Mise Merah Putih
<< | Informace | Články | Aktuálně | Fotky | Videa | >> |
Základní informace
- Datum startu: 7. 8. 2018 07:18 SELČ
- Startovní okno: 2 hodiny (07:18–09:18)
- Stav: Mise byla úspěšná
- Statický zážeh: Proběhl 2. 8. 2018 v 18:45 SELČ (Co je to statický zážeh)
- Primární náklad: Telekomunikační družice Merah Putih postavená na platformě SSL-1300 společností Space Systems Loral
- Hmotnost nákladu: Odhaduje se na 5 tun
- Raketa: Falcon 9 v1.2 Block 5 (již použitý první stupeň B1046.2)
- Cíl: Dráha přechodová ke geostacionární (GTO)
- Výsledná dráha: 193 km x 29 503 km x 27,06°
- Startovní rampa: SLC-40 (Cape Canaveral Air Force Station, Mys Canaveral, Florida)
- Pokus o přistání stupně: Úspěšný, na mořské plošině OCISLY
- Press kit ke stažení zde
Podrobnosti a zajímavosti
- První start společnosti SpaceX pro indonéskou firmu PT Telkomunikasi Indonesia Tbk
- Kontrakt na družici byl podepsán v prosinci 2015
- Premiérové znovupoužití prvního stupně typu Block 5. Stupeň byl vůbec prvním exemplářem Blocku 5 a absolvoval misi Bangabandhu-1.
- První případ, kdy nějaký stupeň letěl na druhou misi směřující na GTO
- Družice bude pracovat na 108° východní délky
- Družice je vybavena 60 transpondéry v pásmu C, 36 z nich bude pokrývat 17 tisíc ostrovů Indonéského souostroví, zbylých 24 je určeno pro indický trh
- Satelit Merah Putih je určen jako náhrada za družici Telkom 1, která selhala 25. srpna 2017
- Satelit byl přejmenován z původního jména Telkom-4 na Merah Putih, jméno představuje bílou a červenou na indonéské vlajce.
- Satelit bude už třetí od výrobce SSL, spolu s družicemi Telstar 19V a Telstar 18V/APStar 5C, které SpaceX vynese krátce po sobě během léta 2018
- Vývoj data startu: 2018 → 17. srpna 2018 → červenec 2018 → 2. srpna 2018 → 4. srpna 2018 → 7. srpna 2018
Související články
- První znovupoužití Blocku 5 a konkrétní plány pro jednotlivé stupně
- Vylepšení Falconu 9 Block 5
- Autonomní mořské plošiny ASDS
- Historie přistávání a znovupoužitelnosti
Aktuální informace
Fotky
Videa
Česky komentovaný přenos od Kosmonautix.cz:
Oficiální přenos SpaceX:
Příjezd OCISLY do přístavu:
Odvoz stupně z přístavu:
Jeste se nepouzivaju tie najnovsie COPV nadoby? Podla clanku na Kosmonautix.cz ”Boeing čelí problému, SpaceX potěšila otevřeností”, tie nadoby este nie su certifikovane a pisu: ‘Nové nádoby si mají odbýt premiéru na nepilotované misi DM-1’
Moje otazka znie: jake nadoby sa pouzivaju na doterajsich Block 5? vdaka 😉
Dobrá otázka, na kterou zatím nemáme jasnou odpověď. Podrobně jsem to rozebíral v tomto článku.
To se OCISLY akorát stihne otočit. Nebude to časově nejkratší rozestup mezi přistáními na stejnou plošinu?
Asi máte pravdu. Vypadá to, že předchozí rekord je 19 dnů mezi pokusy o přistání na OCISLY, a tohle by mohlo být rychlejší. Každopádně to je něco, co bych mohl přidat do sekce se statistikami, takže díky za inspiraci. 🙂
Tady se prostě ukazuje, že ta druha plošina na východním pobřeží se bude brzo hodit. Jak to tak počítám, 3 dny na místo, 3 dny zpět, blíží se limitu prostě. Plus bude se muset občas i provádět udržba, na tu by už pomalinku ani nebyl čas. Dobrý postřeh.
Nemluvě o případném ± současném startování z obou floridských plošin.
To je fakt, pokud to nebude FH, tak se nebude muset prekonfigurovavat ani ridici stredisko. Tomu snad me napada muze branit jen nedostatek obsluzneho personalu, ikdyz tohle budou muset taky resit do budoucna. Pokud planuji zvysovat kadenci na vychode, clovicci nemuzou byt soucasne na mysu a soucasne na Merritt Island.
Tento rok vyzera byt pre SpX jednoznacne najuspesnejsi co sa tyka poctu startov. Nasledujuce roky to uz tak slubne nevyzera, takze rozsirovanie kapacit ASDS asi nehrozi. Rad sa vsak budem mylit a pozriem si kazde dva tyzdne start a pristatie F9 a FH 🙂
Pokud si dobře pamatuju, říkalo se, že teď se dohání zpoždění, vzniklé po CRS-7 a Amos-6. Takže proto na letošek plánovali přes 20 startů, akorát dojde potom k menšímu sešupu zpátky pod 20 na rok 2019. A další výhledy jsou už moc do budoucna.
Jsem si ale jistý, že se určitě i zákazníci dívají, jak si povede Falcon 9 při této kadenci. Plus jako to bude s opakováným použitím stupňů – rozuměj s jejich cenou. Taky konečně z Vandenbergu přestane konečně startovat pořád totéž, ikdyž je pravda, že Iridium vystřídají radary, tak jako nevím, jestli je to změna k lepšímu 😀
Potřebují druhou ASDS na Floridě právě kvůli FH. Navíc už se staví.