APRÍL: ElonX zavádí reklamy, hlavním inzerentem bude Alza

My v redakci si velmi dobře uvědomujeme, že bez našich čtenářů bychom nebyli nic. Zatímco jinde své čtenáře berou jenom jako neuznalé a nevděčné konzumenty obsahu, jako špínu na botách, my si jich nejmaximálněji vážíme. Jsou to pro nás cenní partneři, které si za žádnou cenu nedovolíme zklamat. Proto dnem i nocí přemýšlíme, co na tomto webu ještě chybí, aby byl absolutně user-friendly.

Reklamy jsme původně zavrhli, protože jsme si mysleli, že by návštěvníky těchto stránek mohly odrazovat. Na sezení s psychology (práce redaktora je velmi stresující, necitlivá kritika způsobuje depresi) nám však bylo objasněno, že odpor k reklamám je pouze klamný. Lidé na ně nadávají, ale podvědomě po nich touží. Podobně jako nadávají na politiky, které opakovaně sami volí. S touto „odi et amo“ rozporuplností lidské povahy jsme se rozhodli vypořádat stejně jako kdysi Elon Musk, když vstupoval do Tesly. Tehdy se ho reportéři ptali, jak ho proboha napadlo vyrábět auta, která prý zákazníci nechtějí (slabý dojezd, pomalé dobíjení, nedostatek nabíjecích stanic atd.), a jestli si vůbec dělal průzkum trhu. Musk konstatoval: „Není práce zákazníků vědět, co chtějí. Kdybyste se jich před sto lety zeptali, co chtějí, odpověděli by, že rychlejší koně.“

Elon Musk se drbe na hlavě kvůli rozhodnutí vyrábět elektromobil Tesla Roadster (Foto: AP)

Po zralé úvaze a bez obtěžování čtenářů dotěrnými otázkami jsme dospěli k přesvědčení, že právě reklamy jsou to, co jim tu celou dobu scházelo. Člověk totiž má přirozenou potřebu hromadit majetek, leč hrozně nerad se rozhoduje, kde co koupí nebo ukradne. A právě v tom mu reklamy pomáhají. Ze statistik vyplývá, že lidé si pořizují tři druhy věcí: a) ty, které potřebují b) ty, které jim sousedi budou závidět c) ty, které vidí v reklamě. Kultovní reklamní spot od Applu z roku 1984 je názorným příkladem, jak nezastupitelný sugestivní vliv reklama má. Na rozdíl od ostatních reklam, které vychvalovaly kvalitu zboží, v ní není žádná informace o produktu. Až na konci je kratičká pobídka, aby si diváci šli koupit Macintosh… a ti ihned vzali obchody útokem. Apple se stal jedničkou v prodeji PC.

Bude mít komercionalizace ElonXu pro čtenáře i nějakou ryze praktickou výhodu? Rozhodně ANO!!! Kromě toho, že samotné reklamy jsou extra bonus, na který se nyní mohou těšit, se díky příjmům z reklamy určitě rozroste seznam autorů, což se příznivě projeví větším počtem a větší rozmanitostí vydávaných článků. Finance totiž dosud byly hlavní překážkou při získávání nových spolupracovníků. Pár příkladů:

Měl jsem udělat rozhovor s Martinem Gembecem. Hned zkraje jsem mu položil otázku, jak jako zapálený astrolog hodnotí přínosy Starlinku, což tehdy bylo aktuální téma. Martin se nerozpakoval a pověděl mi nejen, co si myslí o Starlinku, ale i o mně osobně. Bohužel nic z toho nebylo publikovatelné. Dál už neměl co dodat, takže rozhovor nečekaně skončil. Nebo jsem nedávno telefonoval Michalu Václavíkovi z České komické kanceláře, jestli by pro nás nechtěl zadarmo napsat nějaký článeček. Ten hurónský chechot na druhém konci si budu pamatovat do smrti. Článeček se nekonal.

Lepší zkušenosti nemá ani Petr Melechin. Pokud si šéfredaktora představujete jako arogantního bosse, který s nohama na stole neurvale pořvává na svoje písálky, tak u nás to tak úplně neplatí. Přispěvatele je potřeba až na samé hranici lidské důstojnosti přemlouvat, aby něco napsali, což si třeba Ivo Janáček vyloženě užívá, a pak stejně nic nenapíše. Petr tak má častěji hlavu v dlaních než nohy na stole.

Trochu úspěšnější jsou jenom Vlastek s Jirkou, jenže když už společnou snahou a víceméně násilím do redakce přitáhnou nového člena, ten obvykle dlouho nevydrží. Velmi nás mrzí zejména odchod Michala Lence. Bohužel si však tento nadaný a nadmíru plodný redaktor (psal i encyklopedii) dokázal spočítat, že z autorských honorářů svých 11 dětí neuživí, a šel prodávat hrnce na předváděcích akcích.

Naši podporovatelé jsou sice štědří a i v této složité době někteří přispívají, ale na honoráře moc peněz nezbyde, protože jsou tu přednější výdaje. Největší suma padla na nákup papírové makety Falconu 9 v měřítku 1:1, se kterou se Petr Melechin hrozně rád fotí, pokud zrovna nefouká vítr; však také už 2. stupeň postihla anomálie v podobě neplánovaného letu nežádoucím směrem.

Exkluzivní snímek Petra Melechina s modelem Falconu 9. Něco takového Karel Zvoník v obýváku nemá. A Starship se už lepí.

A pak je tu ještě prohraná soudní pře se Spolkem přátel Aštara Šerana. Spolek nás zažaloval, že jsme mu odmítli uveřejnit článek o Vesmírných lidech, jak nás milují a jsou na nás hodní. Soud to vyhodnotil jako diskriminaci, a dle soudního rozhodnutí musíme vyhledat Aštara Šerana a omluvit se mu. Rovněž jsme povinni uhradit protistraně náklady soudního řízení, které se za 15 let trvání sporu obludně nahromadily. Platby od inzerentů nám pomohou všechny shora uvedené problémy k všeobecné spokojenosti vyřešit.

Teď, když už chápete, jak jsou reklamy spásonosné, a jste super natěšeni, jak děti na Ježíška, určitě jste i zvědaví, jak nový a ještě úžasnější ElonX bude vypadat. Tuto radost vám můžeme dopředu udělat. Zde je živá ukázka excelentní nové verze vašeho oblíbeného webu.

Výřez z falešné titulní strany ElonX

Výřez z titulní strany ElonX

Jedná se ale teprve o koncept. Ve vymazlené finální podobě se ještě objeví několik skvělých změn, například místo Marsu bude v pozadí poletovat Alzák a svým lahodně mečivým hlasem ohlašovat megavýhodné slevy. Na této báječné animaci se právě intenzivně pracuje a bude vážně fantastická, čemuž bude odpovídat i impozantní datový objem, takže si urychleně zajistěte svižnější připojení k Internetu, ať si tu parádu pořádně užijete. Změní se zřejmě i logo, neboť to současné je poněkud fádní. Tady je jeden z fakt cool návrhů, je tak povedený, že si ho sami závidíme.
Hnusné zeleně blikající logo
Změny se pochopitelně dotknou i obsahu. Je jasné, že když už sem ty reklamy dáme, pokusíme se z nich vytřískat co nejvíc peněz. Jak už jsem vysvětloval, je to hlavně v zájmu čtenářů, a blaho čtenářů je náš lex suprema, jejž vždy máme neústupně na zřeteli. Inzerenti nám budou platit za počet zobrazení reklamy a za její prokliky, tudíž je pro maximalizaci zisku potřeba zatraktivnit vydávané články pro co nejširší okruh čtenářů (víc čtenářů zhlédne víc reklamy, a my za to shrábneme víc peněz). Proto jsme flexibilně přikročili k drobným obsahovým změnám: Nebudeme již publikovat technicky zaměřené texty, které nemají potenciál zaujmout širší publikum, místo toho se upneme na témata jako Muskovy milostné aféry, Muskův vztah k drogám, Muskův majetek, sexuální orientace jeho synů apod. Dozvíte se tak například, jakou masáž má Elon nejraději, nebo, co mu nejvíc chutná, i proč se vykašlal na studium; a samozřejmě vám neuniknou ani další podobně důležité informace a šokující odhalení.

V jednom z příštích článků odhalíme, jak vznikl geniální design Cybertrucku.

V rámci naší human centered strategy chceme uživatelům umožnit podílet se na moderování diskuzí. Petr Melechin by to už sám nezvládal, protože od nynějška je potřeba diskuzím věnovat mnohem větší péči než doposud. Inzerenty totiž přirozeně zajímá solventnost lidí, kteří sem chodí. Proto nesmíme dopustit, aby vznikl z komentářů dojem, že se tu shromažďuje nějaká spodina. Zařídit, aby úroveň zdejších diskuzí odpovídala úrovni inteligentních, vzdělaných a sociálně zabezpečených spoluobčanů, ovšem nebude snadné. Když jsme se radili, koho tímto nelehkým úkolem pověřit, volba jednomyslně padla na Petra V. Naprosto logicky, neboť kdo jiný by měl mít větší motivaci ke zkvalitnění a pozvednutí diskuzí než ten, kdo do nich nejobětavěji přispívá? Petr V. je navíc svou kultivovaností a rozhledem vzorem pro ostatní diskutující, kteří o to víc budou ctít jeho autoritu moderátora. Z minulosti však víme, že sebevětší dobře míněná snaha trolly neumravní, proto zanedlouho přistoupíme k povinné registraci. Doufáme, že když budou diskutéři vystupovat pod svým skutečným jménem, bude jejich projev slušnější, disciplinovanější a alespoň natolik důstojný, aby se za něj nemuseli stydět. A jak si ten „slušnější, disciplinovanější projev“ vlastně představujeme? Především musí být zarovnaný v určitých mantinelech. Všichni jsme se shodli, že nesmíme společnost rozdělovat, jako se to za Muskovy hanebné benevolence děje na Twitteru. My ji naopak hodláme spojovat, abychom tak podpořili současný pozitivní trend, kdy se zejména mladí lidé oprošťují od individualismu a začínají chápat, že ke spokojenému žití nepotřebují mít vlastní auto, vlastní bydlení nebo vlastní názor. Negativní komentáře proto budeme nekompromisně mazat. A kdo se nepoučí, dostane ban. Aby se nám takoví škůdci se svými nesprávnými názory nevraceli do diskuze pod falešnou identitou, bude součástí povinné registrace scan občanského průkazu. O své osobní údaje se neobávejte, Petr V. je totiž mimo jiné také odborníkem na GDPR.

Věříme, že zavedení reklam je správným krokem, jak si u vás, milí čtenáři, zvýšit oblíbenost, a že vám tyto reklamy pomohou ujasnit si nákupní priority, čímž přispějeme k vaší větší osobní spokojenosti. Proto jich plánujeme na webu rozmístit co nejvíce. P. M. jsme o tomto záměru ještě nestihli informovat, ale zcela jistě z něj bude stejně nadšený jako vy.


Přispějte prosím na provoz webu ElonX, aby mohl ještě chvíli zůstat bez reklam. Podpořte nás pomocí služby Patreon či jinak a zařaďte se tak po bok ostatních dobrodinců, kteří už finančně přispěli. Děkujeme!

Pavel Salvet



Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

23 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Jirka

Ten cyberturkey je supeeer

tomas

ugh .. v první chvilce jsme myslel, že ELONX už konci a už mě zbude jen Twitter…
Ne, vážně, pokud tento článek jen zkusil oťuknout možnost reklamy tak zvažte prosím prosbu o dar místní komunitu. Par desetikorun snad nikoho nezabije a pokud Vám to pomůže s náklady na běh serveru tok to není “reklamní násilí” :o) . Reklama nikam nevede, pamatuji časopisy které stále zdražovali a jejich relevantní obsah se upozaďoval na úkor dvoustránkových reklam na zbytečnosti. – dnes už nevychází … Prosím, neudělejte podobnou chybu.

Petr Melechin

Komunita nás finančně podporuje už řadu let, za což jsme nesmírně vděční.

Pokud nás chce podpořit někdo nový, informace jsou k nalezení zde: https://www.elonx.cz/podporte-elonx/

tomas

Této možnosti jsem si ani nevšiml, díky…
–> odesláno :o) …

Petr Melechin

Děkujeme! 🙂

MichalM

Děkuji :)))

petr

Mně to došlo už u názvu článku. Po takových článcích 1 dubna vždy přímo pasu. Letos je jich ale nějak málo.

JP77

Ve skutečnosti by ty reklamy nebyli tak hrozný. I když to byl vtip, tak v omezeném množství by mě vadili hodně málo a chápu, že je potřeba vydělávat i v ekonomické krizi. Nejvíc rušivé reklamy jsou animace a videa a hnusné fotky jako reklama na léky. Např samotný text jako reklama je dostatečně v pohodě.
Pokud jde o množství článků, tak mě jich stačí o dost méně než jich je, protože i když mě tohle téma zajímá, beru to víc jako zábavu, než třeba vzdělávání a nechci moc investovat do zábavy, to radši do vzdělání, kdybych se tady naučil třeba tvorbu webu, nebo něco o tom jak fungují umělé neuronové sítě.

VaclavC

😀 … ale úplně mi to došlo až u Aštara Šerana. Díky za připomenutí, co je dnes za den 😉

Hark

Děkuji autorovi, napsat takový článek je spousta práce

comment image

Jirka.S

Tak to se opravdu povedlo! Chvilku mi trvalo, než jsem si uvědomil, jaké je dnes datum.

Vlad

Úplně stejné tady 😁😂😂😂

Kamil

Vždycky jsem v naší charitě říkal, že ideální by bylo vlastnit Škoda Auto. Z jejího zisku by bylo dobročinnosti až až.

Igor Skrutek

👍