Chcete se podílet na vývoji megarakety BFR? Teď máte možnost!
Zkusme nyní z dlouhých zamyšlení, hypotéz, novinek a prezentací misí přeskočit do všem daleko známějších vod náboru nových pracovníků. Na stránkách SpaceX se nově objevila pracovní pozice nabízející možnost podílet se na vývoji megarakety BFR. Pokud je mezi vámi zájemce o tuto práci, určitě neváhejte, protože web ElonX ocení nového českého či slovenského insidera, teď když David Pavlík ze SpaceX odešel. 🙂
A nyní k samotnému inzerátu:
SpaceX bylo založeno na myšlence, že budoucnost, kde lidstvo zkoumá hvězdy, je daleko zajímavější než ta, kde se lidstvo rozhodne touto cestou nejít. Dnes již SpaceX vyvíjí technologie, které mají tuto budoucnost umožnit a to vše s cílem lidem umožnit život na Marsu.
BFR BUILD ENGINEER
BFR (Big Falcon Rocket) je obří nosná raketa nové generace a vesmírná loď, která má umožnit lidstvu dostat se na Měsíc, Mars a dál do Sluneční soustavy. Dále by měla lidstvu umožnit cestování z L.A. do New Yorku za 25 minut. BFR má do budoucna nahradit současné produkty Falcon 9, Falcon Heavy a Dragon jako primární stroj pro všechny mise SpaceX. Budete pracovat přimo ve skupině vyvíjející raketu a cílem tohoto týmu je zkoumat, testovat a vyvíjet nový hardware, software a automatizaci pokročilých metalických a kompozitních spojovacích metod pro BFR. Tým spolupracuje přímo s designovými a analytickými inženýry při vývoji a výběru technologií, specifikací a metod nutných pro výrobu kritických struktur. Budete se přímo zaměřovat na třecí svařování promíšením, elektronové svařování a laminaci kompozitových nádrží. BFR Build Engineer je zodpovědný za výsledky kritických projektů s vysoce náročnými a rychle se blížícími termíny.
Zodpovědnosti:
- Vést vývoj technologií výroby kryogenních kompozitních nádrží prostřednictvím výzkumu, mechanických a destruktivních testů a výroby zmenšenin
- Úzká spolupráce s raketovými analytiky a výrobním týmem kvůli zajištění požadovaného designu rakety a také souvisejících výrobních procesů
- Koordinovat a provádět vývoj, kvalifikační a přejímací testování systémů a nástrojů potřebných k plnění požadovaných lhůt
- Navrhovat a kreslit technickou dokumentaci pro testovací nástroje a příslušenství
- Spolupracovat na designových revizích jak interně, tak s dodavateli a zákazníky
- Být partnerem inženýrských a výrobních týmu při vytváření nápadů, návrhů a vylepšení pro současné a budoucí rakety
Základní kvalifikace:
- Bakalářský titul ve strojírenství (mechanika, letectví či materiálové vědy)
- Praktické zkušenosti s komplexními mechanickými systémy, nejlépe na vedoucí či podobné pozici
- Znalosti CAD a zkušenosti se systémem NX či podobným kreslicím softwarem
Upřednostňované dovednosti a zkušenosti:
- 2 a více let profesních zkušeností v oblasti letectví/mechanického inženýrství
- Vynikající chápání základů mechanického inženýrství
- Znalosti v oblasti materiálových věd se zaměřením na letecké slitiny, kompozity a/nebo tlakované struktury
- Zkušenosti s návrhem a analýzou komponent náchylných k praskání
- Zkušenosti se softwarem pracujícím na základě metody konečných prvků
- Zkušenosti se svařovacími procesy jako je elektronové svařování či třecí sváření promíšením
- Velké zkušenosti v kompozitních strukturách se znalostí automatického pokládání vláken, autoklávů a kritérií pro design kompozitů
- Vystavení nedestruktivním testovacím zkouškám jako je fázovaný ultrazvuk, metoda vířivých proudů a digitální radiografie
- Silné meziosobní a organizační zkušenosti
Dodatečné požadavky:
- Musí být schopen pracovat v přesčasu a také o víkendu dle potřeby
Případní zájemci samozřejmě musí splňovat podmínky ITAR, čili mít americké občanství či zelenou kartu.
SpaceX je zaměstnavatel, který poskytuje rovné pracovní příležitosti; zaměstnání u SpaceX je hodnoceno na základě zásluh, kompetentnosti, kvalifikace a není ovlivněno žádným způsobem rasou, barvou, náboženstvím, pohlavím, národností/etnikem, statusem veterána, handicapem, věkem, sexuální orientací, genderovou identitou, rodinným stavem, mentální či fyzickou invaliditou či jiným zákonně chráněným statusem.
SpaceX opravdu nezůstává při zemi a rozhodně hodlá vážně pracovat na vývoji rakety BFR. Kdo však sledujete dění kolem této Muskovy firmy, až tak překvapivé to pro vás jistě není. SpaceX už má k dispozici některé z nástrojů potřebných pro výrobu prvních prototypů lodi BFS a také si pronajalo pozemky v losangeleském přístavu, kde hodlá v následujících pár letech začít s výrobou této obří rakety.
Požadavky na zaměstnání ve SpaceX jsou enormní, zodpovědnost obrovská a práce vám zřejmě sebere veškerý volný čas. Takže pokud máte malé děti a chcete je v nejbližších několika letech vidět vyrůstat, nejspíš nejste pro tuto práci ti praví. Po přečtení celého inzerátu mám ještě větší obdiv k lidem, kteří ve SpaceX pracují a toto pracovní tempo zvládají. Současně vám ale bude odměnou práce ve firmě, jejíž cíle se nikdy nedržely při zemi, ani při Zemi.
Pokud vás zajímají další informace o práci ve SpaceX, přečtěte si nepravidelný seriál Jak vypadá práce ve SpaceX, ve kterém najdete zajímavé výpovědi zaměstnanců na různých pozicích ve firmě.
- Novinky o Starlinku: Snímek družice na orbitě, spolehlivost přenosu při letu Starship, továrna v Texasu a další - 17. 11. 2024
- Mise GSAT-N2 - 15. 11. 2024
- Mise Optus-X - 13. 11. 2024
Ok. A co za to? Pátá platová třída?
Pro nějakou základní orientaci. Letecký inženýr bere ve SpaceX cca 89 500 $ ročně.
https://www.payscale.com/research/US/Job=Aerospace_Engineer/Salary/e203358e/Spacex
PS: jak jsem informaci koupil, tak ji prodávám.
V originále je zmíněný ITAR, který by se hodil zmínit obzvláště v naší zemi…
Vždyť to tady v článku je taky.
Já to chápu tak, že si tím myslel, aby se nevyvážely technologie. Jenže izolace taky leccos nevyřeší. Viz izolace Japonska v 17. století. My to máme u nás jinak. Tak sme v NATO, takže taky nemůžeme všechno všude vyvážet a sdílet. Ale uznávám, Amíci to v tomhle mají o dost přísnější.
Tak zájem by byl což o to ,ale vzdělaní jaksi není – bohužel. Doufám , že tuto pozici obsadí co nejdřív at nám BFR lítá .P.S. Může SPx převádět transfer technologií z NASA na BFR stejně jako třeba u F9, nebo si technologie musí dovyzkoumat samo ?
Myslim si ze nejake know-how v oblasti kompozitovych kryo-nadrzi by si cucnut vedeli. Ale v oblasti metanovych vysokotlakych motorov su na to asi sami.
Blue Origin se s nimi nejspíš dělit moc nebude :-D. A ti stejně staví jiný typ uzavřeného cyklu. Takže jedinou inspiraci, podotýkám inspiraci si můžou vzít tak akorát z RD-270, a stejně dojde na tvá slova, že nakonec v tom jsou a budou sami.