Elonovinky #74: Tesla překvapila rekordními čtvrtletními prodeji

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

Poté, co prodeje Tesly v prvním čtvrtletí tohoto roku poprvé v historii klesly, se objevily předpovědi, že poptávka po vozech Muskovy automobilky už bude jen klesat. Tyto prognózy se ale nenaplnily, neboť Tesla ve druhém čtvrtletí vykázala rekordní počet prodaných vozidel s meziročním nárůstem prodejů o 233 %. Model 3 navíc prošel evropským testováním bezpečnosti a vysloužil si velmi vysoké hodnocení. V testech překvapila také česká Škoda Scala.

(V případě problémů s přehráváním videa zkuste navštívit původní článek na VTM)

Předchozí epizody Elonovinek:

Petr Melechin
Latest posts by Petr Melechin (see all)



Mohlo by se vám líbit...

Odebírat komentáře
Nastavit upozorňování na
guest

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlepší
Inline Feedbacks
Zobrazit všechny komentáře
Tomas

No fuj negativní článek o tesle. Sorry jako, ale to je určitě kampaň!!!

Kotlopou

1) Jak se v překladu z nenošení “uniforms” stalo nenošení “předepsaného pracovního oděvu”?
2) Zas tak moc se nerozpovídali – celý původní článek je založený na několika anonymních zdrojích.

Tomas

A ona uniforma není předepsaný pracovní oděv?

Vladimír Todt

Pro srovnání a představu produkční kapacity současné Tesly. Odhadem bude Tesla celkovou produkcí za rok 2019 cca na polovině produkce celé Škoda auto ČR (Ml. Boleslav + Kvasiny). Ale moc jsem do toho nezapočítal GF v Číně, tedy to bude spíše o něco více než méně.

Viktor

Jenže v trochu jiné cenové kategorii. Aktuálně stále s minimálně dvouciferny růstem a podle odhadů docela slušnou marží. Hrozně mě baví sledovat kam se to postupně posunuje. Minimálně ta roční produkce….

peter

kto ma slusnu marzu, skoda? ta urcite, kedze je ziskova
ale u tesly je marza dost osemetna tema kedze je ta firma furt stratova a musi byt externe dotovana aby prezila

Jan M.

Spíš bych řekl, že Tesla se zatím ani nesnaží být extrémně zisková ale spíš co může to investuje do rozvoje…

Ivo Janáček

Nevím jak je to přesně v USA, ale u nás pokud investujete, tak většinou do nákladů dostanete jen malou část investic, protože ty se odepisují dlouhé roky.

Robert

za styri roky odpises cele auto.

Ivo Janáček

Auto ano, stroje a budovy ne.

Ivo Janáček

Palec nahoru za to srovnání.

Na druhou stranu statistika funguje přesně tak, jak chceme. Nastavíme si jaké potřebujeme výsledky a ty nám snadno dodá. Pokud chceme výsledky opačné, stačí nastavit jiné parametry a pak můžeme snadno říct, že za poslední dva kvartály došlo k poklesu prodejů oproti předcházejícím dvěma kvartálů. No ale to se sem jaksi moc nehodí. 🙂

Viktor

Je to tak. Nepotovnaval jsem to, ale tipnul bych si, že taková Škoda auto nebo cely koncern VW taky prodal za Q1 a Q2 méně aut než Q3 nebo Q4.

Ivo Janáček

Jak říkám, záleží jaké je zadání:

1. model S+X Q2/2018 22300ks vs. Q2/2019 17650ks – pokles
2. model 3 změna Q2/2018 oproti Q1/2018 +125% vs. změna Q2/2019 oproti Q1/2019 +52% – zpomalení růstu

Já osobně to beru tak, že dohnali to, co ztratili v Q1 ať si statistika dělá co chce.

Robert

Nemali nahodou predaje rapidne klesnut po skonceni statnych dotacii ? teda podla niektorych expertov 😀

peter

dotacie este v q2 boli, len mensie
a predaje v usa klesli

Trololo

Tak tie predaje v USA klesali prirodzene aj preto, lebo Tesla svoj domovsky trh z velkej casti zasitila. Bolo to vydiet na tom, ako do Q4 2018 tlacili vsetky predaje do USA a az s poklesom dotacie od Q1 2019 zacali expandovat do EU. Az pride k tomu, ze nebudu mat plne vytazenie tovarni na par mesiacov dopredu, tak zacnu do popredia tlacit model Y (SUV vychadzajuce z modelu 3) a Pick up (a do toho Semi a Roadster 2).

Tomas

No jistě s tím, že se zmenšují dotace to nemá vůbec nic společného. 😉

Trololo

To som kde napisal? Chapeme obaja vyznam “aj preto”?

Trololo

Okrem toho teraz maju dotaciu tusim nejakych 3500$. Pri aute za 50k$ to je zanedbatelna ciastka.
Po druhe majitelia Tesiel su specialna sorta ludi. Kopa Slovakov / Cechov aktualne kupuje Teslu bez akychkolvek dotacii. Zaroven su majitelia ochotny cestovat do servisu stovky km a platit drahsiu poistku ako pri spalovaku.
Takze ano, ta dotacia je len ako bonus. To auto si proste nekupuje clovek, co ma prave 50k na ruke a nevie, co lepsie s nimi urobit …