Podívejte se na demonstraci účinnosti vzduchových filtrů v Tesle Model Y ve srovnání s BMW X3
Tesla nedávno vydala nové video na svém oficiálním kanálu na YouTube, ve kterém názorně demonstruje užitečnost velkých HEPA filtrů ve svých vozech. HEPA filtr v kombinaci se speciálním režimem „obrany proti biologickým zbraním“ dokáže efektivně odfiltrovat i extrémně malé částečky v ovzduší. To ocení například řidiči ve městech, kde je špatné ovzduší kvůli smogu, nebo v oblastech s lesními požáry.
HEPA filtry bylo poprvé vybaveno SUV Model X, ale později je začala Tesla instalovat také do Modelu S a Modelu Y. Už v roce 2016 Tesla vydala článek, který oslavoval efektivitu filtrů v Modelu X, ale nyní se to rozhodla názorně demonstrovat ve videu. V něm byla Tesla Model Y uzavřena do vzduchotěsné igelitové bubliny spolu s konkurenčním vozem BMW X3 a vedle aut poté byla zapálena červená dýmovnice simulující znečištěný vzduch. Jak si vedla Tesly v porovnáním s BMW, zjistíte ve videu níže, které jsme opatřili českými titulky.
Přijde vám tato funkce užitečná, nebo to berete jen jako marketingový tah?
Video původně vyšlo 25. ledna 2022.
Pokud se chcete podílet na překladech videí pro ElonX, kontaktujte nás na adrese kontakt@elonx.cz!
Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.
Přispějte prosím na provoz webu ElonX, aby mohl nadále zůstat bez reklam. Podpořte nás pomocí služby Patreon či jinak a zařaďte se tak po bok ostatních dobrodinců, kteří už finančně přispěli. Děkujeme!
- Mise Starlink 12-1 - 20. 11. 2024
- Mise Starlink 9-13 - 19. 11. 2024
- Daily Hopper: Ruské výčitky, klapka v ohrožení a inspirace přírodou - 16. 11. 2024
Cena hepa filtru do X nebude zrovna najlacnejší, keďže velkostou je možno tak 4x väčší (odhadom, ak nie viac), oproti konvenčným osobným automobilom. Za upgrade na biodefense chcú 500$.
V tejto ukážke zas vidím, že Y obsahuje aj konvenčný uhlíkový filter a zároveň aj HEPA, veľkosťou zrejme zrovnateľný s X.
Cena originálního HEPA filtru do modelu S v servisu je $220 + asi $30 práce.
Díky za cenu. Tým pádom do X to bude ešte o niečo viac, keďže S má filter o dosť menší.
Hezká ukázka zanášeni filtru. Ale Ten filtr i to auto je nové. A nevim jak je to teď u BMW. Neprodáva se náhodou teď sedmičková či osmičková řada?
To je jako porovnávat novou Oktavku se stodvacitkou.
Specialne upravené jediné auto.
jinak je auto jako cednik.
Nikoliv, to auto pracuje s přetlakem. Tedy případné netěsnosti interiéru dorovná dostatek filtrovaného vzduchu. To je přesně důvod toho velkého filtru – obecně tkaniny s nanovláken mají ,,horší,, průtok vzduchu. Samozřejmě za cenu mnohem lepší filtrace. Sám jsem to kdysi počítal, že nahradím filtr u mého auta za nano textilku a narazil jsem na to že filtr by měl mit minimálně 2 až 3x větší plochu. Problém by taky byl utěsnění v tom nasávání. Většina běžný aut má okraj filtru z tvrdého papíru a to prostě netěsní.
A teď si představte tu hrůzu, že takové OTéčko mělo i otevřené střílny! Hrůza! Všichni by pochcípali… a nebo jste se jen nezamyslel nad tím, jak funguje přetlaková ventilace, co?