Je možné za jízdy vystoupit z Tesly se zapnutým Autopilotem?
Přemýšleli jste někdy, co se stane, když se v Tesle při jízdě s Autopilotem pokusíte vystoupit z auta? YouTuber Chikichu v krátkém videu otestoval, jak aktivovaný Autopilot reaguje na odepnutí pásu, otevření dveří nebo dokonce opuštění vozu za jízdy. Autor je poněkud otravný, ale téma je zajímavé, a tak jsme se toto video z dubna 2020 rozhodli opatřit českými titulky. Se svou Teslou to ale raději nezkoušejte. 🙂
Další přeložená videa o firmách Elona Muska s českými nebo slovenskými titulky najdete zde.
Ako to funguje v Tesle ? Už je to pomerne normálne že v autách ak človek sadne na sedadlo a nezapne pásy tak auto spustí alarmík pretože indentifikuje váhu na sedadle a samozrejme rozopnutý pás počas pohybu vozidla. Tu autopilot funguje bez problémov aj keď človek nesedí v aute.
Ale tady byl pas zapnuty, ze? Vase auto take nezacne vysilovat kdyz budete mit pas zapnuty a nadsednete. Kontroluje se jen pokud je nezapnuty pas.
Tohle vypadá jako větší zábava. https://youtu.be/9mJq5XoStVM?t=36
Myslel jsem si, že Tesla už konečně hlídá to, jestli má řidič ruce na volantu nebo ne. Bohužel jak vidno, tak to stále neřeší a jak to pak někdy dopadne víme všichni. Ano jistě i toto se dá obejít, ale co nejde že.
Samozřejmě to hlídá. Hlídá to od začátku. Jenom tam ty ruce nemusíte mít neustále.
V tom případě moc nechápu smysl toho videa, auto by tak jako tak po pár sekundách mělo samo zastavit. A od začátku to nehlídá, to se řešilo už dávno.
Od začátku to hlídá, jenom ta prodleva byla delší. Pak ji zkrátili.
Už z principu, jaký smysl asi tak podle vás má video o tom, že se můžete vysoukat zpoza pásů oknem vedle jedoucího auta?
Podle mě to ukazuje na oblast zákazníků, které Tesla, mimo jiné, pokrývá. Smyl to žádný nemá a u jiného auta jsem se s tím nesetkal čímž netvrdím, že taková videa neexistují. Jen tedy pro úplnost, jaký ten interval aktuálně je? Předem děkuji za informaci.
Nevím z hlavy, ale myslím, že 15 vteřin. Pak to začne pípat.
Pokud nevíte, že se to u jiných automobilek neděje, pak ten váš komentář nemá význam, stejně jako tohle video.
Nikdy jsem to nestopoval přesně, ale po několika sekundách nedrženi volantu systém rozpozná nečinnost řidiče, upozorní na to zvukovým signálem
a hlášením na displeji v panelu přístrojů. Přitom stále udržuje vozidlo v jízdním pruhu.
Pokud řidič ani po opakovaném upozornění nepřevezme řízení, systém automaticky zabrzdí a po zastavení vozidla zapne parkovací brzdu.
Při automatickém brzdění se zapnou varovná světla.
Konkureční openpilot sleduje řidiče kamerou jestli dohlíží na řízení: https://comma.ai/, třetí slide. Geohot se sám divil proč Tesla nedohlíží na řidiče víc. Už tu byly případy kde někdo volant držel, ale usnul u toho a Teslí autopilot jel vesele dál, protože nemonitoruje jestli je řidič vůbec bdělý: https://www.youtube.com/watch?v=NHUZxeSUFUk. Elon holt myslí moc dopředu a chystá se hned na plnou autonomii kde není řidič potřeba vůbec, takže nedává do auta ani palubní desku, pouze tablet, ani nemonitoruje stav pozornosti řidiče.
proste internet, co na tom nechapes.
Možná by bylo zajímavé zjistit, jak rychle by auto zastavilo při otevření dveří ve stovce a zda by to samé udělalo i odepnutí pásů. Pásy se mohou odepnout i nedopatřením a pak by samovolné brždění mohlo být nebezpečné.
proč tam musí mít spolujezdec tu nohu?
Aby to auto nezastavilo…
Tolik asi k tomu celému “testu”.
A nebo byl připravenej na brzdě, kdyby něco.
Tak jsem to pochopil já.
To dává větší smysl, než jak jsem to původně myslel.