Jedním z důvodů, proč je pro ostatní automobilky těžké Teslu dohnat, je fakt, že se společnost neustále zlepšuje. Nezáleží na tom, zda jsou její vozy již nejprodávanějšími elektromobily na světě. Nezáleží na tom, zda hodnocení bezpečnosti jejích elektromobilů již patří mezi nejlepší. Pokud lze něco zlepšit, Tesla to vylepší.
To zahrnuje i její továrny. Ta v kalifornském Fremontu je dnes již nejproduktivnější továrnou na výrobu automobilů ve Spojených státech a Gigafactory v Šanghaji je aktuálně největší továrna, jakou firma provozuje. Gigafactory v Texasu je ale nejnovější továrnou Tesly a nyní i nové sídlo společnosti. Očekává se, že právě tato továrna by se do budoucna mohla stát nejlepší továrnou, kterou bude společnost provozovat. První automobil, který sjel z výrobní linky této továrny, byl předán zákazníkovi už 7. dubna 2022 a od té doby zvládla Tesla v této nové továrně vyrobit 10 000 automobilů, čímž se automobilka pochlubila na svém Twitteru.
Pojďme se ale stručně podívat na historii texaské Gigafactory. Austin si Tesla pro svou továrnu vybrala v červenci 2020 a již koncem stejného měsíce byla stavba zahájena. Továrna zabírá celkovou plochu téměř 8,5 kilometru čtverečních a co do objemu jde o druhou největší budovu na světě. Nyní se v továrně vyrábí pouze Tesla Model Y, ale do budoucna by se zde měl také vyrábět elektrický tahač Tesla Semi, pickup Tesla Cybertruck a podle některých zdrojů by se zde mohl vyrábět i nový Tesla Roadster, který Tesla představila společně se Cybertruckem. První dokončený automobil sjel z výrobní linky poslední srpnový týden roku 2021. Ten ale nebyl určen k prodeji a jednalo se jen o testovací exemplář. Jak již bylo zmíněno, první vůz ze sériové výroby byl předán zákazníkovi 7. dubna letošního roku.
To, že Tesla dokázala jen za půl roku vyrobit v továrně 10 000 vozů, je důležitý milník, jelikož továrna kvůli svému mladému věku není optimalizována tak dobře jako Gigafactory v Šanghaji nebo ve Fremontu. Vzhledem k tomu, že rychlost produkce vozů v továrně v Texasu stoupá každým dnem, mohla by podle některých odhadů dosáhnout produkce 5 000 vyrobených vozů týdně.
Co se týče bateriových článků, tak v červnu se Tesle v Texasu podařilo výrazně navýšit výrobu automobilů díky tomu že, nepoužívá k výrobě Modelu Y jen nové bateriové články 4680, ale i starší typ 2170. Vyvstávají tak dvě otázky. Kolik vozů se vyrobí za týden a kolik z těchto vozů je vyrobeno s novými bateriovými články 4680. To, že je aktuálně výroba kombinovaná a vozy se vyrábí s novými i starými bateriovými články, vedlo mnohé k přesvědčení, že právě nové články 4680 byly překážkou pro navýšení výroby, což sama firma téměř potvrdila. Objevily se ale také fotky baterií s články 4680, jak jsou po stovkách naskládané ve skladu Gigafactory. Otázkou zůstává proč. Tesla se k tomuto nevyjádřila a můžeme tak jen spekulovat. Jedna z možností také je, že se na těchto článcích mohl objevit problém, který se musí odstranit předtím, než budou moci být články namontovány do vozidel.
Ať tak či onak, Model Y s články 2170 je jen dočasným řešením. Tesla pravděpodobně nezvládá výrobu nových bateriových článků v dostatečném tempu, aby mohla pokrýt výrobu vozů, a tak se uchýlila ke kombinované výrobě, kdy se vyrábějí varianty s novým i starým typem bateriových článků. Co se týče výroby Cybertrucku, tak podle Elona Muska by se měl po spoustě zdržení dostat do výroby v polovině příštího roku.
Zdroje: Teslarati, Electrek, Engadget, InsideEVs, Business Standard, Wikipedia
Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
Zobrazit komentáře
Uvidíme kam až USA zabředne ve srážení inflace. Možná to odnese výroba elektromobilů.
https://www.globaltimes.cn/page/202211/1279049.shtml
No to by teda byla hrůza.
A v číně 100x více. Baterky jsou z Číny. Už mlčím.
Samozrejme že sú, pretože Texas ani Berlín ešte 4680 nevyrába, ale pracujeme na tom :)