Premiéra lodi Crew Dragon byla mnohokrát odložena, ale vše nasvědčuje tomu, že se nezadržitelně blíží. Kathy Lueders, manažerka programu Commercial Crew, v aktuálním rozhovoru sdělila, že první Crew Dragon bude odeslán na vakuové testování zhruba za týden a půl. Zároveň řekla, že Boeing i SpaceX plánují první demonstrační mise na letošní podzim. Původní srpnový termín se tedy už nestihne. Neoficiální informace uvádějí, že Boeing se svou lodí Starliner poletí nejdříve koncem listopadu. Nový termín pro SpaceX není znám, ale momentálně to vypadá, že by první demonstrační mise mohla proběhnout o něco dříve než ta konkurenčního Boeingu.
AKTUALIZACE: Suni Williams, jedna z astronautů pro Commercial Crew, v novém článku na Aviation Week odhaduje, že první demonstrační mise proběhnou na konci roku, nebo na začátku příštího.
Nedávno se také objevilo hned několik zajímavých informací o Crew Dragonu od člověka, který absolvoval prohlídku zařízení SpaceX na Canaveralu (nyní už smazáno):
Další vylepšení se týkají přímo Mezinárodní vesmírné stanice, kam Crew Dragon zamíří během svých dvou demonstračních misí. Jeho přílet budeme moci sledovat prostřednictvím nových kamer s vysokým rozlišením, které tam 14. června nainstalovala dvojice astronautů Drew Feustel a Ricky Arnold během výstupu do vesmíru.
Noland Arbaugh, první uživatel rozhraní Neuralinku, chystá na tento víkend trochu bláznivou výzvu – chce…
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Zobrazit komentáře
Hlavní je aby už prostě letěli- Elon řekl, že až to dokončí ( DRAGON V2)a dokončí F9 B5, tak napnou síly na BFR.
Hezký článek, díky za něj, těšil jsem se na něj od včerejška.
Nabízí se tu ovšem otázka, ono se u někoho něco stalo, že se zase asi prohodilo pořadí bezpilotních testů crew dragonu a starlineru?
Jinak tomu třetímu použití dragonu 1, nedávno si to tu myslím počítal, a ono to ani jinak nepůjde, když na CRS-12 byl poslední nový dragon 1. Prostě by jim nevyšly ty kapsle jen na dvojnásobné použití.
Jinak co se týče těch starších Dragonů, tak máš nejspíš pravdu. Cokoli před CRS-3 téměř určitě nepoletí podruhé, protože to byl prý ještě starý typ Dragonu, který se špatně vypořádával se slanou vodou po přistání. A jelikož první znovupoužitý Dragon byl až ten z CRS-4 a ten z CRS-5 byl přeskočen, vypadá to, že tyhle dva asi byly vyřazeny po prvním použití. SpaceX tedy v současnosti má nejspíš jen 6 Dragonů, přičemž 3 z nich už letěly dvakrát. Některé z nich tedy určitě poletí třikrát.
Pokud na poslední mise nepoužijí Dragon 2.
To asi nie kontrakt je nastavený na Dragon 1 ale boh vie či to ide zmeniť.
Kontrakt se dá upravit. Původně taky vyžadoval nový Dragon pro každou misi a pak to změnili, aby povolili použité Dragony.
Viz třebas kontrakt Iridium-NEXT, kde se prý údajně výslovně psalo, že každý stupeň musí být nový. O to víc obdivovat odvahu SES či SSL, kteří to riskli a pošťouchli ostatní, ať do toho jdou taky.
Ono se nutně nemuselo nic stát, prostě se postupně víc a víc upřesňují původní hrubě odhadnuté termíny. Nyní už jsme ve fázi, kdy se budou termíny stále více blížit realitě a začíná to vypadat, že Boeing je v případě první mise mírně pozadu a v případě druhé mise možná ještě víc. To, že bude tato mise možná částečně ostrá, ne jen čistě demonstrační, by mohlo značit očekávané zpoždění Boeingu.
Tady to asi pramení celé z toho, že každý tým si ty milestony nastavil v jiném pořadí, tak se těžko odhaduje/odhadovalo, jak je kdo daleko, ale teď už se dostáváme do času, když už by se měli pomalu setkat oba soutěžicí/spoludopravci na jedné cílové čáře. Jediné, co mě napadá v neprospěch SpaceX, je ta zpráva s těmi výtkami, kde jich SpaceX měla daleko víc, než Boeing. Detaily si nepamatuju.