Elon Musk potvrdil to, o čem někteří členové fanouškovské komunity už nějaký čas spekulovali – SpaceX se u mise EchoStar 23 nepokusí zachránit první stupeň Falconu 9. Satelit je totiž moc těžký (hmotnost se odhaduje na 5500 kg) a jelikož raketa míří na energeticky náročnou přechodovou dráhu ke geostacionární dráze (GTO), neměla by dostatek paliva na toto už tak nelehké přistání.
Raketa pravděpodobně poletí bez nainstalovaných roštových kormidel a přistávacích nohou. Falcon 9 v takovéto konfiguraci naposledy letěl v dubnu 2015 při misi TurkmenÄlem 52E. Tehdy se však jednalo o starší variantu rakety – Falcon 9 v1.1. Aktuálně používaná varianta v1.2 je výkonnější a dost možná by byla přistání schopná (byť by to bylo opravdu těsné), avšak v důsledku nehody Amos-6 SpaceX upravilo způsob tankování paliva, což mělo za následek určité snížení výkonu. Kyslík se totiž tankuje o něco dříve než u předchozích misí, tudíž stihne trochu zteplat a vejde se ho do rakety méně.
V budoucnu by takto těžké satelity měly být vynášeny Falconem Heavy, nebo jednou z nadcházejících variant Falconu 9 (Block 4 či Block 5), které budou zase o něco výkonnější.
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…
Zobrazit komentáře
Tomu fandím, jsem zvědavý na ty jednotlivé změny, co budou mít B4 a B5