Historie SpaceX, Dragon 2, ITS a další videa s českým překladem
Nedávno vyšlo výborné nové video o historii SpaceX, které jsem se rozhodl pro vás přeložit a při té příležitosti jsem dal dohromady také další videa, ke kterým už nějakou dobu existuje český překlad, ale třeba jste o nich nevěděli. Kromě historie SpaceX a jejích úspěchů se také můžete podívat na slavnostní představení Dragonu 2, naučnou animaci o kolonizaci Marsu nebo třeba motivační video s Elonem Muskem.
Minulost a budoucnost SpaceX
Nově přeložené video hezky shrnující to nejdůležitější z historie SpaceX. Od Falconu 1 až po plány kolonizace Marsu.
Příběh Falconu 9
Povedené video znázorňující snahy SpaceX o dosažení znovupoužitelnosti raket. Vše od Grasshopperu až po první úspěšná přistání.
Jak se SpaceX zapsalo do historie
Mise Orbcomm-2 vstoupila do historie, když se při ní SpaceX vůbec poprvé podařilo úspěšně přistát s prvním stupněm rakety Falcon 9. National Geographic tou dobou se SpaceX natáčelo materiály pro seriál MARS, a tak byl jejich štáb přítomen u této historické události a zachytil napjatou atmosféru ve SpaceX.
Interplanetary Transport System
V říjnu 2016 Elon Musk představil dlouho utajovaný plán SpaceX na kolonizaci Marsu ve formě technologické architektury ITS. Celou přednášku si můžete pustit na YouTube, ale pokud angličtina zrovna není vaší silnou stránkou nebo zrovna nemáte chuť hodinu sledovat powerpointovou prezentaci, pusťte si aspoň tohle nádherné video, které ukazuje, jak by ITS mohlo vypadat a fungovat. (Překlad poskytl Ajvngou z webu Titulkomet.cz)
Vytvoří SpaceX meziplanetární civilizaci?
Než došlo k výše zmíněnému představení ITS, celý internet spekuloval o tom, jak by vlastně SpaceX mohlo kolonizaci Marsu pojmout a k čemu je to vůbec dobré. Vzniklo například toto výborné animované video, které představilo tehdy nejaktuálnější spekulace o ITS a zároveň se pokusilo vysvětlit, proč má kolonizace Marsu smysl. Video následně přeložili na webu VideaČesky.cz.
Odhalení Dragonu 2
Elon Musk v roce 2014 uspořádal slavnostní představení nového Dragonu. Na webu VideaČesky představení zčásti přeložili. ( Celé představení)
Elon Musk: Dostanu člověka na Mars
Elon Musk je pro mnoho lidí velkou inspirací. Je to úspěšný podnikatel, který když v něco pevně věří, nebojí se pro to riskovat všechno. Navíc to vypadá, že se upřímně snaží svou troškou přispět k tomu, aby budoucnost lidstva byla aspoň o něco pozitivnější. Proto jsou jeho výroky a názory často citovány, analyzovány a využívány v různých motivačních videí. A jedno takové jsem pro české fanoušky před časem přeložil.
Pokud vás napadá nějaké další video, které by si zasloužilo český překlad (nebo nějaké, které úplně chybí ve zdejší sekci Videa), napište mi do komentářů a já video na stránku doplním, případně i časem přeložím, pokud mě zaujme a přijde mi dostatečně informativní či jinak užitečné pro návštěvníky ElonX.
- Mise Starlink 12-1 - 20. 11. 2024
- Mise Starlink 9-13 - 19. 11. 2024
- Daily Hopper: Ruské výčitky, klapka v ohrožení a inspirace přírodou - 16. 11. 2024
Je vůbec nějaké tušení jaký je zisk z úspěšného startu? jako myslím přibližně v Kč. Dělá to SpaceX za 50 mega zisku, za 500 mega zisku? za miliardu zisku? z jednoho startu.
Na tuto otázku jsem odpovídal v nedávném článku Otázky a komentáře. Krátká odpověď: jistě to nevíme. 🙂 Tipl bych, že to bude v řádu jednotek milionů dolarů.
No tu předchozí odpověď jsem četl ze se to neví 🙂 ale nebylo nikdy řečeno cca kolik. A ted uz vím ze to jsou jednotky milionu 🙂 diky
Celkem mě zaujalo toto video kde mluví o obnovitelných zdrojích a atd. https://www.youtube.com/watch?v=znukFtaWPAw By mě zajímalo jestli ty jeho továrny na auta, rakety, baterie a solární panely berou elektřinu z uhelných a nebo slunečních elektráren. Tipuji že z těch uhelných takže pán je dle mého v tomto dosti mimo. O tom brutálním plánu poslat na oběžnou dráhu několik tisíc satelitů které bude třeba každých 7 let obnovit a ty odsloužené shoří nenávratně v atmosféře si mám myslet že je to budoucnost udržitelného rozvoje? Pán dělá pravý opak toho o čem mluví.
Vtipný komentář
Mohl jste rovnou napsat jen 🙂 ušetřil by jste si tím spoustu písmenek.
A vy odkiaľ beriete elektrickú energiu? Triete si ebonitovú tyč? Takéto komentáre trollovského typu si realizujte na bulvárnych portáloch typu blesk a spol.
A proč soudíte mě? Já nikoho nepřesvědčuji o tom jak se máme chovat a při tom dělám pravý opak. To je ode mně ale drzost co? Kritizovat vašeho Elona Maska modlu všech zdejších. Já s Elonem nemám problém, baví mě sledovat jeho technologický pokrok. Jeho projekty mají ale s udržitelností pramálo společného proto má kritika toho že dělá pravý opak toho co říká v tom videu.
Vaša kritika má od konštruktívnej veľmi ďaleko a preto som na vás reagoval. A tento web už podľa názvu hovorí o tom, že sme tu obdivovatelia a fanúšikovia Elona. A skúste tu teda navrhnúť ako by to mal Elon robiť. A neodpovedali ste mi na moju otázku, odkiaľ beriete elektrickú energiu.
Měl by to dělat tak že bude mlčet o udržitelném rozvoji když to co dělá je na míle vzdáleno udržitelnému rozvoji. Elektřinu beru z rozvodné sítě. Nevím ale co mi tím chcete dokázat? Nekritizuji jeho reálné skutky ale to že si protiřečí.
Příspěvek pana Davida má svoje opodstatnění. Otázka jestli je cílené správným směrem. Když se udělá “A”, je třeba udělat také “B”, aby “A” mělo smysl. Elon se rozhodl vyvíjet technologie baterií a elektromobilů. To je samozřejmě super. Ovšem při masivním zavádení elektromobilů do praxe musí svět reagovat zvýšením podílu výroby “čisté” energie, jinýmy slovy, zbavit se ve velké míře úhelných elektráren. Takové studie už existují. Aby celková generace emisí při používání elektromobilů, klesla pod úroveň emisí generovaných automobily se spalovacími motory, je třeba, aby byl podíl energie z jaderných elektráren alespoň tuším 60-70%. To nemá skoro nikdo na světě. Právě naopak spousta států jede pouze z uhlí. Nesporný přínos elektromobilů spočívá v tom, že ony samotné nebudou generovat emise přímo v místě, kde dýchá člověk. Smogové “kupole” nad velkými městy se zmenší a kvalita vzduchu zlepší. Globálně by to ovšem byl větší problém než se spalovacími motory. Samozřejmě nikdo by tuto zodpovědnost neměl házet na výrobce elektromobilů. Postupné zbavení se největších permanentních generátorů skleníkových plynů (úhelných elektráren) by mělo být morální poviností každého státu.
Myslím, že i ty uhelné elektrárny jsou účinnější než spalovací motory. V každém případě je lepší, když bude někde mimo civilizaci ve velké výšce kouřit pár komínů, než aby statisíce aut kouřilo ve městech lidem pod nos. Navíc se zbavíme hluku, což bude mít nemalý pozitivní vliv na zdraví lidí.