Videa

Elonovinky #21: Tesla utahuje opasky

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém spolupracují weby ElonX a Živě/VTM. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha firmách – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku nebo Hyperloopu.

V dnešním dílu se podíváme na stav společnosti Tesla. Blíží se konec druhého čtvrtletí a kritici i fanoušci dychtivě očekávají finanční výsledky firmy. Elon Musk věří, že Tesla dokáže dosáhnout výrobní kapacity 5000 kusů Modelu 3 týdně a zároveň si myslí, že někdy v druhé polovině roku se firma konečně dostane do zisku. Musk se kvůli tomu uchýlil k radikálním krokům – propouští tisíce zaměstnanců, provádí čistku mezi dodavateli a zavírá část obchodů SolarCity. Podaří se Tesle letos dostat do plusu?

Elonovinky #21: Tesla utahuje opasky:

Předchozí epizody Elonovinek:

Zobrazit komentáře

      • Omlouvám se, chyba u mne, nepodpora html5 (a asi i něco jiného) znamená "Video nenalezeno, Litujeme, toto video není momentálně k dispozici. Děkujeme za pochopení".

        Na androidu to šlape.

  • Kdo má peníze, tak ať investuje do Tesly! To se vyplatí.

    • dnes ivestovat do tesly? vyhodene peniaze, hodnota tesly je premrstena aj keby dosahovala zisk niekolko miliard rocne a nie ked dosahuje miliardovu stratu.
      tesla je automobilka a tak ju treba hodnotit ako ine automobilky a ak tie co vyrabaju radovo viac aut ako tesla a vyrabaju so ziskom maju mensiu hodnotu neni najmensi dovod predpokladat, ze akcie tesly maju este kde rast

      teslu niektori mylne hodnotia ako technologicky startup a preto su jej akcie predrazene, ale to je velky omyl
      tesla nevytvorila ziadny novy trh, ziadnu novu prevratnu technologiu vdaka ktorej by dokazala ovladnut tak stary trh akym je automobilovy. ak sa aj eauta presadia tak tesla si ukroji nejake to percento ale cakat, ze ovladne trh je nemozne, kedze velke automobilky maju davno pripravene plany pre pripad ze sa auta presadia a im nerobi problem prejst z vyroby spalovacich na vyrobu elektrickych a dokazu behom par mesiacov zacat chrlit obrovske kvanta takych aut

      • Ako písal Petr, Tesla je viac než len automobilka. Je nositeľom pochodne v čistých energiách:
        - Solárne panely a škridly: výroba energie, sebestačnosť, atraktívnosť
        - Powerwall: uskladnenie energie, sebestačnosť (primárne tej zelenej z panelov, ale kľudne aj zo siete v dobách s nízkym tarifom)
        - Autodoprava: čistá jazda, sebestačná ak sa využijú horné dva produkty, inovatívnosť a atraktívnosť, dnes už automobily nikto nevyrába podľa "základných princípov" od piky, používajú sa zastaralé technológie, postupy a priority, ktoré už dávno vyšli z módy.

        Btw - ak ho nepodporíš z vlastnej snahy zarobiť, uváž aspoň vyjadrenie svojho názoru podporou spoločností, ktoré majú na srdci blaho našej planéty, miesto nákupu akcií firiem ropných, zbrojárskych či iných, ktorých zameranie ti nie je po chuti ;)

        • "Je nositeľom pochodne"
          nechci vediet co ma napadlo ako prve ked som si to precital, takze len jednoducho : neprehanaj

          a taka drobnost, litiove baterie a ich vyroba sa daju oznacit za vsetko mozne, ale za ciste a ekologicke ani v najmensom

          • No to i vyroba nafty a benzinu sa daju oznacit za vsetko mozne, ale za ciste a ekologicke ani v najmensom a nikomu to uz pekne dlouho nevadi ;-)

          • suhlas, ze ani to nieje ekologicke, ale nahradzat to rovnako neekologickymi alternativami tiez nieje bohvie co

          • Tiež sa na vec dá pozerať z pohľadu obnoviteľné vs. neobnoviteľné... Ropa sa súčasným tempom minie takmer určite do 100 rokov (prípadne jej bude tak málo, že bude lukratívnou komoditou). Slnko vyhasne či zničí Zem za desaťtisíce rokov a ako technológia solárnych panelov tak aj batérií sa budú jedine zlepšovať ako výkonovo tak aj ekologickosťou a ich ceny idú výhradne nadol.

            Ps: ešte aj metán pre BFR sa bude vyrábať z CO2 pomocou čistej energie a pri horení sa len premení naspäť na CO2, takže by sa dalo povedať že pôjde nepriamo o čiste elektrickú raketu :D

      • Nemyslím si, že by Tesla měla být hodnocená jen jako automobilka. Nedivil bych se, kdyby časem představovala velkou část jejích příjmu Tesla Energy s jejich stacionárními bateriemi, o které je obrovský zájem a Tesla je doslova nestíhá vyrábět dostatečně rychle. Je tedy možné, že důležitost aut bude pro Teslu časem klesat.

          • První čtvrtletí 2018:

            The company’s revenue for the first quarter consisted of $2.74B in automotive revenue and $410M from their energy and battery storage division. Automotive revenue saw an increase of 19.4% compared to the same period last year. The energy and battery storage division nearly doubled revenue with an increase of 91.6% compared to the same period last year. Overall, total revenue was up 26.4% year-on-year.

            Automotive revenue slightly increased by 1.2% compared Q4 2017, while energy generation and storage increased significantly by 37.5%. Tesla deployed 76 MW of energy generation and 373 MWh of energy storage products in the first quarter as well.

            Informace o marži/zisku jsem nenašel.

          • takze zatial pomerne male vynosy, co ani v najmensom neodovodnuju tak vysoku cenu akcii

          • Já jen říkám, že Tesla podle mě není jen automobilka, a v budoucnu to bude v případě růstu Tesla Energy platit ještě víc. Hodnotu akcií neřeším, to se špatně posuzuje. Nicméně správná cena je taková, kterou jsou lidi ochotni zaplatit. :)

  • Jak tak o tom přemýšlím, zavedené značky mají asi větší podíl vyrobených aut na "jednotku vývoje". Aneb zajímalo by mne, kde "visí" největší díl nákladů.

    A když to půjde, tak moje další auto bude nějaká lepší Tesla. Že tu nepindam jen tak.

Sdílet

Aktuální články

Lex Fridman: Neuralink a budoucnost lidstva, 3. část – Matt MacDougall

Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…

18. 11. 2024

Novinky o Starlinku: Snímek družice na orbitě, spolehlivost přenosu při letu Starship, továrna v Texasu a další

V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…

17. 11. 2024

NASA v roce 2014 málem neudělila SpaceX kontrakt na vývoj lodě Crew Dragon, preferovala osvědčený Boeing

Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…

12. 11. 2024

Představení přenosné antény Starlink Mini, která je vhodná pro připojení k Internetu na cestách

Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…

10. 11. 2024

SpaceX v rámci zásobovací mise CRS-31 otestuje technologie pro vyvíjenou loď, která zajistí deorbitaci ISS

NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…

6. 11. 2024

Noland Arbaugh shrnul 9 měsíců používání svého neurálního implantátu a prozradil několik novinek

Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…

5. 11. 2024