Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.
V dnešním dílu se podíváme na čtvrtletní zprávu společnosti Tesla, z které vyplynulo, že firma poprvé za dva roky dosáhla zisku a Model 3 je jedním z nejprodávanějších automobilů v USA. Kromě pozitivních finančních výsledků Elon Musk v doprovodném konferenčním hovoru prozradil několik novinek o Modelu 3, čínské Gigafactory, chystaném Modelu Y, pokrocích Autopilotu a plánované robotické taxislužbě Tesla Network.
Elonovinky #39: Tesla je konečně zisková
Předchozí epizody Elonovinek:
Další přehled nových zakázek SpaceX začneme vyjasněním situace kolem vynášení družic BlueBird společnosti AST SpaceMobile.…
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
Zobrazit komentáře
Problémy autopilota:
https://www.zive.cz/clanky/tesla-v-rezimu-autopilota-nabourala-do-stojiciho-auta-majitel-podava-zalobu/sc-3-a-195709/default.aspx?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu
To není problém Autopilotu, ale řidiče.
No ono to je právě sporné, proto taky už Tesla změnila název. Tak jak to bylo doposud to bylo skutečně matoucí.Nicméně jde o to, že takto se to chová téměř jako jakékoliv aktuální auto s asistentem a dělá i stejné chyby.
Tesla název nezměnila. Jen už při koupi auta není možné předobjednat budoucí samořídící funkcionalitu.
Tak ono "Full Self-Driving Capability" je hodně matoucí si myslím. Ano dali to pryč a přemýšlí jak to dát zpátky do nabídky tak, aby splnili požadavek NCAP, ale současně, aby to marketingově vyznělo stejně.
Odstranění balíčku FSDC s NCAP nijak nesouvisí, pokud vím. Předpokládám, že vycházíš z tohohle článku, ale ten míchá dvě věci dohromady. NCAP (a dříve snad taky nějaký německý orgán) si stěžujou, že výraz "Autopilot" svádí k tomu, že si lidi myslí, že auto umí samo řídit, ale autor článku z toho vyvodil, že kvůli tomu Tesla odstranila z nabídky ten FSDC balíček, což není pravda.
Tesla už asi 2 roky nabízí při koupi auta volitelný balíček FSDC, ale jde jen o předplacení budoucí samořídící funkcionality za nižší cenu, než když si to člověk koupí později, až to Tesla reálně vyvine a spustí. Jestli si někteří mysleli, že když si to zaplatili, jejich auto najednou umí samo řídit, tak je to problém, ale znamená to, že si pořádně ani nepřečetli, co kupujou, a ignorovali všechna varování, že má řidič dávat pozor, i když je aktivní Autopilot. Z toho by snad mohlo normálnímu člověku dojít, že to auto zatím nedokáže řídit samo. Tesla nikdy netvrdila, že jejich auta umějí sama řídit a výraz self-driving se v autě, ani oficiálně nikde jinde v souvislosti s Autopilotem pokud vím nevyskytuje.
Ale evidentně ten balíček FSDC lidi mátnul, protože buď nechápali, k čemu vlastně je, když auto stejně samo neřídí, nebo si naopak mysleli, že s ním auto umí samo řídit a pak slepě věřili Autopilotu. Proto to Tesla zatím odstranila. Nicméně na vině jsou spíš média, která právě často označujou Autopilot a Tesly za samořídící, což samozřejmě není pravda. Ani Tesla je tak nikdy neoznačuje a naopak všude dodává, že má řidič pořád dávat pozor. Do toho se v poslední době všude mluví o pokrocích na poli autonomního řízení a v tom kontextu je samozřejmě vždycky zmíněna Tesla a její Autopilot, i když to je nepřesné srovnání (nebo spíš předčasné), a tím lidem v podvědomí vzniká asociace mezi Autopilotem a plně autonomním řízením, jako testuje třeba Waymo nebo Uber.
https://electrek.co/wp-content/uploads/sites/3/2018/06/Screen-Shot-2018-06-27-at-9.35.21-AM-e1530108954606.jpg
problem je uz samotny vyraz autopilot co tesla pouziva pre oznacenie ktore ine automobilky oznacuju len za asistencne systemy, ale elon chccel byt ako vzdy vynimocny tak pouzil marketingove oznacenie autopilot, pricom od autopilota to je na mile vzdialene, co dokazuju aj tie nehody
Právě naopak, označení Autopilot je pro tuhle funkci velmi přesné. Viz definici leteckého autopilotu:
Jinými slovy, je to jen asistenční systém, který ulehčuje práci, ale pilot musí být i nadále ve střehu. To, že si většina lidí myslí, že když se v letadle zapne autopilot, pilot si může dát šlofíka, je už věc jiná.
Nicméně podle správné definice to přesně odpovídá tomu, jak funguje Autopilot v Tesle.
definicia je definicia, ale to ako ten pojem vnimaju ludia je nieco celkom ine
a nemozes pouzivat definiciu pre lietadla a aplikovat ju na auta
jednoducho ludia pojem autopilot vnimaju uplne odlisne a to si musk a ti co su zodpovedni za marketing mali uvedomit
preco asi ostatne automobilky nepouzivaju vyraz autopilot a pritom dokazu v podstate rovnake veci ako tesla?