AsiaSat 8 – Falcon 9 v1.1 bez nohou (Foto: SpaceX)
Elon Musk potvrdil to, o čem někteří členové fanouškovské komunity už nějaký čas spekulovali – SpaceX se u mise EchoStar 23 nepokusí zachránit první stupeň Falconu 9. Satelit je totiž moc těžký (hmotnost se odhaduje na 5500 kg) a jelikož raketa míří na energeticky náročnou přechodovou dráhu ke geostacionární dráze (GTO), neměla by dostatek paliva na toto už tak nelehké přistání.
Raketa pravděpodobně poletí bez nainstalovaných roštových kormidel a přistávacích nohou. Falcon 9 v takovéto konfiguraci naposledy letěl v dubnu 2015 při misi TurkmenÄlem 52E. Tehdy se však jednalo o starší variantu rakety – Falcon 9 v1.1. Aktuálně používaná varianta v1.2 je výkonnější a dost možná by byla přistání schopná (byť by to bylo opravdu těsné), avšak v důsledku nehody Amos-6 SpaceX upravilo způsob tankování paliva, což mělo za následek určité snížení výkonu. Kyslík se totiž tankuje o něco dříve než u předchozích misí, tudíž stihne trochu zteplat a vejde se ho do rakety méně.
V budoucnu by takto těžké satelity měly být vynášeny Falconem Heavy, nebo jednou z nadcházejících variant Falconu 9 (Block 4 či Block 5), které budou zase o něco výkonnější.
Čas od času se věnujeme tarifům, které pro své zákazníky nabízí společnost SpaceX při používání…
Noland už používá své neurální rozhraní 14 měsíců. V delším textu na X se rozepsal…
Thomas Oxley, šéf Synchronu, konkurenta Neuralinku, nesouhlasí s dlouhodobou vizí Elona Muska a Neuralinku. Podle…
Blíží se start mise Fram2, která bude první pilotovanou výpravou mířící na polární dráhu. Posádka…
V dalším shrnutí novinek a zajímavostí o Neuralinku bude řeč například o těchto tématech: Apoorv…
Dnešní přehled novinek se bude věnovat využití satelitní služby Starlink ve vlacích. Nejprve se podíváme…
Zobrazit komentáře
Tomu fandím, jsem zvědavý na ty jednotlivé změny, co budou mít B4 a B5