout - možná by to bylo i osvobozující, kdyby mě samořízení dokázalo zbavit problémů s parkováním) - nějakou dobu sem měl řidiče a mělo to něco do sebe (ale zpětně - hlavní pomoc byla právě starání se o auto, když v něm nejsem - já v autě stejně pracovat nemůžu a řízení mě baví).

            Většinu času bych bral - "heleď auto potřebuju tě za 5 minut před domem a jedu tam, a na konci si jeď po svých" ... a nestarat se o to, kde zaparkuju (nehledě na tankování, servis, gumy, mytí a pod...). Na tohle používání by pro mě byl ideál elektromobil se samořízením (zajeď se zaparkovat a nabít ... a čekej, až tě zavolám).

            Jenže pak je tu ta "druhá" část víkendy / výlety s rodinou - kdy mám v autě sadu věcí na příležitostné použití, které bych musel pokaždé nakládat a vykládat - pokud bych jezdil cizím autem ... (brusle pro celou rodinu, draci, míče, deky, lana a hromada různých dalších hloupostí... ) - sice to tvoří jen malý podíl mých cest,... ale ... Ale asi by to nebyl takový problém se přizpůsobit - záleží, jaké by byly přínosy.

        • V tom případě doporučuji pradávnou techniku našich předků jménem chůze, nebo MHD.

        • Wow.... Osobne asi prvni vec co mne napadne v souvisosti se svobodou. Sednu do auta a jedu kam chci, kdy chci. Nemusim cekat na autobus, vlak, nejsem omezen kam pojedu...
          Ziju v Australii a tady opravdu auto znamena svoboda. No a i nutnost.
          Auto je muj druhy domov. Kdykoliv do nej muzu sednout a vypravit se kamkoliv. Sveho casu jsem v patek po obede (To nepocitam dovolene) sedl do auta a vratil se treba az v pondeli rano. Mel jsem vzdy vetsi 4WD nebo SUV tak jsem spal v aute na neskutecne nadhernych az pohadkovych mistech kam bych se bez auta nedostal, videl nadhernou prirodu vazne si uzival te neskutecne svobody.

          • A klokan ti ještě neukradl psa? :-). Jinak to zní nádherně.

  • Jen technicka k te pasazi kde se bavite ze se jeste nevyplati autonomni rizeni porizovat. Elon ma chytre nastavene ze se jeho cena s funkcema bude zvysovat napriklad auto summon znamena od listopadu + 1000$ cena. Zalezi tedy jestli sazite na Muska a nebo inflaci, kdo bude rychlejsi.

  • Wow, tak to je dost překvapení a jsem na to hodně zvědavý. :-)

      • Byl to moc zajímavý rozhovor, a teď vůbec nemyslím tu pasáž o mě. :-) Ač teslu obvykle moc nesleduju, bavilo mě to, ale dál ji nechám proplouvat kolem mě :-)

Sdílet

Aktuální články

Nové kontrakty SpaceX: Mobilní družice pro Apple, sdílená GTO mise a orbitální tahač od Impulse Space

Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…

22. 11. 2024

Noland Arbaugh bude 72 hodin vzhůru, aby předvedl nepřetržité používání svého implantátu od Neuralinku

Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…

21. 11. 2024

Lex Fridman: Neuralink a budoucnost lidstva, 3. část – Matt MacDougall

Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…

18. 11. 2024

Novinky o Starlinku: Snímek družice na orbitě, spolehlivost přenosu při letu Starship, továrna v Texasu a další

V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…

17. 11. 2024

NASA v roce 2014 málem neudělila SpaceX kontrakt na vývoj lodě Crew Dragon, preferovala osvědčený Boeing

Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…

12. 11. 2024

Představení přenosné antény Starlink Mini, která je vhodná pro připojení k Internetu na cestách

Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…

10. 11. 2024