Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo hyperloopu.
Německá automobilka Porsche představila svůj první elektromobil Taycan a už od začátku ho profiluje jako vůz, který je po sportovní stránce lepší než Tesla Model S. To si americká automobilka nechce nechat líbit, a tak se rozhodla prokázat, že Model S ještě nepatří do starého železa. Vůz stanovil nový rekord na okruhu Laguna Seca a Tesla se chystá pokořit Taycan také na německém Nürburgringu.
(V případě problémů s přehráváním videa zkuste navštívit původní článek na VTM)
Předchozí epizody Elonovinek:
[showhide type=”elonovinky” more_text=”»Zobrazit starší epizody«” less_text=”»Skrýt starší epizody«”]
[/showhide]
Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
Zobrazit komentáře
Takže sobotní test padá, speciál to nevydržel a musel být odvezen z tratě. Tesla balí. Předpokládám, že to přehnali s "přetaktováním" motorů nebo něčeho podobného.
No a není to právě ten důvod proč se prototypy vyrábějí? Tesla to rozhodně nevzdává a za měsíc chcou být zpět a chcou ten čas stáhnout ještě o dalších 15 sekund. A klidně při tom snažení odpálí další prototyp. No vždyť od toho tam jedou - zjistit co si až můžou dovolit a když něco selže, tak zjistit proč se tak stalo a upravit to.
Hezký článek k tématu, je to sice od konkurence, ale nemyslím si, že by tam nebyly pravdivé informace:
http://www.autoforum.cz/zajimavosti/tesla-ma-na-ringu-porazet-porsche-o-parnik-po-akci-se-nechala-odvezt-vw-s-tdi/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
K informacím v článku nemohu nic říct, předpokládám že je asi budou mít dobře, ale pojetí je dost proti Tesle což podrývá důvěryhodnost. Například v nadpisu je to podáno tak, že první, co mne napadlo bylo že Tesla byla po testu nepojízdná a po přečtení článku se teprve doberu k tomu že asi proto že je to prototyp to nemůže na silnici a ten VW je jen fun fact.
Skutečně vám přijde normální, že firma, která hlásá konec spalovacím autům, která tvrdí, že její vozy je dovedou plně nahradit, tak pak najednou používá klasické spalovací auto od konkurence? Mě to normální nepřijde, je to asi stejné jako by Boeing používal na dopravu křídel z Japonska letadla od Airbusu.
To jsem psal kde? Nebo to je jen strawman?
Ale když už jste tam zabrousil, já nevím zda to auto vlastní tesla, nebo smluvní dopravce, pokud vlastní tesla, můžou ho tam mít nevím jak dlouho, třeba pro testovací jízdy pro srovnání tesel s konkurencí a prostě ho tak použít protože bylo volný. Je to fun fact, ale nic víc. Je to zhruba na úrovni toho když smluvní zaměstnanec tuším že to byl huawei poslal propagační twit k z iphonu na ofic účet... Novináři to můžou nafouknout, někoho tohle přešlápnutí může připravit o místo, ale nic to nevypovídá o ničem.
A pouzivaji to oni nebo si nekde objednali dopravu ?
No, je to spíše úsměvné.
To přirovnání kulhá aspoň na jednu nohu. Airbus si koupil 2 Super Guppy (konvertovaný Boeing 377) a 2 postavil v licenci, aby mohl tahat díly po Evropě.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Aero_Spacelines_Super_Guppy
Dobrý postřeh, ale beru Super Guppy jako speciálku a bylo to v poněkud jiné době. Jinak zajímavé letadlo, měl jsem tu čest vidět na vlastní oči. Jinak byly u Airbusu nahrazeny modelem Airbus Beluga tuším kolem roku 1995.
Takže tedy zvolím raději klasické přirovnání, je to jako propagovat v reklamě iPhone a ve skutečnosti býti nachytán jak používám třeba Samsung.
Ten novy plaid drive system bude masaker ved dat porsche o 20 sekund na kolo rychlejsie ako taican to sa len tak nevidi. Kazdopadne neviem si pomoct ale zacinam sa trosku bat o ostatnych vyrobcov hlavne ked tesla zacne tlacit cenu dole.
https://twitter.com/Teslarati/status/1173952288316100610?s=20
https://refresher.sk/69399-Tesla-vraj-porazila-Porsche-Taycan-na-Nurburgringu-Musk-je-zatial-radsej-ticho-Toto-je-dovod
netreba sa o ostanych vyrobcov bat, nic nieje tak horuce ako to podavaju fanusikovia tesly
Hej hej tesla uz ohlasila na svojom twiteri ze by vedeli dat 7:20 a buduci mesiac s tym skusia 7:05.
Kazdopadne drzim palce snad porsche este nieco vymysli, maju tak este tak 2 roky potom tu uz bude roadster a modernizovana 800v tesla model s.
len nech napisu ake zmeny su oproti seriovym autam
Přesně tak, pro pokrok není nic lepšího než konkurence, až se to příští rok s EVčkama rozjede na plno tak to bude zajimavý
Já se začínám bát o Teslu, protože pokud si myslí, že je nejdůležitější řešit nějaký čas prototypu oproti nějakému času běžné verze, pak je to asi hodně špatně. Místo toho by měli raději řešit průšvihy ohledně kvality a servisu. Vymezují se stejně jako Apple, ale o to rychleji můžou spadnout.
Skor by som sudil, ze tesla a jednotlive timy inovuju na vsetkych frontoch, resp. minimalne sa o to snazia. Miera inovacie a postup vpred na casovej osi, moze z urcitych skeptickych pohladov vyznievať nedostatocne - relativny uhol pohladu. Ano, vzdy je co zlepsovat ale nejde to naraz a hned 🙂
No o schopnosti inovovat nemám moc pochyb. Spíš je problém inovace efektivně přenášet do sériové výroby. Je to podstatný rozdíl proti F9 kde muže být každý trochu jiný. Zde je každá změna náporem na logistiku výroby. A co si budeme nalhávat. Moc jim to nešlo. Takže pokud přijmeme teorii, že se to zlepšilo ...tak bych se bál to rozstřelit. Ale kdo ví udělat to stejně jednou budou muset, takže už si s tím poradí třeba lépe. Pokud je to pohon jen z jiného auta..tak to muže fungovat... Jen bych nejásal předem.
Jedine, co se da Tesle vytknout je neodladenost prvnich seriovych aut a nepovedena vyrobni linka na 3ky, jejiz zachrana stala Muska nemale usili.
No co se tyce uvadeni inovaci do seriovych aut, to je zcela jina kava. Tady naopak premiove znacky zaostavaji take diky kostnate strukture a byrokracii. A Tesla zde naopak exceluje. Vzpomenme napr. Unikatni system ventilace, jedna nadoba na veskerou kapalinu ve voze nebo Autopilot a on air aktualizace OS.
Porodni bolesti samozrejme takovy projekt jako je elektrifikace dopravy provazeji, no pro me to neubira nic na krase, naopak to tvori o to zajimavejsi pribeh.
Osobne se tesim, jak Tesla nalozi s technologii suchych elektrod od Maxwellu a bude si vyrabet vlastni baterie s hustotou tusim 500Wh/kg, coz je 2* tolik oproti soucasnosti. Teoreticky az 2x takovej dojezd, parada. Tak good luck Elon!
On je to právě prototyp vozu, který má být k dispozici již příští rok. Na Nurburgringu ho ladí. Sériový vůz příští rok má být ještě rychlejší, protože bude odladěný.
Ten prototyp, co závodí v Německu nemá nic, co by bylo vyvinuto jenom pro pokoření rekordu. Všechno co tam testují je určeno pro sériovou výrobu. Jenom je to stále ve fázi vývoje.
Už jenom to, že Tesla předvedla Plaid již v roce 2017 u funkčního prototypu Roadsteru, značí, že tu technologii nespíchli jenom tak přes víkend kvůli Taycanu, aby ho připravili o rekord, ale že již zřejmě připravujou sériovou výrobu.
Pre mna je to skor o tom ako rychlo dana firma dokaze reagovat na trh. Porsche trvalo 8 rolov az postavila Taican , tesle 2 mesiace aby ho dala dole. Na Nurburgringu uz stoji aj tesl charger.
Samozrejme ze je to stunt ale funguje, vyroba v chine je uz v testovacej faze a servis ne centra tiez zacinaju rast aj ked hlavne v severskych krajinach kde su predaje.
Hold neni to automobilka so 100+ rocnou historiou, na druhej strane neni ani taka pomala ako jej cometition.
Jak víš, že Porsche reagovalo ihned a 8 let vyvíjelo toto auto? Máš pocit, že zákazníci Porsche mají potřebu, aby jejich auto bylo na okruhu rychlejší než nějaké jiné? Já jsem za svůj život už několik aut kupoval a vždy jsem dával přednost zcela jiným věcem, než jak rychle to zajede okruh. Už jen proto, že v praktickém použití je to zcela k ničemu, základem je něco zcela jiného. Jde o to, jestli ti za pár let nesleze lak, jestli s tím nemusíš pořád do servisu, jestli stačí jednou za 15-20 hodin jízdy natankovat, jestli je auto pohodlné, jestli nic nevrže a naopak vše funguje i poté, co to auto najezdí 300 000km atp.
Hej tych 8 rokov je mozno hyperbola , ale Boxster E malo porsche uz v roku 2011 a mission E co je vlastne taycan bol prestaveny v septembri 2015. Moj point bol skor ze tesla inovuje neustale a ak je skutocne o 20 sekund rychlejsia ako porsche to len vypoveda o ich technologickom naskoku ktory sa skor zvadsuje ako naopak
Urcite ma porsche krasny interier a nemecku kvalitu ale to je len otazka casu a vkusu.
Vies Nokia bola tiez kedysi svetovi leader v mobiloch a vsetci si robili srandu z iphonov ako nemaju gombiky. Kde je dnes apple a kde je nokia asi vieme , problem je ze ked padnu europske automobilky europa a slovensko zvlast bude v haji.
Aha, tak já jsme měl pocit, že BEV se neprodávají proto, že mají dva zásadní nedostatky. Tím prvním je dojezd a tím druhým je cena. Netušil jsem, že zásadní pro prodej BEV je to jaký zajedou čas na okruhu.
Interiér je otázkou času???
Asi jsem jiný, já jsem si dělal vždycky srandu z Nokie, protože to nebyl telefon, který by se dal používat. A jen dodávám, že iPhone jsem tedy rovněž nikdy neměl a při setkání s ním ty pocity rovněž nebyly dobré.
Crashtest modelu 3 https://www.theverge.com/2019/9/19/20873510/tesla-model-3-iihs-crash-test-safety-award-video