V nové sérii encyklopedických článků si stručně představíme všechny produkty společnosti Tesla, její historii a budoucí plány.
O novém Roadsteru začal Musk mluvit již krátce před ukončením produkce prvního Roadsteru v roce 2012. Jeho vývoj každopádně nabral zpoždění a Tesla se mezitím věnovala osobním automobilům Model S a Model X. Nástupce byl tedy představen až v roce 2017. Nový Roadster bude čtyřmístný (zadní dvě sedačky by měly být dětské) a dostane-li se do sériové výroby s parametry prototypu, půjde o nejrychleji akcelerující auto na světě. Současný rekord drží Porsche 918 Spyder z roku 2014 se zrychlením z 0 na 100 km/h za 2,2 sekundy, Roadster by přitom měl být o tři desetiny sekundy rychlejší a nebude zaostávat ani s maximální rychlostí, jež bude přesahovat 400 km/h. A k tomu všemu bude mít díky 200kWh baterii dojezd neuvěřitelných 1000 km, tedy dvojnásobek maximálního dojezdu Modelu 3. Skutečnost, že jsou tato čísla dosažitelná, potvrdil i Christian von Koenigsegg, šéf automobilky Koenigsegg.
Tesla možného dojezdu 1000 km dosáhla spojením dvou 100kWh baterií užívaných pro Model S P100D. Dle Muska se jim ale toto povedlo takovým způsobem, že velikost výsledného bateriového modulu je jen o 80 % větší, což by mělo znamenat zvětšení do výšky o 10–12 cm.
Aby toho nebylo málo, bude možno si přikoupit takzvaný „SpaceX balíček“, kdy bude pohon auta doplněn deseti malými raketovými motory. Ty budou jako palivo užívat vysoce natlakovaný vzduch, jehož tlakové nádoby vyvinuté pro raketu Falcon 9 půjde doplňovat elektrickými kompresory napájenými z baterií. Pro tuto modifikaci se řidič bude muset vzdát dvou zadních sedaček. Trysky kromě zrychlení a maximální rychlosti též zajistí lepší brzdění a ovladatelnost. Aby řidič mohl zvládnout takový výkon, bude nový Roadster využívat technologii rozšířené reality (AR), která by měla rozšířit lidské řidičské schopnosti. Nový Roadster se též odpoutal od vzhledu Lotusu Elise a přišel s vlastním designem navrženým Franzem von Holzhausenem. Musk očekává, že nový Roadster bude nejlepším automobilem v historii a jeho jízdní vlastnosti popsal následovně:
Po jízdě s Teslou Roadster vám bude připadat řízení sportovního automobilu se spalovacím motorem jako řízení parního stroje.
Jestli se Tesle povede těchto parametrů dosáhnout, uvidíme již za dva roky, sériová výroba by totiž měla začít v roce 2020. Cena za vůz vyrobený mezi prvními tisíci bude 250 tisíc dolarů (5,7 milionu Kč), další Roadstery by měly klesnout na 200 000 dolarů (4,6 milionu Kč). Sice nejde úplně o pakatel, v porovnání s ostatními sportovními automobily s podobnými parametry lze ale tuto cenu označit za velmi nízkou. Pro představu, již zmiňované Porsche 918 Spyder se cenově pohybovalo kolem 20 milionů Kč.
Základní údaje:
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…
Zobrazit komentáře
Pokoušel jsem se pátrat po stavu projektu Roadster 2020 a našel pouze rozhořčený komentář někoho, kdo si nechal před půl rokem vrátit depozit.
Ticho po pěšině, jako alibi se může hodit corona.
Napadlo mě ještě, zda S Plaid není vlastně testovací platforma pro vývoj Roadsteru. To by znamenalo, že se něco děje a rád bych věřil.
Musk několikrát prohlásil, že Roadter nové generace nemá prioritu. Přednost má Semi a Cyber truck. Co se týče Roadstru tak jeho vývoj jde nad očekávání dobře a jeho parametry budou ještě lepší.
Můžeš k tomu vývoji přidat nějakej zdroj?
Jediný zdroj o vývoji byl Muskuv twitter a to se mě vážně nechce dohledávat. Ale když vezmeme v potaz, že první Tesla Roadster byl jen prototyp a to bylo před 3 roky a za tu dobu Tesla urazila dlouhou cestu tak ten vývoj se pomalu blíží ke konci.
https://fdrive.cz/clanky/elon-musk-vyjmenoval-co-vse-predbehne-teslu-roadster-5356
Příští rok má Tesla Roadster nahradit speciální Model S Plaid na okruhu Nürburgring tak uvidíme - https://www.auto.cz/nova-tesla-roadster-se-chysta-na-nurburgring-vyrazit-ma-jiz-pristi-rok-136110
Takže zaměňuješ svoje domněnky za důkazy.
Já nic nezaměnuju. Musk napsal, že vývoj jde nad očekávání dobře a to auto bude ještě lepší než mělo být. Dále uvedl, že produkce bude posunuta. Semi, model Y a Cybertruck mají přednost. To je celé. Pokud v tom hledáte něco víc tak tam nic víc není.
Myslím, že přesně na takový auto svět čeká :)
Vždyť 0–100 km/h je v podstatě to samé jako 0–60 mil/h, takže u obou by měl být uveden čas 1.9 sekund, ne? Nebo ten rozdíl 3,4 km/h způsobí takový poměrně výrazný rozdíl v tom čase?
Důvodem by taky mohlo být, že v Evropě se to prý počítá jinak: https://www.quora.com/Why-is-the-Tesla-Roadsters-acceleration-2-1-S-0-100-km-h-instead-of-1-9s-Seems-to-have-changed-from-before
Vypadá to trošku divně, že by se dvě desetiny promítly do nějakých 4 km/h (ale možné to je, přece jen, jde o mrknutí oka). Jsou to ale oficiální informace od Tesly. Na americké stránce uvádí 0-60 mph za 1,9 s, na evropských 0-100 kmh za 2,1 s.