Elonovinky jsou pravidelným videopořadem, na kterém web ElonX spolupracuje s Živě a Mall.TV. Každý týden informuje o podnikateli Elonu Muskovi a jeho mnoha projektech – především o SpaceX a Tesle, ale také o The Boring Company, Neuralinku, OpenAI nebo hyperloopu.
Už je to trochu ohraná písnička, ale Tesla opět předčila očekávání a má za sebou nejlepší kvartál ve své historii. Vyrobila a prodala rekordní počet automobilů, roste i energetická divize a pokračuje stavba několika nových továren. Třešničkou na dortu pak je aktuální vydání první veřejné betaverze Autopilotu, který je nyní schopný plně autonomní jízdy i ve městě.
Podrobněji jsme o betaverzi plně autonomního řízení psali v tomto článku, kde najdete také přeložená videa z jízdy.
Předchozí epizody Elonovinek:
[showhide type=”elonovinky” more_text=”»Zobrazit starší epizody«” less_text=”»Skrýt starší epizody«”]
[/showhide]
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Švejku, to se nám to hoduje, když nám lidi půjčujou....:-)
Teda dávají a to spotřebitelé a automobilky aut na spalovací motory.
Green deal je nekompromisní.
Pravdou je, že při mnohokrát menším počtů pracovníků chrlíte jednodušší auta a dražší díky baterii.
Ví se jaká je úspora člověkohodin mezi VW passat a Tesla 3 ?
Počítal to někdo?
Včetně dodavatelského řetězce....
Myslím, že správná čísla budou dostupná minimálně za rok, spíše až po 1Q 2022. To totiž počítám naběhne plná lokální výroba baterií a jejich montáž v Berlíně - tedy bude to první qvartál, kdy bude vše zcela lokální, včetně ostatních dodavatelů. Pak bude možné spočítat náklady na výrobu přesněji.
Můj málo kvalifikovaný odhad (dělám v Automotive Lighting průmyslu, takže o tom šíleném průmyslu něco málo vím)? TM3 bude potřebovat asi jen 1/3 člověkohodin co Passat (nebo Nová Octavia).
Musíte brát v potaz, o kolik méně už teď zabere výroba dalších komponent VW, které TM3 nepotřebuje - převodovka, motor, 2/3 lité karosérie (bude v Berlíně).
Akorát nevím, jak a zda bude možné zahrnout i člověkohodiny SW inženýrů. A to bez práce na FSD. To bude jiný oříšek. Jenže právě SW je nedílnou součástí každé Tesly. Jenže SW je právě ta věc, diky které auta Tesly neztrácí hodnotu v čase, ba naopak.
Navíc tam budou věci, které prostě srovnat nejde. Výbava je zcela nesrovnatelná a tím pádem i náročnost výroby a potom se vůbec nedá srovnat kvalita i když třeba Berlín překvapí. Na druhou stranu víme jací jsou Němci, pokud něco není dokonalé, tak to nepustí dál a tady může Tesla hodně narazit na to, že Němec nebude vědět jak dál, ale zase na druhou stranu tam možná žádní Němci pracovat nebudou i když je to u Berlína. :-)