Boring Company

Elonovinky #161: Tunelový systém v Las Vegas bude otevřen veřejnosti v červnu

Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém web ElonX spolupracuje s Živě a Mall.TV. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku, OpenAI nebo hyperloopu.

Tunelový systém společnosti Boring Company pro návštěvníky výstaviště v Las Vegas je hotový a brzy bude otevřen veřejnosti. Novináři aktuálně dostali možnost vyzkoušet tento nevšední přepravní systém využívající elektromobily Tesla, a tak jsou k dispozici první videa ze zkušebních jízd a také pár nových informací.

Předchozí epizody Elonovinek:

Starší epizody najdete zde.

Zobrazit komentáře

  • Ukončí boring company blackouty v LA? To je ten hlavní důvod stavby tunelů. V2G má první realizaci.

    • Co přesně má ražba tunelů společného s výpadky energie? Protože podle mě vůbec nic.

      • V tunelech vede distribuční síť, kterou v zastavěném území nepostavite. A EV tesla jsou na vyrovnání nedostatku místně...

        • Problém kalifornie není v nedostatku distribučních sítí, ale v nestabilitě OZE a EV nic neřeší a už vůbec to nemá nic společného s tunely.

    • Blackouty v LA by dost zásadně omezila výstavba nějakých stabilních zdrojů energie (jádro), nebo alespoň racionalizace výroby z OZE. Když se spolehnete POUZE na vítr a slunce (jako kalifornští zelenáči) tak budete mít výpadky vždycky.

      • Chyběly 2 věci přenosová síť v tunelu a vyrovnávací zdroje, což jsou tesly. V Praze a Brně je stejný problém.
        Musk obojí řeší. Já to měl tKy problém pochopit. Je trasa a zdroje.

      • Blackouty by dost zásadně omezilo řízení energie "rozumem" a ne "obchodníky s energií"

        • Ještě nebylo nalezeno lepší řešení distribuce mezeného zdroje než trh. vyhoďme rozum centrálního plánovače. To pomůže víc.

          • Není to pravda, viz. tragédie společné pastviny u "primitivních národů". Pokud lidé vědí hodnotu zdroje a jeho omezenost a komunita není nad určitou mez, pak k distribuci zdroje dochází bez plánování i bez volného trhu...
            Podmínky Laissez faire jsou prostá utopie. Prakticky každý volný trh má tendenci vést dříve nebo později k monopolům. Ty vedou k likvidaci trhu i debilizaci spotřebitele. V reálném světě bohužel vždy nějakou formu regulace, tj. omezení či nastavení pravidel, potřebujeme....

          • Vakcíny jsou důkaz podporující mé tvrzení, viz aktuální státní propadák s sars-cov1 vakcínami. Státy a EU si to monopolizovaly, nepustí k tomu trh a výsledky jsou katastrofální.

          • Pokud jde o vakcíny, tak si státy nic nemonopolizovali, právě naopak. Firmy se monopolizovali a infiltrovali do regulačních autorit jako je WHO, EMA a nebo SÚKL. Tyto organizace nezastupují zájmy spotřebitelů, ale již drahně let, zájmy největších výrobců farmak...

          • V2G je dobrý možná tak pro ČEPS, ale pro zákazníka je to naprostý nesmysl. Zkuste si to spočítat a vyjde vám, že budete prodělávat na tom, abyste pomohli přenosové soustavě. Možná tak s autem na leasing nebo firemním, ale s vlastním nikdy.

          • Tak je to míněno. V LA mají být sdílená auta. Nebudou jezdit ve špičce, kdy podpoří přenosovou síť. 95% času auta nejezdí.
            Pak, dráty v výkonem prostě v centrech měst chybí. Ten problém se týká Prahy, Brna. Zkuste přivést další kabely do centra Prahy. Babiš to chtěl řešit spalováním biolíhu v centrech ve špičce. Hřib mu na to kálí a chce elektromobily.
            Ty blackouty v centru Prahy a Brna jsou letité a nikdo je neřeší...
            V LA to je ještě horší.

            ČEPS je správce přenosové soustavy, který zajišťuje rovnováhu v přenosové síti. Pokud není, poradí si. Při nedostatku ee odpojí řízeně část spotřebitelů - blackout,
            Při nadbytku nechává odpojit od soustavy uhelky, které ale stále čoudí, protože kotel nesmí vyhasnout. A pak přečerpávačky.

          • Blackout NENÍ řízené odpojení části spotřebitelů!

          • Víš... tomu když zavřeš oči a nevíš o světě se říķá "spánek" a ne "blackout", a většinou se to nijak neřeší (a už vůbec ne stavěním nového kabelového vedení).

          • Víš... koukní na detaily blackoutu v Texasu....:-)
            https://en.wikipedia.org/wiki/2021_Texas_power_crisis
            Kdyby byly propojeny sítě CA, TE a další jako je evropa, tak tam takovou krizi nemají. To stejné bude mít evropa po odstavení německých jaderek.
            Bez elektřiny nebyly ani dodávky vody.
            Invc, žiješ v mainstreamové bublině, že elektřina je něco podobného jako dýchání.

            Neštěstí je, že je rozdělena výroba ee (+ podělané nestabilní OZE), přenosová soustava, spotřebitel.
            Toto uregulovat je obrovský problém.
            Když je nadvýroba OZE, tak jsou dálkově vypínány a platí se jim zelené výpalné, když mají OZE odstávku v zimě, tak jsou odpojení spotřebitelé. Přenosová soustava musí být v rovnováze.

          • Promiň ale ať hledám jak hledám, tak Prahu ani Brno jsem v Texasu nenašel.

          • Vývoz energie protože je to výhodnější i když ji akutně potřebuješ "doma" a "nenakupování" té nejdražší energie, když ji zrovna potřebuješ.

            (Pro "hráče" je částečně výhodné raději použít Rolling blackouty, než jim bránit nákupem "drahé" nouzové energie, nebo placením opatření, které by pro těch "několik" případů vytvořily rezervy).

          • Ani ne ... a rozhodně ne v pravém slova smyslu.

            Spíš jsem poukazoval na to, že zkrátka pořád jsou a budou oblasti, kde se bez regulace neobejdeme - protože volný trh tu regulaci buď dostatečně nezajistí (například tržní sweetspot je trochu jinde než bys potřeboval) nebo dokonce motivuje k jednání které má nežádoucí externality (tady třeba ty blackouty). A samozřejmě regulace není čistě černobílá záležitost.

            Jakou regulaci na to pak nasadíš (ať už silovou nebo motivační) ... je už vcelku jedno - můžeš zakázat vývoz energie, můžeš ho zdanit, můžeš dát daňové úlevy za bezvadný provoz... můžeš pokutovat objektivní stavy (pokuta za výpadek) ... těch mechanismů a jejich intenzity je hromada.

            Ale to zabíhám - šlo mi jen o to, že můj "kapitalistický" zájem může být jiný, než by bylo "rozumné" z pohledu obyvatel / spotřebitelů energie...

Sdílet

Aktuální články

Lex Fridman: Neuralink a budoucnost lidstva, 3. část – Matt MacDougall

Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…

18. 11. 2024

Novinky o Starlinku: Snímek družice na orbitě, spolehlivost přenosu při letu Starship, továrna v Texasu a další

V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…

17. 11. 2024

NASA v roce 2014 málem neudělila SpaceX kontrakt na vývoj lodě Crew Dragon, preferovala osvědčený Boeing

Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…

12. 11. 2024

Představení přenosné antény Starlink Mini, která je vhodná pro připojení k Internetu na cestách

Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…

10. 11. 2024

SpaceX v rámci zásobovací mise CRS-31 otestuje technologie pro vyvíjenou loď, která zajistí deorbitaci ISS

NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…

6. 11. 2024

Noland Arbaugh shrnul 9 měsíců používání svého neurálního implantátu a prozradil několik novinek

Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…

5. 11. 2024