Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém web ElonX spolupracuje s Živě a Mall.TV. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo hyperloopu.
Satelitní internet Starlink od společnosti SpaceX používá už přes 700 tisíc zákazníků a nyní byla představena speciální verze služby pro letadla. Pasažéři některých aerolinek si tak již brzy budou moci během letu užívat připojení k Internetu, které je výrazně rychlejší než konkurenční satelitní služby a má další výhody.
Předchozí epizody Elonovinek:
Starší epizody najdete zde.
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Určitú 3 bol Carlos Slimnajbohatší človek sveta, niečo s satelitnou TV. Musk má ale trocha inú kadenciu a mieri na internet. Žeby trilionár ? :)
Dobry den.
Je uz pre spacex starlink ziskovy?
Dakujem.
Ještě pár let nebude.
Dokud nebude vytvořena celá síť s desítkami tisíc satelitů tak to rentabilní asi nebude,
ale těžko říct,
třeba těsně před dokončením bude mít Starlink tolik zákazníků kteří budou generovat firmě zisk že to převýší náklady na vypouštění , ale v tuto chvíli to ziskové ještě není. :((
Náklady na vypouštění už to pomalu převýší, ne?
750 tisíc zákazníků v mixu normálních a firemních (specializovaných) generuje podle mě tak 90 milionů dolarů měsíčně, což při průměrných 3 startech měsíčně by mohlo už teď pokrýt vynášení i výrobu satelitů nebo ne? Samozřejmě celkové náklady ještě chvíli budou o dost vyšší, ale já si myslím, že do roka (někde u 1,5 mil. zákazníků) již bude Starlink ziskový jako celek.
Investice do stavby - náklady na stavbu satelitů a vypouštění, pozemní stanice - jsou jen malou částí nákladů.
Další obrovské náklady budou na (lokální) konektivitu, obsluhu sítě, customer service (a to jsou náklady, které s rostoucím počtem zákazníků porostou skoro lineárně)... do toho obsluha dluhu ...
Ziskové to bude... ale rozhodně to nebude brzo. A rozhodně ne, dokud nebude ve větším rozsahu funkční mezisatelitní komunikace (globálně).
Proto google je akcionář SpaceX. Starlink bez strejdy google data centra a konektivity by byl pro lidi nepoužitelný. Ziskovost neřeší. Důležité je, že je spokojená Armáda.
Navic starlink dokáže být gps.
https://www.pcmag.com/news/researchers-find-way-to-use-starlink-signals-as-alternative-to-gps
A take sledování počasí. Vlastně sledování všech spekter atd.. Záleží co na platformu ver.2 dáte
Psal o tom před 3 lety Casey H.
https://www.pcmag.com/news/researchers-find-way-to-use-starlink-signals-as-alternative-to-gps
https://caseyhandmer.wordpress.com/2019/11/02/starlink-is-a-very-big-deal/
Ne. Nebyl by ani za normálního stavu a teď ještě mají zvýšené provozní náklady kvůli Ukrajině.
Nevím, zda je vhodné uvádět, že dosavadní technologie nezvládaly videohovory, když to není pravda. Ověřeno v praxi již před mnoha lety v rámci neplaceného připojení.
naposledy čo som sa zaujímal pri lete o pripojenie k internetu tak 30USD za hodinu pri rýchlosti 3-5mbps, ale nízkonákladovka
Nebylo to při letu nad pevninou, kde je obvykle využíváno připojení přes mobilní sítě?
Mobilní sítě to nedávají. Velká rychlost. Kdo bude dělat videohovor z plného letadla? Zvuk stačí. V autobuse se lidi taky nevykecávají.
Spíš honí sítě a informace.
Každý druhý v business třídě. Připojení vyjde leteckou společnost v nákladech až na $1000/den. Cena pro pasažéry bude podle mě okolo $20/hod. na osobu, rozhodně nic pro "autobusovou" sekci.
30USD/h v economy ale 3-5mbps, nízkonákladovka.
Jsou lidi co to zaplatí.
Není to levné.
Ne, na mezikontinentálním letu jste neměl internet a už vůbec ne zdarma, neomezený nebo dokonce zvládající videohovory a to ani letos, to jsem si naprosto jistý.