Dvě firmy, za jejichž zrodem stojí Elon Musk, aktuálně získaly nové investice. Tou první je OpenAI, kterou Musk spoluzaložil v prosinci 2015, avšak loni v únoru ji opustil. Organizace se zabývá výzkumem umělé inteligence, což vyžaduje spoustu výpočetního výkonu. Společnost Microsoft tedy do OpenAI investovala miliardu dolarů a součástí dohody je, že organizace bude využívat exkluzivně cloudovou platformu Microsoft Azure. Obě firmy si prý zakládají na bezpečném a zodpovědném vývoji umělé inteligence, a tak prý tato spolupráce dává smysl.
Druhou firmou, která získala investory, je Muskova Boring Company, která se zabývá ražbou tunelů a vývojem nových způsobů dopravy. Společnost vznikla jako odnož SpaceX, ale po investici 113 milionů dolarů se osamostatnila. Devadesát procent této investice tvořily peníze od Muska a zbytek byl od zaměstnanců firmy. Nyní společnost získala další investici ve výši 120 milionů dolarů, tentokrát však už od externích investorů. Mezi nimi je například Steve Jurvetson, který je velký podporovatel Elona Muska a už dříve investoval také do SpaceX a Tesly, kde je zároveň členem správní rady.
Další novinkou týkající se Boring Company je oznámení Elona Muska, že se na konci srpna zúčastní World Artificial Intelligence Conference v Šanghaji a v rámci této návštěvy zároveň založí čínskou odnož Boring Company. Bližší informace o plánech pro tuto dceřinnou společnost zatím nejsou známy, ale dá se očekávat, že bude oznámen nějaký nový dopravní projekt v Číně, na kterém se „Boring Company China“ bude podílet.
Boring Company má rozpracovaných několik projektů v různých stádiích realizace – můžete je najít a sledovat v našem průběžně aktualizovaném seznamu. Finance z nové investice může firma využít například pro stavbu krátkého tunelu pod výstavištěm v Las Vegas, která by měla začít už v následujících týdnech.
Rozhovor s neurochirurgem Mattem MacDougallem nabízí fascinující pohled do zákulisí inovativní technologie mozkových implantátů. MacDougall…
V přehledu novinek o síti Starlink se nejprve podíváme, jak satelitní konstelace na nízké oběžné…
Nová kniha Reentry od Erica Bergera se zaměřuje na vývoj Falconu 9 a kosmické lodi…
Dnešní článek vám představí novou anténu určenou pro příjem signálu družic Starlink. Na rozdíl od…
NASA před časem udělila SpaceX kontrakt na vývoj USDV (U.S. Deorbit Vehicle), což je upravená…
Noland Arbaugh je prvním uživatelem implantátu Neuralinku a používá ho už tři čtvrtě roku. Při…
Zobrazit komentáře
Podle náznaků, co jsem někde na webu pochytil, by se čínská odnož měla asi spíše zabývat ražbou tradičních tunelů. Má snad jít o zlevnění ceny za ražbu jedné míle někde na cenu kolem 20 až 30 milionů dolarů. Přičemž v Číně se dnes staví asi 1500 mil tunelů ročně. Takže bych si přisadil, že většinou nepůjde o ty žížalí tunýlky, ale o ražbu podzemní dráhy a silničních tunelů.
Už bych chtěl vidět nějaký systém co jezdí. Rád bych se projel.
Navštivte CES 2021 ve Vegas a budete se moct projet tam. :)
Už se těším, až si zase poslechni skřípající zuby všech skeptiků