Aktuality

Ford vycouval ze souboje se Cybertruckem, a tak fanoušci zkusili přetahovanou aspoň s Modelem X

Když Elon Musk v listopadu představil kontroverzní elektrický pick-up Tesla Cybertruck, během prezentace se pochlubil videem, ve kterém prototyp Cybertrucku vyhrál přetahovanou s klasickým pick-upem Ford F-150:

Při souboji sice byl Cybertruck částečně znevýhodněn tím, že jel do kopce, ale Tesle bylo na druhou stranu vyčítáno, že při srovnání použila Ford s náhonem na zadní kola, zatímco Cybertruck měl pohon na všechna kola. Na základě připomínek astrofyzika Neila deGrasse Tysona pak Elon Musk také uznal, že souboj by byl férovější, kdyby při něm byly vozy zatíženy nákladem.

Následně se na Twitteru ozval Sunny Madra, vysoce postavený představitel Fordu, který souboj označil za neférový a pobídl Muska k tomu, aby dal Fordu k dispozici Cybertruck pro provedení férovějšího srovnání.  Musk tedy přistoupil na výzvu a nabídl Fordu možnost uspořádat novou soutěž v přetahované. Ta by byla streamována živě přes internet a proběhla by už týden poté.

Bohužel Ford poté vydal prohlášení, že tweet Sunnyho Madry byl myšlen jen jako vtípek a že původní srovnávací video Tesly je absurdní. Z odvetného souboje tedy Ford vycouval. To však nezabránilo ostatním zkusit provést podobná srovnání v přetahování mezi pick-upy a elektrickým SUV Tesla Model X. Například proběhlo toto srovnání Fordu F-150 s Modelem X, z kterého vyšel vítězně elektromobil (začátek v čase 3:25):

Následně stejní autoři provedli další srovnání, při kterém byl tentokrát použit Ford F-250 (začátek ve 3:30). Při něm nejdříve vyhrál Model X, ale napodruhé Ford. Řidič pick-upu si však při druhém pokusu pomohl tím, že motor předem dostal do vyšších otáček, aby dosáhl vyššího počátečního kroutícího momentu.

Podobný souboj proběhl také v minulosti mezi Modelem X a Hummerem H2 na mokrém povrchu. Autor videa zároveň porovnával vliv různých nastavení trakce na Hummeru:

Je však nutno dodat, že tato amatérská srovnání nemají moc velkou vypovídací hodnotu, neboť obvykle nejsou férová. Ať už kvůli absenci zatížení korby, která znevýhodňuje pick-upy, nebo kvůli tomu, že tažné lano obvykle není uchyceno ve stejné výšce, což údajně zvýhodňuje vozidlo s lanem výše. A především stále srovnáváme pouze Model X, nikoli Cybertruck, který vše vyvolal. Ten totiž zatím existuje pouze v jednom prototypu, který má bohužel k dispozici jen Tesla.

Osobně mi přijde, že Ford si zbytečně nechal ujít dobrou příležitost pro virální marketing. Do odvetného souboje se Cybertruckem totiž mohl Ford potají přivézt svůj prototyp elektrické verze pick-upu F-150 a tím překvapit. Ostatně, nedávno se Ford chlubil tím, že tento prototyp dokáže utáhnout vagónovou soupravu s celkovou hmotností přes 500 tun:

Na druhou stranu, pokud by Ford nakonec prohrál férový souboj se Cybertruckem, který si navíc Ford sám vyžádal, nepůsobilo by to asi úplně nejlépe. Ale říká se, že špatná reklama je také reklama, ne? Myslíte, že Ford věděl, že by v souboji se Cybertruckem neobstál, a proto z výzvy raději ustoupil?

Zobrazit komentáře

  • Pokud vsechno bude stejne, vaha, gumy, uchyceni atp. tak vyhraje auto s lepsim momentem. Takze je uplne zbytecne resit spalovak vs elektro, protoze spalovak nema sanci a Ford to taky moc dobre vi, ze by si udelali obrovskou ostudu v USA, kdyby za stejnych podminek prohrali, tak radeji nic nebylo.

  • Ford? Jedna z těch dinosauřích automobilek které nepřežijí nástup autonomních elektromobilů?

  • Nevím jak na vás, ale na mě tyto srovnání působí infantilně a každý přece ví, že výsledek záleží na precizním zadání. Je to stejné jako s výzkumy a statistikou, kde záleží na tom jak přesně vymyslíte zadání, aby vám vyšel požadovaný výsledek.

    Jen tak mimochodem, už jste se někdy museli v běžném provozu s někým takto přetahovat? Já mám najeto jen něco přes milion km, ale zatím nikdy. 😀

  • Toto je tak americke :D nezmyselny test, ktory nikomu nic nepovie a nic nedokaze ale ved co, let's have fun. A myslim ze vacsina fordovych zakaznikov ani len nevie co to je twitter alebo ich to nezaujima, takze to ford, ako jednotka na trhu nema potrebu robit. Radsej si zaplati predom pripavenu reklamu, kde taha vlak, reklamu, ktoru pozera cela amerika.

  • Samozřejmě, že Ford věděl, že prohraje. Nebo to minimálně nechtěl riskovat. Je třeba si totiž uvědomit, že PR a marketing - což je prakticky jediný způsob, jak se klasické firmy prezentují veřejnosti, má k objektivnosti hodně daleko. Hamburgery jsou v reklamě velké, jako lidská hlava a když si koupíte auto dané automobilky, "vysvětlí" vám, že budete největší borec a každá ženská vám skočí do náruče a budete se usmívat až do konce života. 😀
    V této "realitě" je běžně tvořena image výrobku. Ano, každý víme, že reklamy nejsou úplně pravda. Ale zase na druhou stranu na každém šprochu, pravdy trochu, že? Takže v každém člověku trochu té lži nakonec stejně za nehty zůstane. Jsou na to desítky studií a klasické rčení 100x opakovaná lež se stává skutečností, to myslím dobře vystihuje.
    I to Fordovo tahání vlaku je ve skutečnosti jen lživá reklama. Nic víc. Ale určitě se tu najde někdo, kdo bude tvrdit, že není. Ale to zase jen ta lež zalezla někomu pod nehty a nepustí. https://www.youtube.com/watch?v=Au3U72CX74I
    A co se týče Neila deGrasse Tysona. Ten naprosto ignoruje proměnné, které vstupují do tak komplexního systému, jaké auto je a bere jen základní síly a fyziku. https://youtu.be/Dum1s4gfSD4?t=5761

    • Tak na mě působí reklama jako velké varování před daným výrobkem a z toho pak plyne se mu za každou cenu obloukem vyhnout.

    • In this case I call out Neil deGrasse Tyson typing himself smart.
      Go back to first principles and test it Neil!
      It's a little counter-intuitive but it is what it is.
      And there's more variables in the equation than you quite stated.
      I'm sorry.
      Traction is a factor but you're measuring the truck against the truck not the theory against the theory.

  • Já si hlavně myslím, že je to úplně jedno kdo koho útáhne... Spíš jsou zajimavější jiné věci jako dojezd, životnost baterky, technické vymoženosti atd. Je škoda, že to lidi zajimá méně, protože tady tesla exceluje :)

Sdílet

Aktuální články

Noland Arbaugh bude 72 hodin vzhůru, aby předvedl nepřetržité používání svého implantátu od Neuralinku

Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…

21. 11. 2024

Lex Fridman: Neuralink a budoucnost lidstva, 3. část – Matt MacDougall

Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…

18. 11. 2024

Novinky o Starlinku: Snímek družice na orbitě, spolehlivost přenosu při letu Starship, továrna v Texasu a další

V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…

17. 11. 2024

NASA v roce 2014 málem neudělila SpaceX kontrakt na vývoj lodě Crew Dragon, preferovala osvědčený Boeing

Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…

12. 11. 2024

Představení přenosné antény Starlink Mini, která je vhodná pro připojení k Internetu na cestách

Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…

10. 11. 2024

SpaceX v rámci zásobovací mise CRS-31 otestuje technologie pro vyvíjenou loď, která zajistí deorbitaci ISS

NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…

6. 11. 2024