Je Hyperloop jen snem?

Přepravní kabina systému Hyperloop (Zdroj: Hyperloop TT)

Dnes jsme Vám připravili další video se základními informacemi o Hyperloopu. Kolega již před pár měsíci tento systém přiblížil v obdobném článku. Videa se částečně informačně překrývají, ale přeci jen v každém lze nalézt spoustu novinek. V novém videu se mluví o vývoji Hyperloopu a společnostech, které se této technologii nejvíce věnují, a také se dozvíte o principech fungování magnetické levitace. Pokud by někdo z vás chtěl o magnetické levitaci kabin Hyperloopu zjistit víc, mohu doporučit video z kanálu Veritasium, které je sice bez českých titulků, ale je dostatečně názorné k pochopení i bez komentáře.

Zpět však k prezentovanému videu v tomto článku. Dovolím si zde zmínit pár upřesňujících informací: Hyperloop Transportation Technologies neboli HTT je mezinárodní sdružení firem, které není příliš sdílné. Tato organizace se zatím prezentuje především animacemi a plány. První opravdu hmatatelný počin společnosti je testovací tubus ve Francii. Z dostupných informací se jeví, že o něco dále ve vývoji je firma Virgin Hyperloop One podporovaná podnikatelem Richardem Bransonem. Společnost provozuje 500 metrů dlouhou zkušební trať u Las Vegas, ve které se již pohybují testovací kabiny, a také už představila prototypy přepravních kabin. Během léta již začala jednat s vedením Spojených arabských emirátů o proveditelnosti tratě mezi Dubají a Abu Dhabi. Tato města jsou od sebe vzdálena 150 km a v současnosti cesta trvá vlakem i automobilem hodinu a půl.

Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.




Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
peter
Pití

Bohužel je to a bude to jen sen minimálně dalších 50 let.

Nejen, že neexistuje technologie, která by dokázala překonat 1000 km/h-1 natož slibovaných 1200.

Ale hladně je to černá můra ohledně bezpečnosti přepravovaných osob… nehoda či požár = jistá smrt pro přepravované osoby.

Ekonomika provozu… náklady na výstavbu a permanentní dekompresy jsou daleko za cenou, kterou bude chtít někdo zaplatit. Navíc se jedná v podstatě osobní přepravu nikoliv hromadnou, takže propustnost či kapacita bude naprosto nepoužitelná pro masové rozšíření…

Autobus to nikdy nenahradí
Metro to nikdy nenahradí
Vlaku to nikdy nebude konkorovat
Konkurovat to má letadlu… jenže letadlo může letět kamkoliv… narozdíl od trubky :/

Gghgvb

S tím požárem to nemusí být tak horký, chtějí se přece kvůli minimálním odporu vzduchu přiblížit vakuu ne? Navíc v tunelu vůbec nemusí být hořlavy plyn ne?

Roman

V tom tubusu je podtlak to znamena, že se vzduch vysaje aby tu kapsli nezatežoval odpor. Tubus je vyroben z kovu + nějake pasivni magnety tam nema co hořet.

peter

v tubuse rozhodne nebudu nejake pasivne(spravne je inak permanentne) magnety
skus si nastudovat princip maglevu a linearneho motora

Roman

HA HA. Jediny kdo by si to měl nastudovat jsi ty. Maglev používá ve většině případu elektromagnety se supravodivými civkami chlazenými tekutým dusíkem. Hyperloop plánuje využívat takzvané pasivní magnetické levitace, což znamená, že magnety jsou přímo součástí přetlakové kapsle a vytváří magnetickou levitaci v kombinaci s hliníkovou tratí. Nevýhodou je, že tento způsob neumí vytvořit tak silné magnetické pole, které by bylo pro provoz těžké soupravy zapotřebí a je velmi energeticky náročný. Proto se zaměřili na kombinaci s nízkotlakovým potrubím.

Roman

A kapsle je v tubusu kde jinde by měla byt.

peter

ty si fakt nepoucitely
nastuduj si ako funguje linearny elekticky motor a potom pis hluposti, ze tam budu len pasivne magnety

peter

aj vo vnutri kapsuly bude vakum?

Jimmy

Dosáhnout rychlosti 1200 km/h není při radikálním snížení odporu vzduchu a absenci valivého odporu problém. Bezpečnost lze zajistit přinejmenším srovnatelnou s letadly, každopádně mnohonásobně vyšší než u aut, autobusů, vlaků a dalších dopravních prostředků vystavených možnosti vzájemné kolize, vykolejení atd. Náročnost a náklady jsou vysoké, ale lze to časem zvládnout, pokud bude vůle.

Zdeněk

Doufám že ne, rád bych se v něm brzy projel.