Tesla

Koupil jsem si Teslu v ČR: První road trip po Evropě, nabíjení, zkušenosti z pronajímání auta

Už 4 měsíce jezdím s Teslou Model 3 (TM3), první zkušenosti najdete v mém předchozím článku. Tento článek bude o dlouhodobějších zkušenostech. Vyrazili jsme na výlet po Evropě a přespávali v autě. Také jsme poprvé zkusili Teslu pronajmout přes službu HoppyGo.

První eurotrip

Tento výlet jsem chtěl udělat rovnou po předání, ale kvůli uzavřeným hranicím to nebylo možné. Jakmile se 15. června 2020 plně otevřely hranice, vyrazili jsme s manželkou na týdenní výlet. Chtěli jsme se vykoupat v Chorvatsku, ale důležitější byla cesta než cíl. Jeli jsme přes Německo, Rakousko, Slovinsko a Chorvatsko.

Trasa výletu a statistiky spotřeby a nabíjení

Nabíjení

Celkem jsme najeli 2952 km s průměrnou spotřebou 18,4 kWh / 100 km. Nabíjeli jsme 18x, z toho 16x na Superchargerech, jednou v Chorvatsku v nákupním centru a jednou u známého v ČR. Nabíjení nás vůbec nezdržovalo – naplánovali jsme si nabíjení vždycky ve spojení s jídlem a kávou / záchodem a střídáním řidičů. Časově to vycházelo tak akorát, někdy jsme museli auto odpojit i dříve, než jsme chtěli (Tesla začne účtovat poplatky, pokud blokujete místo a nenabíjíte). Hlavní výhoda je, že jsme za elektřinu zaplatili 0 Kč. Na Superchargerech mám volné kilometry díky referallům a v nákupním centru v Chorvatsku a u známého to bylo zadarmo. Oproti benzínu tedy výrazně ušetříte, jen je potřeba více plánovat, aby zastávky na občerstvení vyšly zároveň s nabíjením.

Návštěva Giga Berlin

Při průjezdu Německem jsem si nemohl nechat ujít návštěvu stavby továrny Tesly u Berlína. Viděli jsme odlesněnou plochu a stavbu základů. Zastavili jsme u hlavního vjezdu, ale okamžitě nás začal vyhánět hlídač. Objeli jsme tedy továrnu z druhé strany a udělali si procházku lesem. Bylo zajímavé vidět zákulisí tak velké stavby. Těším se, až bude hotovo.

Stavba továrny Giga Berlin (Foto: David Vávra)

Testování maximální rychlosti

Dalším důvodem návštěvy německých dálnic byla tamní neomezená rychlost. Model 3 Long Range má softwarově omezenou maximální rychlost 233 km/h, nám se podařilo 234 km/h. Není tak jednoduché najít vhodné místo na takové testování. Mnoho dálničních úseků v Německu má rychlost omezenou. A když už je neomezená, chcete úsek rovné dálnice, s malým provozem a bez mostů a tunelů. Pak se ale zadařilo a maximálka byla tam! Auto drželo dobře, poryvy větru měly díky nízkému těžišti malý vliv. Jinak jsem v Německu jezdil hlavně 150 km/h, což je maximální rychlost Autopilotu. I díky tomu jsem se naučil Autopilotu víc věřit, zatáčky v této rychlosti zvládal na výbornou.

Spaní v autě

Další výhoda elektromobilu je Camp Mode – celou noc může být puštěná klimatizace bez zapnutého motoru. V případě TM3 to spotřebuje 15–20 % baterie za noc. Díky tomu jsme výrazně ušetřili na ubytování. Zaplatili jsme si jenom jednu noc v hotelu v Chorvatsku, jinak jsme spali v autě a ve stanu. V minulém článku jsem psal o spaní na předních sedačkách, to je ale spíše nouzovka. Teď jsme vyzkoušeli spaní v zadní části. Zadní sedačky lze sklopit – není to úplně rovina, ale my stejně máme rádi vysoké polštáře. Zkusili jsme spaní jeden ve stanu, jeden v autě. Já (195 cm) jsem musel spát na úhlopříčku, ale vyspal jsem se. Pak tam spala trochu menší manželka a spalo se jí lépe než ve stanu. A jak najít místa, kde se dá bezpečně zaparkovat a přespat v autě? Doporučuji aplikaci park4night, která má obrovskou databázi ověřených míst po celé Evropě.

Spaní v autě

Měkký lak

S autem nebyly žádné problémy kromě věcí zjištěných u předání, viz minulý článek. Nicméně mě překvapil na evropské poměry měkký lak na autě. Auta vyrobená v Kalifornii mají jiné složení laku než ta vyrobená v Evropě nebo Asii. Odstraňoval jsem z přední kapoty nějaké nečistoty a na několika místech lak poškrábal. Jedná se jenom o průhlednou vrstvu laku, ale je to viditelné. Uvažuji o tom, že nechám lak vyleštit a auto potáhnout průhlednou fólií. Je to investice kolem 50 tisíc Kč, ale vzhledem k pronajímání auta to asi bude potřeba. Měkký lak je pro mě asi největší nedostatek TM3, jinak všechno splnilo nebo překonalo očekávání.

Proč pronájem?

Bydlíme a pracujeme v Praze, auto potřebujeme jenom na výlety. Tak mi přijde škoda, aby auto stálo většinu času zaparkované. Pronájmem se mi vrátí část nákladů na auto a budu rád ostatním předávat radost z elektromobility. Elektromobily se také méně opotřebovávají a oproti spalovacím motorům potřebují servis pohonného ústrojí méně často. Souhlasím s vizí, že až budou auta samořídící, nebude vlastně potřeba auto vlastnit. Kliknete v aplikaci a do 5 minut nějaké auto přijede – podle vaší aktuální potřeby malé auto, sporťák nebo dodávka. Celkově tak ubyde aut, sníží se ekologická zátěž a parkovací místa se využijí smysluplněji. Půjčováním svého auta se této vizi chci přiblížit.

Příprava na pronájem

Asi každého jako první napadne, že by svoje auto nikdy nepronajímal, protože se o něj bojí. Myslím, že na to lze jít chytře:

  • Na pronájem jsem zvolil službu HoppyGo, která to má dobře zajištěné. Řidiče i majitele ověřuje a má extra pojištění, které pokrývá i tzv. zpronevěru. Pokud totiž někomu dáte klíčky a on vám auto ukradne, nejedná se o krádež, ale o zpronevěru, a běžné pojištění se na to nevztahuje.
  • Budu si vybírat, komu auto půjčím. Zatím byli všichni zájemci fanoušci Tesly, kteří uvažují o koupi TM3 a mají o elektromobilitě načteno. S takovými lidmi nebude problém a rád jim předám své zkušenosti.
  • Rozchodil jsem si TeslaMate. Mám kompletní data o historii auta – kde jezdilo, kde nabíjelo, jakou mělo spotřebu atd. To se hodí pro kontrolu a také pro knihu jízd. TeslaMate má nejlepší data a má nejmenší spotřebu baterie auta. Ale vyžaduje nějaké technické znalosti (hostujete to na vlastním serveru). Pokud chcete používat něco jednoduššího jako službu, doporučuji TeslaScope nebo TeslaFi.
  • Rozdíly v používání Tesly oproti jiným autům jsou docela velké a oficiální návod nikdo nebude číst. Sepsal jsem tedy příručku k našemu autu, která odpovídá na většinu častých praktických dotazů.
První pronájem

Mám za sebou první pronájem auta na 4 dny přes HoppyGo. Komunikace s řidičem byla přes HoppyGo aplikaci jednoduchá. Už měl načtenou příručku a dokonce i manuál auta, takže nebylo nutné nic moc vysvětlovat. Řešil jsem, jak dát řidiči přístup k autu. Mohl bych mu předat kartu, která funguje jako klíč. Ta je ale vlastně nouzová a sám ji nepoužívám. Součástí zážitku s autem je mobilní aplikace, kterou auto odemykáte a ovládáte. Naštěstí pár dní před výpůjčkou přibyla v mém Tesla účtu nová funkce: Car Access. Můžete dát přístup jinému Tesla účtu k vašemu autu a ten si tak může všechno vyzkoušet naplno. S autem lze přes aplikaci dělat všechno kromě odebrání mého účtu. Výpůjčka proběhla v naprostém pořádku, řidič se choval k autu jako k vlastnímu, měl dokonce lepší spotřebu než já.

Štastný řidič při první výpůjčce přes HoppyGo (Foto: David Vávra)

Máte zájem o výpůjčku?

Pokud vás to zaujalo, můžete si auto půjčit přes profil auta na HoppyGo. Uvidíte tam volné termíny a cenu. Pro delší výpůjčky je tam sleva. Pokud ještě nemáte HoppyGo účet, použijte tento referral link a budete moci využít 500 Kč slevu z první výpůjčky.

Předchozí díly seriálu o nákupu a používání Tesly v Česku:

Zobrazit komentáře

  • Pěkný článek,jako u všeho, jsou zde výhody i nevýhody. Oproti benzíňáku neskutečný výkon a opravdu budoucnost již dnes,na druhé straně obavy, jak klesají procenta zejména když tomu stoupnete na krk,což se ale o dost zlepší pokud máte k dispozici 400v na dobíjení, 230v jsem zkusil jen jednou. Byť jsou tam starosti-plánování navíc,resp. chce to u toho auta trochu myslet a na dlouhé trasy každý den to zatím úplně není,dá se s tím v pohodě žít už dnes. Hlavně to nejsou konečné verze,vývoj pokračuje.

    • Jak oproti benzíňáku neskutečný výkon?
      např. https://www.hovorka-auto.cz/produkty/2018-ford-mustang-gt
      S Teslou to má společné, že výkon motoru nelze jinde než v Německu a nebo na nějakém okruhu využít:)
      To jestli jsou elektromobily budoucnost a nebo slepá ulička ukáže až čas. Budoucnost je spíše v hromadné než v individuální dopravě... V pohodě se dá v řadě případů i dnes žít s koňským povozem a nebo s kolem a nebo s dopravou vlakem:)

      • Plně elektrickou budoucnost nemusím,to ať si hlavně rozhodnou zákazníci sami, o co mají zájem. Zrovna ten Mustang je s ohledem na motor a cena/výkon úžasný. Budoucnost myslím spíš jak všechna auta budou vypadat za pár let,minimalistický interiér,autopilot atd. Jezdil jsem s tou performance verzí z 0-100 za 3,4s a každý koho jsem svezl říkal,že v takovém autě ještě nejel :) Fandit elektřině jsem začal při cenách benálu blížících se 40 Kč/l.

        • Doufám, že se mýlíte. Nechci, aby všechna auta v budoucnosti měla minimalistický interiér. Chci ergonomická jednoduchá tlačítka, chci "klasické" budíky, na kterých je něco vidět i když zasvítí sluníčko a je hned jasný trend.. Skutečný autopilot na silnici nebude na 100% fungovat ani za 20 let v tom se vizionáři jednoznačně sekli. Příliš věřili AI a hrubě podcenili schopnosti lidského mozku.
          Nejde jen o to zrychlení, ale prostě ten zvuk 5L motoru má také něco do sebe:)) A zrovna ten Mustang dojede na jednu nádrž klidně i do Ostravy:))
          Eloktroautíčka jezdí za levno jen nyní, dokud jich je málo. Pokud dojde k masovému rozšíření, pak bude nezbytné (mimo jiné na potřebu zajistit státu příjmy) elektřinu značně podražit. Cena za benzín 36Kč/L, ale z toho je 12,84Kč/L a 6,24Kč/L DPH, tj. bez daňového zatížení máme nyní cenu za benzín 17Kč/L. Pokud se rozšíří autíčka na baterky nezbude státu nic jiného než vymyslet nějaké zdanění i pro ně....

  • Když chci letět do vesmíru, pořídím si raketu. Když chci plout po vodě, koupím loď. A když chci spát v autě, tak kupuji karavan;) Koupit auto za mega a půl a přespávat v něm vypadá, že mi nezbyla ani ta tisícovka na hotel;)))

  • Hezky clanek a prakticke podrobnosti, jinak jsem ale koukal na Vas pucovaci cenik a levne to zrovna neni...a i ja si mohu vybrat od koho si pujcim - jen kvuli look&feel z jizdy...bych si radeji pockal par tydnu v poradniku TESLA CZ, bylo by to predpokladam zadarmo a beze strachu, ze tomu navic muzu jeste neco udelat.

    • Tak mě napadá, prodejce nenabízí zkušební jízdy a nebo to je právě to jak píšete o pořadníku?

      • Ano většinou se podepisuje nějaký papír, ale setkal jsem se i s tím, že vám dají klíčky a jeďte. A myslím tím teď auta spíš vyšší hodnoty než nižší. Asi záleží jak který prodejce má jakou pojistku. Pokud jde o to svezení, tak mě většinou stačí pár minut a vím, jestli se v daném autě cítím dobře a dobře se mi ovládá či nikoliv. U Tesly půjde spíš o to, že si lidi chtějí zkusit elektromobil, protože nemají představu jak se to vlastně bude projevovat v praxi. Jo a ještě něco, já bych tedy raději nepoškodil ani jedno auto, tak nějak nemám rád, když se ničí věci byť nechtíc.

  • Ani velke V8 SUV neni pre kazdeho a nestazuju sa na to ludia. Prakticky neexistuje auto, ktore by vyhovovalo vsetkym a je jedno aku ma pohonnu jednotku.

  • Když má někdo auto jako cíl života tak prosím. Ale já používám auto jako spotřební zboží. Jako pracovní nástroj. Jezdím pracovně po celé republice a abych přemýšlel kde musím nabít to mě můžou.... A kromě toho potkal jsem v zimě Teslu na cestě do Ostravy a musel jsem se smát. Já v tričku v pohodě a řidič Tesly v zimním kožichu s vypnutým topením okna zevnitř namrzá. Zrovna škrábal přední průzor aby z toho viděl :-D. Pardon zatím je to hračka.

    • Vy ocakavate od elektroauta nieco na co nieje robeny a potom si z tejto neschopnosti robite argument. To je velmi hlupe uvazovanie.

      • Ano na mnoho věcí se elektroauta nehodí a stejně se aktivisté a politici snaží co nejvíce znepříjemnit životem všem kdo nemají EV.

      • A to jste vzal kde, že Norové nemají problém? Myslíte, že jim malý dojezd nevadí? Situace v Norsku je naprosto odlišná od té naší už jenom cenou řidičáku, výší dotace na autíčko na baterky atd... I Norové si stěžují na nekvalitní slícování Tesly, měkký lak atp...

    • Mě to přijde jako hezký a příjemný článek, kde autor opět popisuje své zkušenosti s provozem vozu Tesla. Nic víc a nic míň, a ta troška reklamy na závěr, no a? Zkrátka, nepřesvědčuje nás v článku o ničem, prostě jen píše o tom, jak se mu s tím jezdí a že se v autě cítí dobře. Dodal bych ještě jednu větu, za mě je to dobře a jednoduše napsané, hezky se to čte.
      Jinými slovy, netuším, kde vy vidíte tu propagandu.

  • Aj ked som fanusik elektromobility, tak dobíjať auto 18x sa mi zda strasne vela. Preco tak casto? To v priemere vychadza priblizne len 165km na jedno nabitie, ci som zle ratal?

    • Tohle je vlastně ideální klasický roadtrip. Cca každou hodinu a půl (a 150-180km) si udělám pauzu na WC, kávu, kouknu do mapy po okolí, co je v novém kraji a za cca 20minut jedu dál. Nemám po 2-3 hodinách problémy s nohama, jsem stále odpočatý, mohu pít dostatek tekutin a vím, že zastávek je dost.
      Krása. Jediné, co je dobré udělat, je naplánovat si pauzy dopředu - počítám maximálně hodina na celý takový 3000 km, dlouhý výlet přes celý prodloužený víkend. Jdu se registrovat na HoppyGo :)

    • Ono by šlo nabíjet míň často, ale zjistíte že je pohodlnější nabíjet častěji a kratší dobu. Lepší nabíjet 2x20 minut než jednou 40 minut. Jedete kolem nabíječky a máte 30%, tak si dáte kafe a za 20 min jedete se 70% dál. Jinak byste na dalším superchargeru měl v navigaci 5% na dojezdu a stresoval byste se, že když pojedete 130 km/h do kopce tak to bude na hraně. A my zrovna jsme nejeli moc úsporně, viz testování maximální rychlosti v Německu.

      • chce to zasadni prelom v bateriich. Pak v tom vidim auto pro kazdeho. Tech 18 nabijeni je opravdu nezvyk na osobaka...a co clovek usetri na benzinu narve do kafe :D

        • Není zapotřebí žádný zásadní průlom. Už dneska je to velmi použitelné a každý rok se to zlepšuje a tedy každý rok přibude lidí, kterým dojezd dostačuje.

          • Neni to velmi pouzitelne na road trip a tento clanok to jasne dokazuje. Je to ale velmi pouzitelne na kazdodenne dochadzania do prace, co je hlavna cinnost kazdeho auta. Mne by nevadilo mat kazdodenne elektro auto a potom, par krat za rok ked clovek ide daleko, to nabijanie bud pretrpi(+ siet sa bude zlepsovat) alebo si proste pozicia dlhy dizlak.

          • road trip jsem v posledních letech neměl ani jednou, ale do práce jezdím 5* týdně,mimo dny volna, nebo nejsem kvůli epidemii doma :-) Takže, mohu jen souhlasit :-)

          • Tak a tady je přesně jádro problému. Každému vyhovuje něco jiného. Probléme je v tom, že někdo si myslí, že jen on má pravdu a v tomto případě EU říká, že je to pro každého a vůbec neřeší, že to v současné době za současné ceny je pouze pro hrstku nadšenců. Pokud by byla cena stejná jako u jiných aut, pak to bude najednou jinak a bude okruh lidí, kterým to vyhovuje podstatně větší, ale nikoliv 100% kam o právě tlačí EU.

          • No jedna věc je co EU říká, další co se u nás tvrdí o tom co EU říká a dále co se u nás následně aplikuje.
            Dále EU dost často říká to, co si tam korporace z nějakých důvodů prolobbují. Ekologie je dost často zástěrkou. Kdo měl největší prospěch z doprasené nafty řepkou? Příroda asi ne:) Rafinerie, neboť z hmoty, kterou bylo možné skladovat desetiletí, se rázem stalo rychloobrátkové zboží, které je potřeba spotřebovat do 3 měsíců od výroby ....

          • Nedělal bych z politiků a byrokratů nevinné loutky korporací. Korporace nepadají z nebe, vždycky to byly původně nějaké menší firmy (často dokonce méně kvalitní než konkurence) kterým politici dovolili ustanovit "monopol" (výměnou za různé protislužby).

            Už od starověku je byrokracie okolo privilegií pro řemeslníky a firmy "krásný" způsob jak kumulovat moc v rukou vládce a jemu podřízených "odborníků" (neplést se skutečnými poctivými vědci). Nejpřesněji bych situaci popsal jako vzájemnou korupci moci a byznysu.

          • Žijeme v tržní ekonomice nebo chcete-li postaru v kapitalismu. Moc kapitálu je dnes prakticky neomezená. Žádný politik nic sám od sebe nevymyslí ani neprotlačí. Politici zastupují zájmy korporací neboť ty si je mohou koupit... Za nesmyslné snižování emisí u současných aut stojí evropské automobilky neboť je to luxsuní nástroj zbavení se levné asijské konkurence. Za zcela nesmyslným systémem dotací do "ekologické" energetiky, "ekologické" dopravy, stojí zas a pouze ekonomické zájmy nějaké skupiny co to umí prolobbovat... :)
            Autíčka na baterky jsou v současné době neekonomickým tak i neekologickým řešením problému mobility ...

          • Současný stav v EU má k tržní ekonomice hodně daleko. Tržní ekonomika funguje třeba v Číně, ale rozhodně ne v EU.

          • Se slovem kapitalismus bych byl opatrný. Kapitalismus je odvozen od kapitálu a kapitál není nic jiného než odložená spotřeba. Současná společnost je zvyklá téměř nespořit a kmán i pán, politik i podnikatel je zvyklý půjčovat si dokonce i na spotřebu.

            Současný systém je smíšený systém, vždyť skrze státní rozpočty všech zemí široko daleko často proteče i víc než 50% HDP. Státní dluhy jsou pravidelně umořovány "tiskem peněz" (rozuměj úmyslnou inflací). Mnohem lépe by mu slušel název korporativismus s prvky socialismu.

          • Byl bych opatrný s ekonomickými pojmy a tvrzeními podloženými tučným fontem.

          • Tak jako můžeme začít řešit ekonomický systém a filosofovat co je a co už není kapitalismus a jestli žijeme v tržní ekonomice a nebo ne:)) A pak můžeme začít řešit proč má ten systém nějaké socialistické rysy a jak dlouho je ještě bude mít... To se ale dostaneme úplně jinam od autíček na baterky:)
            Pravda v současném systému neodkládáme spotřebu, ba právě naopak úhradu za ní, neb peníze již dávno nereprezentují hodnotu, ale dluh....

        • I změna fungování společnosti by stačila.
          Mít technologii, co dokáže z energie udělat výrobek a nemusíte toho tolik vozit. A třeba pak můžete mít silnice s ještě nižším valivým odporem a tedy ještě lepším dojezdem.
          Mít technologii s vylepšenou virtuální realitou jako v "Ready player one" a lidi se budou scházet hlavně ve té virtuální realitě.
          Mít zpracovanou antigravitaci a pak možná nebudete potřebovat a) silnice, b) tolik energie na ovládání pohybu, takže i současné baterky pro ovládání motorů a pohybu by stačily na delší dojezd/dolet.
          I tyhle technologie jsou možná na úrovni objevu a zahájení prodeje 10x kapacitnějších baterek.
          Kdo ví, co z toho přijde dřív?

          <UPRAVENO 3x, naposled 9:16, editační engine neumí html entity a &gt; neinterpretuje ... poznámka k provozu>

          • Ke změně fungování společnosti právě za posledních 100 let došlo a to dost dramaticky :))
            Jak to myslíte z energie dělat výrobek? Jako, že budete zhmotňovat v nějakém automatu potravu jako byly amarouny v Návštěvnících? :))
            Nemusíme toho tolik vozit, je to jen o nastavení jednotlivých cen za práci a za dopravu v rámci "jednotného světového trhu". Protože je ovšem ekonomicky výhodnější vozit zboží přes půl zeměkoule, tak se to prostě v rámci ekonomiky děje a vozí se i půlky letadel tisíce kilometrů, aby se konečně někde jinde zkompletovala. Stejně jako není nutné vozit davy turistů každý rok k móři a zase zpět, ale oni na to mají a chtějí to:)
            Problém valivého odporu není u silnice, ale u kola, když se vám silnice pod kolem měřitelně vlní, asi je s ní něco špatně - viz. fyzika:)
            Virtuální realita byla futuristickou vizí před čtvrt stoletím, ale nějak se tahle vize neosvědčila a neujala. Taktilní rukavice byly už v té době a VR brýle s úžasným rozlišením 320x240 na mašině od SGI také. Jestli myslíte, že to někdy dotáhneme do stavu RPO, tak doporučuji procházku na čerstvém vzduchu:)
            Záporná gravitační síla nebo antigravitace asi možná není, viz. fyzika, tj. úvahy co by se dalo dělat, kdyby to bylo možné, nemají smysl:)

          • Zapnul jsem zobrazování informací o úpravách příspěvku, tak snad ti to usnadní život. :D

          • Zdravím, děkuji.
            Kdyby to bylo jen pro mne, tak je to zbytečné, pokud to pomůže i někomu dalšímu, tak to mělo smysl.

Sdílet

Aktuální články

Dragon poletí na misi Crew-9 jen s dvěma astronauty, zpět z ISS přiveze „ztroskotanou“ posádku Starlineru

Problémy americké kosmické lodi Boeing Starliner při její první pilotované misi letos v létě způsobily,…

14. 9. 2024

Zajímavý rozhovor Nolanda Arbaugha s influencerkou Briar Prestidge

V červenci byla influencerka Briar Prestidge na návštěvě u Nolanda Arbaugha, prvního uživatele implantátu Neuralinku.…

13. 9. 2024

Příští Starship možná poletí až na konci roku, SpaceX se agresivně ohradilo proti pomalým úřadům

Společnost SpaceX otevřeně kritizuje Federální úřad pro letectví (FAA), který podle ní zbytečně zdržuje schvalovací…

11. 9. 2024

Střípky o Neuralinku z platformy X (12. díl)

V dnešním dílu nepravidelného cyklu, ve kterém shrnujeme a komentujeme novinky související s Neuralinkem, se…

9. 9. 2024

Starlink rychle roste v řadě zemí, ale v Brazílii teď má zmrazené bankovní účty kvůli Muskově síti X

V přehledu novinek o Starlinku zavítáme například na Aljašku nebo do Kanady a Austrálie, kde…

8. 9. 2024

Lady s Teslou: Jak si vede čínský elektromobil NIO ve srovnání s Teslou

Půjčila jsem si čínský elektromobil NIO ET5 Touring a porovnala ho se svojí Teslou Model…

5. 9. 2024